Po třech letech se světový a evropský rallycross vrátil na oblíbenou trať v norském Hellu. Návrat to měl být o to velkolepější, protože vinou průtahů se stavbami a přípravou nových elektrických aut, dostal právě tento závod privilegium odstartovat „novou éru“ světového rallycrossu. Závod navštívilo několik tisíc diváků, které potěšil vítězstvím domácí Andreas Bakkerud. Právě po finále mistrovství Evropy divize RX1 se ovšem přibližně třetina diváků sebrala a z tribun odešla. I tak lze demonstrovat současný zájem o elektrický rallycross. Jízda elektrického auta vypadá trochu odlišně, souboje na trati ovšem zůstaly. Místo ran z výfuku jsou slyšet odlétávající kameny. Nejatraktivnějším aspektem zůstává neskutečné zrychlení těchto aut.
Semifinálové a finálové jízdy světového (elektrického) šampionátu nabídly zajímavé momenty. Johan Kristoffersson, který vyhrál dvě ze tří rozjížděk, zůstal stát na startu semifinálové jízdy. I přes to, se ovšem dostal do finále. Jeho jízda se musela líbit i bez zvuku turbomotoru. Ve finále se po skvělém manévru dostal do vedení ve druhé zatáčce a nenechal nic náhodě. Suverénně zvítězil. „Tento závod byl velkou výzvou pro všechny týmy. A jsem rád, že se premiéra podařila. Všichni odvedli obrovský kus práce, aby zde mohli stát na startu. S tím jak je všechno nové, zbývá ještě všem hodně práce. Bylo skvělé vidět, jak auta fungují bez nějakého většího testování. Pro všechny to byl velmi poučný víkend. Z pohledu našeho týmu je výborné mít dva vozy na stupních vítězů. Po semifinále to nevypadalo moc dobře, proto jsem rád, že jsem vyhrál,“ prohlásil Kristoffersson.
Zatímco u týmu Kristoffersson Motorsport vsadili na rallyový základ vozu Rally2(R5), Hansen World RX používá stejná auta jako v minulých sezonách. Timmy Hansen skončil na druhém místě. Pro Kevina Hansena znamenalo konec uražené kolo po startu semifinálové jízdy. „Všichni jsme byli plni očekávání. Je hezké vidět auta, které jsme stavěli v našich dílnách vidět na špici startovního pole. Ukázalo to správnost rozhodnutí. Je před námi ještě dost práce, ale byl to úžasný víkend. V semifinále i ve finále jsem si myslel, že mám nějaký problém s vozem, skoro jsem se několikrát přetočil. Druhé místo je skvělý výsledek," řekl Timmy Hansen. "Jsem velmi pyšný nejen na celý náš tým, ale i na posun světového rallycrossu do nové elektrické éry," dodal Kenneth Hansen.
Z nejvýhodnější pozice startoval do finálové jízdy Ole Christian Veiby, druhý jezdec týmu Kristoffersson Motorsport. Po startu se ovšem propadl na třetí místo. "Samozřejmě, že když jste ve finále na pole position, myslíte na vítězství, ale v první zatáčce to bylo těsné. Kdyby mi někdo před tímto víkendem řekl, že skončíme první a třetí, hned bych to bral," uvedl Veiby.
Při své premiéře ve světovém šampionátu vybojovala čtvrté místo Švédka Klara Andersson. Ve finále skončila čtvrtá před týmovým kolegou Niclasem Grönholmem. "Byl to pro mě fantastický debut v mistrovství světa. Je to naprosto úžasný pocit skončit čtvrtý za takovými jezdci jako jsou Johan Kristoffersson a Timmy Hansen. Těším se na pokračování v Rize." řekla Klara Andersson. Zajímavý moment nastal v jedné ze semifinálových jízd. René Münnich odstavil svůj vůz s rozsvíceným červeným světlem. Nakonec byl vůz odvezen nebo spíše odhozen za trať na bezpečné místo.
Sestřih finálových jízd - MS/ME 2022 - Hell (N)