Celý tým Pajr Motorsport a LMP Racing připravující vůz Škoda Citigo vzhlížel po závodě v maďarském Nyirádu, kde skončil Jan Černý na druhém místě k závodu ve Švédsku s optimismem. Navíc se ještě mezi závody povedlo optimalizovat nastavení auta. Podmínky v Höljes udělaly závod hodně náročným a měnily se každým okamžikem.
"Věřili jsme, že dokážeme navázat na rychlost z Maďarska, to se ovšem úplně nedařilo a výsledkem byly časy kolem třetího a čtvrtého místa. Potýkali jsme se změnami počasí a štěstí nám také moc nepřálo. Jednou se až na startu spustil déšť a my měli tvrdý setup a suché gumy. To byl doslova boj o přežití," říká Černý.
Závod se vyvíjel dobře, Jan Černý zajel ve všech svých jízdách třetí nejrychlejší čas. V semifinále ovšem neměl úplně nejlepší start a přišla kolize v první zatáčce. "Z jedné strany jsem měl Isaksaetreho a z druhé Vollanda. Byl jsem tak půl auta za nimi, začali mě zavírat. Neubral jsem a byla z toho kolize. Přišel jsem o kolo, praskla poloosa a bylo po závodě," uvedl zklamaně Černý.
V novém systému se neudělují body za rozjížďky a na Černého tak zbyly pouze dva za čtrnácté místo. "Je to škoda, protože v tomto systému jsem přišel o dost bodů. Nelíbí se mi to. Ale tak to je. Takže teď si závod zanalyzujeme a budeme se připravovat na další. Změny, které jsme na autě měli pro Švédsko, se osvědčily, ale ještě je třeba trochu zapracovat," uzavřel Jan Černý.