Stejně jako loni začala sezona mistrovství Evropy v Maďarsku. V Nyirádu přibyla nová tribuna, organizátoři přidali také slavnostní zahajovací ceremoniál v Tapolci a vyšlo také počasí. A jednoduché nebylo ani tipnout si vítěze v obou divizích. Diváci si tak užili zajímavé souboje. V divizi Euro RX1 nakonec vyhrál Janis Baumanis, který si připsal také bonusové tři body za výhru v rozjížďkách. V semifinále a následně také ve finálové jízdě před sebe nikoho nepustil.
"Je to skvělý pocit!" přiznal Baumanis. "Pro tým RX Latvia je to odměna za všechny ty dlouhé hodiny, které tomu věnovali. Tým jsme dali dohromady a auto začali montovat teprve v březnu. Je to neuvěřitelné. Vítězství je také dárek pro mou maminku, která v pátek oslavila narozeniny. Byl to náročný víkend. Cítil jsem se opravdu špatně a hodně mě bolelo v krku, ale snažil jsem se na to moc nemyslet. Naštěstí vše proběhlo hladce, bez technických problémů, což bylo také důležité. Musím moc poděkovat všem úžasným divákům tady na trati a všem lotyšským fanouškům, kteří mě povzbuzovali," řekl Janis Baumanis.
Jestliže v Baumanisově týmu všechno probíhalo hladce, to samé se nedá říct o druhém jezdci v cíli finále. Tým Antona Marklunda si totiž docela máknul, aby stihl vůz Ford Fiesta Supercar připravit na start závěrečné čtvrté rozjížďky. Po kolizi v té třetí byl vůz docela silně poškozen. Ještě před tím museli mechanici zapracovat na nastavení po prvním tréninku, protože Marklund prohlásil, že s horším autem nikdy nejel. Povedlo se. Se starší, ale přepracovanou fiestou, po těchto peripetiích, dojel švédský jezdec na druhém místě.
"Víkend byl jako na horské dráze. Abych byl upřímný, stále nemohu uvěřit tomu, co jsme dokázali. Rozhodli jsme se, že nemůžeme pokračovat následkem poškození ve třetí jízdě. Ale pak přišel okamžik, kdy jsme si sedli a diskutovali a všichni se postavili, abychom to alespoň zkusili. Pracovali jsme naplno, myslím, že i tým byl překvapený, že jsme se opět dostali na trať. Dokázali jsme to, a druhá pozice v cíli je pro nás všechny jako vítězství. Bylo to pár náročných dní, ale udělali jsme, co jsme potřebovali, a už se nemůžu dočkat dalšího závodu v Portugalsku, protože si myslím, že letošní sezona bude hodně vyrovnaná," prohlásil Anton Marklund.
Třetí v cíli Patrick O´Donovan s dalším vozem Peugeot 208 sice ve třetí rozjížďce poškodil zavěšení, ovšem čtvrtou jízdu vyhrál. Ve finále si poradil s Enzo Idem a zcela zaslouženě skončil na stupních vítězů. Za Idem dojel na páté pozici nejlepší domácí jezdec Benyó Máté. Šesté místo obsadil Andreas Bakkerud startující s Audi S1 týmu Karai Motorsport. "Opět s novým vozem a týmem, ale opět jsme našli rychlost a skvěle se bavili! Dva defekty v kvalifikaci a technický problém ve finále vystavily stopku stupňům vítězů, ale co - takové je někdy závodění! Děkuji Tamási Karaiovi a celému týmu za tuto možnost," prohlásil Andreas Bakkerud.
V divizi Euro RX3 vyhrál Damian Litwinowicz před dalším jezdcem týmu Volland Racing Norem Espenem Isaksaetrem. před domácím publikem se na stupně vítězů dostal Balazs Körmöczi poprvé v mistrovství Evropy startující s vozem Volkswagen Polo. Za Jensem Hvaalem Janem Černým byl na šestém místě klasifikovaný další maďarský jezdec Ferenc Ficza, který ve finále havaroval.