Po prvních krůčcích v letech 1983 a 1984 se rallycross v roce 1985 začal stále více vrývat do podvědomí jezdců a také příznivců motoristického sportu. Sezona 1985 odstartovala v Janovicích, kde se z vítězství v divizi 1 po odpadnutí Jindřicha Matouše vinou ucpaného přívodu benzinu na voze Škoda 120 radoval Václav Farka. Jindřich Matouš patřil ke spoluzakladatelům rallycrossu u nás. Dříve jezdil motokros, kde se potkal s Janem Macháčkem, později spolu s Františkem Linhartem startoval ve Formuli Škoda v závodech do vrchu. A tak nebylo divu, že se jej to z organizačního křesla táhlo spíše do závodní sedačky. V roce 1984 si vyzkoušel při přípravě trati v Římově vůz Jana Macháčka. A bylo rozhodnuto. Spolu se svým kamarádem a mechanikem Cyrilem Němcem připravili vůz Škoda 120 na sezonu 1985. "Vůz jsme postavili u Cyrila na zahradě. V sezoně se mi podařilo zajet několik dobrých výsledků, ale také nás zastavilo několik technických problémů. Vůz jsem po sezoně prodal Pavlu Nováčkovi," zavzpomínal Jindřich Matouš.
Nástup při prvním závodě v Janovicích
Dalším závodem byly Sedlčany, kde se poprvé jelo už roce 1984. Konaly se zde závody různých motoristických disciplín, mimo jiné také mistrovství světa v motokrosu. Po několika úpravách byla tato trať vhodná také pro rallycrosové souboje. Na startu závodů se objevovala řada jezdců z ostatních motoristických disciplín, startoval například i Emil Triner. V Sedlčanech panovalo obrovské vedro. Jezdci tehdy chtěli nastoupit v tričkách s krátkým rukávem, což jim sportovní komisaři nepovolili. Největšími favority divize 2 byly soutěžní jezdci. Karel Šimek (Škoda 130 RS), Milan Dolák (VAZ 2105) a Jaroslav Rajchman (oba Wartburg 353). Nechyběli ani autokrosoví závodníci.
V rozjížďkách se dařilo Šimkovi, ovšem v semifinále ho zastavila porucha motoru. Příliš štěstí neměl ani Rajchman, v semifinále mu kámen rozbil okno a ve finále svedl několik ostrých soubojů se svým týmovým kolegou Dolákem. Oba dva z toho vyšli s notně pošramocenými vozy. Do kufru Dolákova auta by se nevešel snad už ani kanystr. K vítězství se nenápadnou jízdou propracoval Lubomír Dudek (snímek nahoře - start. číslo 141). Druhé místo obsadil Milan Dolák před Janem Čemusem, Jiřím Černým, Václavem Kolmanem a Jaroslavem Rajchmanem. Ten poté, co počastoval traťového komisaře několika peprnými slovy, přišel o licenci. V divizi 1 triumfoval Jan Šlégl před Václavem Farkou a Jindřichem Matoušem. Velké finále, kde normálně startují tři nejlepší z obou divizí (v Sedlčanech startoval jen jeden a Farka s Matoušem tak přišli o značný přísun bodů), vyhrál při neúčasti favoritů znovu Dudek. Velkou stíhací jízdu předvedl po hodinách Milan Dolák, který dojel třetí za druhým Kolmanem.
Stupně vítězů divize 1 v Sedlčanech - 1. Šlégl, 2. Farka, 3. Matouš
V Římově se jelo podruhé a naposledy na trati u hřbitova. Pořadatelem byla ZO Svazarmu při ČSAO České Budějovice, kde byli registrováni zakladatelé rallycrossu v Římově. Novým ředitelem se stal Oldřich Strejček. Po závodě se dohodli zainteresovaní lidé se špatně fungující ZO Svazarmu Římov a přešli právě tam, kde utvořili automotoklub. Závod v divizi 1 vyhrál znovu Jan Šlégl před Václavem Farkou a Václavem Baštou. V divizi 2 získal triumf Karel Šimek, druhý skončil Jiří Černý před Janem Čemusem.
Technické problémy provázely Jana Macháčka - Římov (motor) a Janovice (převodovka).
Premiéru měl v tomto roce závod v Borovanech. Borovanská strouha, jak zněl oficiální název závodu, se jel až v polovině listopadu. Kolem nově vzniklého okruhu u starého Calofrigu se sešlo přes čtyři tisíce diváků. Na tomto počtu je vidět, jak se rallycross stával více populárním. Pořadatelům vyšlo i počasí, když po ranním dešti přišlo slunečné, ale mrazivé odpoledne. V divizi 1 zvítězil Jindřich Matouš před Františkem Vnoučkem a Petrem Böhmem, který byl známý především jako spolujezdec Jiří Urbana v rally. V divizi 2 si první borovanské vítězství odnesl Karel Šimek.
Pozn. red. - K vytvoření článku byl použit dobový tisk a archiv jednotlivých jezdců.
Článek - Začátky českého (československého) rallycrossu - 2.12. 2013