Tým LS Racing se chystal vyrazit už na úvodní podnik ME do Anglie. Problémy s novým autem však zapříčinily, že premiéru si vůz Ford Fiesta odbyl až na třetím závodě v maďarském Nyirádu. A ta skončila ještě dříve než začala. V tréninku musel Ondřej Smetana odstoupit kvůli problémům s motorem. "Začátek sezony byl hodně depresivní. Hodně jsem se těšil, dvakrát jsme byli v Maďarsku testovat. Bylo to obrovské zklamání. Tyto problémy zapříčinily, že jsem se prakticky v první polovině sezony vůbec nesvezl. Bert Zomer, který pro nás motor stavěl, se ovšem k problémům postavil čelem a musím říct, že je to jeden z nejserioznějších lidí, jaké jsem za svoje působení v motorsportu potkal, " uvedl Ondřej Smetana.
Z nevyzkoušeným autem nemělo cenu se pouštět na daleké a nákladné výlety za dalšími podniky seriálu mistrovství do Finska a Norska. Ve Švédsku však Smetana chybět nemohl, už jenom kvůli tradiční atmosféře, která tento závod provází. "Organizačně je to nejlepší závod, který se v Evropě koná," potvrdil Smetana. "Atmosférou byla letos nejlepší Francie, kde se člověk musel na trať doslova prodírat davy lidí. Opakem je Rakousko. To je taková jedna dlouhá levá zatáčka. Žádná sláva není ani portugalské Montalegre. Škoda, že už se nejezdí v Lousadě, to byla krásná trať s výbornou atmosférou. Všude je něco. Někde nedostatečné sociální zařízení, jinde zase malé a bahnité depo, tam zase padá elektrika nebo musíte běhat kilometr pro výsledky. Člověk si ale zvykne," pokračoval v hodnocení jednotlivých podniků český jezdec.
Ve Švédsku mu z třináctého místa po rozjížďkách místa o jedno místo utekl postup do semifinálových jízd. Závod ovšem přinesl první čtyři body. Semifinále bylo na síly českého závodníka také ve Francii, kde se ovšem sešla v divizi Super1600 nejsilnější konkurence sezony. Navíc francouzští jezdci dokonale využili znalost tratě v Loheácu. Lepší to bylo na posledních dvou závodech v Rakousku a v Německu, kde si Smetana dojel pro sedmé a desáté místo. "Sezona splnila očekávání tak napůl. Neměl jsem nějaké přehnané ambice. Ale chtěl jsem absolvovat všechny závody, což se nepovedlo. Ve druhé půlce sezony už motor fungoval naprosto perfektně, vyskytly se ovšem další drobné závady. To je ale u nového auta normální. Ovšem v novém systému ME, kdy se žádná z rozjížděk neškrtá vás každá chyba nebo nedojetí pošle pořadím hodně dolů. I přes to jsme pár dobrých dílčích výsledků zajeli, doladili auto a objevili některé chyby, které musíme přes zimu odstranit."
Konkurence v rámci mistrovství Evropy je obrovská. Špička se neustále rozšiřuje. "Naším cílem je pohybovat se do desátého místa, občas bych se rád podíval také do finále. Auto je třeba neustále vyvíjet a vylepšovat. Přes zimu budou probíhat práce na motoru, hlavně co se týče průběhu točivého momentu. To je v rukou Berta Zomera. My se musíme zaměřit na rozložení hmotnosti a předělat chceme také zadní nápravu. Ostatní také přes zimu nebudou spát. Jak na tom ale ve skutečnosti budeme ukáže až první závod," podotkl Ondřej Smetana.
Jak viděl změny, které před loňskou sezonou proběhly v evropském rallycrossu? "Rallycross jako takový to určitě posunulo kupředu. Je pochopitelné, že vše se ještě více než v minulých sezonách točí kolem divize SuperCar. Vadí mi, že promotér nedodržel sliby, které před sezonou dal, hlavně co se týče medializace. Postup rallycrossu na úroveň mistrovství světa zvedne jeho prestiž, přitáhne zájem sponzorů, diváků a možná i automobilek. Nás se to ale přímo netýká."
Ondřej Smetana se zúčastnil posledního závodu Rallycross Challenge Europe v Sosnové. Dojel na pátém místě. "Tento šampionát se s Evropou vůbec nedá srovnat. V divizi Super 1600 sice byla velká konkurence, ale především díky jezdcům, kteří se tohoto seriálu přímo neúčastnili. V ostatních divizích to bylo o pár autech. A na tribunách sedělo pár lidí. Na druhou stranu jsem se rád svezl doma, přijeli se podívat známí a ukázali jsme se domácímu publiku."
V následující sezoně se tým chce zaměřit také na pronájem vozu Ford Puma, se kterým závodil Smetana v předchozích sezonách. "Vůz projde přes zimu kompletní repasí a přípravou na další sezonu. Takže pokud si chce někdo zazávodit s konkurenceschopným vozem divize Super 1600 za rozumné peníze má příležitost. Kromě toho máme v plánu pronajímat v rámci Challenge a národních mistrovství také fiestu, se kterou v těchto seriálech půjde jet na vítězství. Zapracovat musíme na zázemí, abychom byli schopni převážet a servisovat oba vozy najednou," představil další plány pro sezonu 2014 Ondřej Smetana.