Polský jezdec patří ke zkušeným jezdcům. Loni se dvakrát představil v Sedlčanech s Fordem Fiesta. Vůz na bázi Proto spadá do kategorie SuperCars Light, která je v rámci polského šampionátu vypisována. V rallycrossu Zlotnicki působí už dlouhou dobu. Začínal v divizi Fiatů 126p (Maluch) v sezoně 2000. Z pozice jezdce i spolujezdce si vyzkoušel rally. Usedl také za řídítka motocyklů, aby se několikrát na rallycrossové tratě vrátil. V sezoně 2021 řídil vůz BMW v polském RWD Cupu, loni přestoupil do divize SuperCars Light.
"Rozhodl jsem se vrátit k rallycrossu, protože to byla moje původní motoristická disciplína, ve které jsem začínal. Rallycross mi sedí. Motocyklové závody přinášejí hodně adrenalinu, ale jsou také nebezpečné a i malá nehoda může skončit zlomeninami a těžkým zraněním. Rally mám rád, ale jsou to také nebezpečnější závody než rallycross. A hlavně mnohem dražší, zvlášť když porovnáte auto divize SuperCars a Rally2 za celou sezonu," říká Lukasz Zlotnicki.
Loni plánoval účast především v polském šampionátu. Ale vzhledem k tomu, že se úvodní závody započítávaly také do zóny a českého mistrovství rozhodl se svůj program poněkud rozšířit. "Podařilo se mi získat docela dost bodů a měl jsem tak šanci na dobrý výsledek nejen v polském mistrovství. Rozhodl jsem se proto jet dva závody navíc v Sedlčanech a rakouském Melku. Nakonec z toho bylo ve všech šampionátech třetí místo, druhé v rámci SuperCars Light v polském mistrovství. Podotýkám, že jsem to dokázal s autem, které mělo 33mm restriktor a pouze 300 koní. Konkurence nebyla příliš početná, ale závody jsem si užíval. Doufejme, že rok 2023 bude lepší. Mimochodem pevně věřím, že by se v zóně a ostatních mistrovstvích měla zařadit divize SuperCars Light. Je mnohem levnější a díly jsou snadno dostupné. To by určitě zvýšilo počet účastníků," prohlásil polský jezdec.
Lukasz Zlotnicki pojede letos s novým autem. Jeho tým ve Francii zakoupil vůz Peugeot 207 pro divizi SuperCars. Sice jde o starší model, ovšem v plné specifikaci. Motor Oreca, tlumiče Öhlins, transmise Sadev a brzdy pocházejí z vozu Peugeot 206 WRC. S vozem naposledy startovala ve francouzském šampionátu Adeline Sangnier. "Chci být více konkurenceschopný v rámci divize SuperCars. V říjnu 2022 jsem s tímto autem absolvoval několik testů a bylo úžasně rychlé. Měl jsem i nápad, že bych vylepšil svou fiestu, ale zkušenosti našeho týmu a našich mechaniků jsou takové, že by nebyla dostatečně spolehlivá, kdybychom ji posílili na 500 a více koní. Komponenty totiž pocházejí z Lanceru Evo 9 a 10. Plánujeme účast v zónovém, polském, českém a slovenském mistrovství. Chtěl bych bojovat s těmi nejlepšími," představil plány Lukasz Zlotnicki. V týmu s ním pojede také jeho bratr Wojciech právě s loňskou fiestou.
Ještě před prvním startem v letošním zónovém mistrovství si Zlotnicki odbyl premiéru s peugeotem o tomto víkendu v rámci polského šampionátu. Ve Slomczynu dojel na konečném čtvrtém místě divize SuperCars.
foto: Marcin Maksymiuk, FB, archiv