Zimní přestávka plná zaručených zpráv, ale také mnoha fám, je u konce. Je tu nová éra rallycrossu, který do sezony 2013 vstoupí s promotérem a několika změnami. Jak moc budou tyto změny úspěšné či nikoliv ukážou až následujíci měsíce. Každopádně napětí, vzrušení a adrenalin ve spojení s tímto sportem tu zůstanou pořád.
Symbolicky začne první "porevoluční" rok tam, kde rallycross v sedmdesátých letech vznikl. Právě na okruhu Lydden Hill se jelo v roce 1967 poprvé. Plány promotérské společnosti IMG jsou velké. Uzavřené servisní zázemí týmů divize SuperCars, povýšení šampionátu na mistrovství světa, přes zimu několikrát změněný systém závodu a bodování, zdražení a následné zlevňování startovného. Podle předního představitele IMG Martina Anayie by měl rallycross zůstat rallycrossem a ne se uchylovat k šou, kterou nabízí americký GRC. Nechme se tedy překvapit, co nám letošní rok nabídne a jak se tyto změny projeví.
okruh Lydden Hill
Celkový počet přihlášených do všech tří divizí se pohybuje kolem čtyřiceti jezdců, což není mnoho. Chtělo by se říct spíše málo. Především v divizích Super 1600 a TouringCars je vidět úbytek závodníků. V nejsilnější divizi SuperCars je mnoho favoritů na vítězství. Nováčci Marklund s Bakkerudem, bratři Solbergové, Timerzyanov s Foustem nebo o první vítězství v evropském rallycrossu usilující Jeanney. A to nejsou zdaleka všichni. Nesmíme zapomenout na Walfridsona, Lysena (v Anglii kvůli nedodělanému vozu startovat nebude) nebo Dorana. Ti, kteří dávali rallycrossu "štávu" jako Bermingrud, Lindefjell, Pailler, Isachsen nebo Hunsbedt ovšem chybí. Během sezony se ovšem můžeme dočkat několika dalších zajímavých jmen.
vůz Citroën DS3 Pettera Solberga
Zbývající divize mají také své favority a do bojů o přední příčky by se rádi zapojili také čeští jezdci. Bohužel se v Anglii neukáže s novým autem Ondřej Smetana (Ford Fiesta Mk7 - divize Super 1600). Tým LS Racing řeší problémy s řídící jednotkou. Jediným Čechem na startu tak bude v divizi TouringCars Roman Častoral (Opel Astra RWD).