Jeden z nejúspěšnějších českých závodníků v mistrovství Evropy divize Super 1600 v posledních sezonách v rallycrossu končí. Důvodem je především velká časová náročnost. "Z pracovních a rodinných důvodů jsem se rozhodl po letošní sezoně s rallycrossem skončit. Kvůli práci ve firmě už nezbývalo tolik času na přípravu auta. Nemá smysl dělat věci napůl," říká Ondřej Smetana.
Závodní vůz Ford Fiesta S1600, se kterým skončil v roce 2014 na pátém místě a v dalších letech se pravidelně umisťoval v první desítce celkového pořadí je spolu s týmovým zázemím a autobusem na prodej. "Auto je samozřejmě připraveno k pokračování v mistrovství Evropy. Nabízíme k němu i plno náhradních dílů, kola a další věci. Pro kupce je ideální, že dostane vše co potřebuje v jednom balíku. Pokud si někde koupíte nebo postavíte jen auto, čeká vás druhá obrovská investice do náhradních dílů, které je naprosto nutné vozit sebou. Vedle toho prodáváme i stan s doprovodným autobusem," uvedl český jezdec. Pro případné zájemce je k vše k dispozici v tomto inzerátu - zde.
Ondřej Smetana začínal s rallycrossem v roce 2007, kdy si od Jana Matušince pronajímal vůz Peugeot 306. "Chtěli jsme si rallycross vyzkoušet. Honza měl auto perfektně připravené. O nic jsem se nemusel starat," vzpomíná Ondřej Smetana na své začátky v rámci mistrovství republiky. V následující sezoně už se na Hluboké připravoval vůz Honda Civic do tehdejší divize 2 mistrovství Evropy. Hned ve své první sezoně skončil na třetím místě. "Škoda, že tato divize byla pro následující rok zrušena a nahrazena nesmyslnými auty se pohonem na zadní nápravu. Bylo to hezké a přitom levné závodění," vzpomíná Smetana.
V roce 2009 vstupuje tým LS Racing s vozem Ford Puma Super1600 do tehdejší divize 1A, která byla později přejmenována na Super 1600. "Myslím si, že jsme přišli už trochu pozdě. I když jsme auto neustále vylepšovali a posouvali vpřed, na vyhrávání to nestačilo. Zvyšovala se i finanční náročnost závodění." prohlašuje. Po sezoně 2012 přišla stavba nové fiesty, testování a účast zejména ve druhé polovině sezony 2013. V sezoně 2014 z toho nakonec bylo konečné páté místo v mistrovství Evropy. "Ke konečnému výsledku mi pomohl závod ve Švédsku, kde jsem byl celý víkend schopen zajíždět nejrychlejší časy. Ve finále mě ovšem z trati poslal ven Zagumennov," říká český závodník, který i tak dojel na druhém místě do cíle.
"Letošní sezona byla jak na houpačce. Nejdříve třetí místo v Portugalsku, pak závod kde jsme nebyli ani v semifinále. Díky pracovnímu vytížení jsem neměl na závodění už moc času a zvlášť na konci sezony, kdy už jsem se rozhodl skončit, mi chyběla i motivace. Neříkám, že rallycross opouštím úplně, ale v nejbližších letech návrat neplánuji. Možná v budoucnu se svézt v pronajatém autě v rámci jednorázového startu. Také bych se v příští sezoně na závody rád kouknul z té druhé strany. Z pozice diváka," uzavírá Smetana.