V červnu Mezinárodní automobilová federace FIA definitivně potvrdila změnu týkající se mistrovství světa v rallycrossu. Od roku 2021 bychom už v nejvyšší kategorii tohoto sportu uvidíme pouze elektromobily. S jakým ohlasem se toto rozhodnutí setkalo mezi šéfy týmů a jezdci. Co na to říkají? Žádné plány zatím s elektrickými auty zatím nemají v týmu Olsbergs MSE. Andreas Eriksson stál u přerodu evropského šampionátu na světový v roce 2014, sám do roku 2011 závodil. Rallycross přinesl do Spojených států a pro Evropu objevil například Tannera Fousta.
"Vidím to pozitivně. Do šampionátu přijdou daleko větší peníze. Je to šance pro další jezdce. Co se týče plánů našeho týmu, zatím nemám výrobce, který by se do šampionátu s námi zapojil. Zájem je obrovský a zatím probíhají některá jednání. Řada lidí si myslí, že je to krok špatným směrem. Já si to nemyslím. Rallycross tu zůstane a je to krok kupředu. Pro elektrická auta je to ten nejlepší sport na světě. Rozdělení paddocku přinese daleko lepší atmosféru. Elektrické mistrovství světa bude mít pravděpodobně více závodů. Určitě zůstanou závody jako Švédsko, kde si diváci budou moci užít jak skvělý zvuk současných vozů divize Supercar, tak velkou rychlost elektrických aut. Nikdo nám rallycross nebere, jen přijde další kategorie," říká Andreas Eriksson.
Volkswagen už letos jeden rekord s elektrickým vozem překonal. Na Pikes Peaku smazal Romain Dumas s novým speciálem několik let starý rekord Sébastiena Loeba. Tým kolem Pettera Solberga šampionátu s Johanem Kristofferssonem jasně dominuje. "Je to budoucnost. Moc lidí z toho není nadšeno, ale je to tak. Musíme se dívat především na to, o co mají zájem jednotliví výrobci a automobilky. Přinese to určitě velmi akční závody, auta budou silnější. Je to šance pro další mladé jezdce. Týmy by měly nasazovat nejméně tři auta. Dobře vím, jak je těžké sehnat sponzory. Hovořím z vlastní zkušenosti, jak dlouho mi trvalo, než jsem dokázal vytvořit tento tým," prohlásil Petter Solberg. "Současné vozy Supercar určitě neskončí, uvidíme jakým způsobem budou pokračovat. Jestli pouze na evropské úrovni nebo prostřednictvím světového poháru," dodal Solberg.
Trochu jiný názor mají i u Hyundaie. Marcus Grönholm není z tohoto rozhodnutí příliš nadšený. "Zájem automobilek je značný, ale já osobně z toho nejsem příliš šťastný. Investovali jsme mnoho prostředků do tohoto projektu bez jakékoli tovární podpory. Uvidíme jestli se divákům budou líbit auta, která nebudou vydávat žádný zvuk a nebude z nich cítit benzin. Nedokážu v současné době říct, jak to bude zajímavé. Zatím nevím jestli se budeme s naším týmem účastnit," prohlásil Marcus Grönholm.
Jak všechno nakonec dopadne si ještě nějakou chvíli budeme muset počkat a zatím si užívat fantastického zvukového projevu současných vozů divize Supercar. Situace pro přechod k elektrickým autům není asi taková, jakou ji promotér šampionátu předkládá v různých zprávách a ani zájem značek nebude velký. Svědčí o tom i odchod Audi. Německá značka vstupovala do rallycrossu především s budoucí vidinou elektrických aut.