Při společném rozhovoru to řekne na rovinu. Český jezdec Ondřej Smetana nebyl s konečným loňským desátým místem v rámci mistrovství Evropy divize Super 1600 spokojený. Cíle byly jiné. Smetana nedokázal zopakovat pódiová umístění z předchozích ročníků. "Nebyla to podařená sezona. Chtěl jsem se umisťovat mezi prvními pěti a to se mi vůbec nedařilo. Úplné špičce jsme nestíhali. Tento neúspěch je motivací pro novou sezonu," zhodnotil rok 2017 Ondřej Smetana.
Hlavní změnou pro sezonu 2018 bude použití stejných řídících jednotek. Vyrovná toto nařízení síly v divizi Super1600 a zamezí to zakázanému použití kontroly trakce, které je velmi těžko kontrolovatelné? "Uvidíme. Snad to bude změna k lepšímu a doufám, že to jezdce na čele zpomalí. Otázkou zůstává, jak to bude kontrolovatelné. Když vezmu závod v lotyšské Rize na mokré trati, tak rozdíly v časech byly obrovské. Uvidíme jestli je to krok k tomu, aby se tato divize více zobjektivnila. Slibuji si, že nás to více přiblíží špičce. Neznamená to ovšem, že najednou začneme vyhrávat."
Po několika letech chybí v kalendáři mistrovství Evropy divize Super1600 švédské Höljes. "Samozřejmě mě to mrzí, protože je to jedna z mých nejoblíbenějších tratí a v minulosti se mi tam podařilo zajet pódiová umístění. Ale loni tam nejela divize Touringcar, takže se to pro letošek prohodilo, což chápu. Horší je, že během čtrnácti dnů budeme v úvodu sezony dvakrát cestovat na jih. Navíc trať ve španělské Barceloně se mi vůbec nelíbí," říká Smetana ke změně v kalendáři. Kromě dvou výletů na Pyrenejský poloostrov čeká na jezdce také dlouhá cesta do Norska.
I pro sezonu 2018 zůstane Smetana u vozu Ford Fiesta. "K nějakým velkým změnám není důvod. Proběhnou repase všech důležitých komponentů. Předělávat budu zadní nápravu, kde vím o určitém problému. Motor zůstane stejný jako loni," uvedl Smetana. Český jezdec by přivítal změnu v pravidlech. "Určitě by bylo dobré, kdyby se jak v závodě, tak v celé sezoně mohl jeden výsledek škrtnout. V závodě není prostor na chybu, a i když soupeře po zaviněné kolizi vyloučí z kvalifikace nebo dostane penalizaci, ztráta bodů pro poškozeného je velká a prostor na opravu výsledku není. V počtu pětatřiceti startujících už se tato chyba dohnat nedá a je po závodě," poukazuje Smetana. Mistrovství Evropy divize Super1600 začne stejně jako mistrovství světa v půlce dubna ve španělské Barceloně.