Řadu let byla Sosnová nedílnou součástí mistrovství Evropy v rallycrossu. Naposled se na této trati konalo v roce 2011. Po příchodu společnosti IMG jako promotéra šampionátu se kapitola mistrovství Evropy uzavřela. Podmínky pro pořádání dnes už světového mistrovství nejsou pro Autodrom Sosnová akceptovatelné. "Šance jsou nulové. Rozpočet pro pořádání MS je tak velký, že je to nad rámec toho, co jsme schopni sehnat od sponzorů. Poplatek pro zapsání do šampionátu je obrovský. Jedná se částku kolem dvou set tisíc liber. IMG nabídku přemršťuje a čekají na to jestli to dopadne nebo ne. Zkouší to. Bez toho abychom měli pokrytý rozpočet do toho jít nemůžeme. Nedovolíme si to. Navíc k tomu nejsou ještě připočítány náklady na vysílání," říká ředitel Autodromu Sosnová Pavel Dušánek.
Nedostatek financí nevyřeší ani příjem ze vstupného. "Nemůžeme si dovolit nastavit ceny vstupenek podobně jako v Německu a ostatních státech. Lidé by nepřišli. My musíme sehnat peníze prostřednictvím dotace anebo od sponzorů. A v tom IMG také nedává mnoho prostoru. Jako pořadatel můžete mít jednoho partnera. Takže nemáte jiný příjem než od státu, ze vstupenek a od jednoho partnera. V zemích, kde se platí v eurech je ten výpočet ekonomicky stabilnější."
V současné době není vyřešeno ani financování ze strany státu. "My nemůžeme o dotaci žádat sami, ale prostřednictvím Autoklubu, který se k tomu staví pozitivně. U nás je ovšem problémem financování sportu obecně. Příští dojde ke změně a tento problém budou řešit i ostatní sporty nejen ten motoristický. A dneska aby přišel sponzor a dal peníze, že bude vidět v reklamě nefunguje už vůbec. Musíte umět propojit partnery, starat se o ně, dělat jim klientské dny. Samotná reklama nefunguje."
Pavel Dušánek světový šampionát pozorně sleduje. "Na několika závodech jsem se byl podívat. Čekal jsem od toho víc. IMG jde krok za krokem. Jsou to profesionálové a chtějí dokázat, že rallycross je komfortnější než rally. To je pro ně soupeř. Dělají to chytře. Je rozdíl, když vezmou partnery na rally a vláčí je po dvaceti rychlostních zkouškách, a potom ho posadí na okruhu do VIP stanu. Sponzor si pak může vybrat."
Seriál Rallycross Challenge Europe je nyní maximem Autodromu v Sosnové. "Nebýt myšlenky tohoto seriálu, tak rallycross u nás dopadl špatně. Sport obecně potřebuje lidi, kteří se sportu věnují profesionálně. Rallycross s autem za několik milionů je profesionální sport a nemůžou se o něj starat amatéři. A to nemyslím amatéři ve smyslu, že to nikdo neumí, ale že na to nemá čas. Musíme následovat případ biatlonu. Chybí tratě a koncepce. Závodníci musí vědět, že například jeden den v týdnu můžou někde trénovat. Někdo to musí začít řešit."
V Sosnové po úspěšném jarním Setkání mistrů, kde dostali prostor také speciály pro Dakar, zaměří na stavbu off-roadové sekce. "To je nyní naše priorita," představil plány do budoucna Pavel Dušánek.
Mezi odbornou motoristickou se už nyní proslýchá a záměru vybudovat další rallycrossovou trať na okruhu v Mostu. Dokonce už proběhlo jednání mezi představiteli okruhu a Autoklubem. V příští sezoně by zde měl jet pozorovací závod. V Mostu uvažují podobně jako na Slovakiaringu také o mistrovství světa.