Po roce se kolotoč Mistrovství Evropy opět vrací do Portugalska na trať Montalegre, kde jezdce přivítal déšť a mrazivý vítr. Počasí, vzhledem k nadmořské výšce, je však velice proměnlivé, a tak se páteční technické přejímky odehrály za slunečna, za příjemných jarních teplot.
Všichni dorazivší jezdci absolvovali přejímky bez větších problémů . „Nefunkční“ odpojovač baterie na voze Zdeňka Čermáka, který tak dělal u technických komisařů reparát, byl alespoň známkou toho, že se opravdu vše pečlivě kontrolovalo.
Jaroslav Kalný a Stanislav Šusta spojili své síly při řešení logistiky na nejvzdálenější závodiště a tento víkend budou sdílet jeden stan a mechaniky. Oba jezdci startují v divizi Super 1600 a při otázce, jak se popasují se souboji na trati se oba jen potutelně usmívali. :) Prý mají jen jednu náhradní nápravu a při případném střetu by zřejmě tahaly sirky, kdo ji použije. :)
Václav Veverka, vzhledem k silnému větru, jeho nový stan opravdu oceňuje a dolaďuje poslední dětské nemoci konstruktérské firmy. Již se vedle stanu Zdeňka Čermáka bude cítit jako „velký kluk“. :)
Každý rok se na všech frontách horečně diskutuje o vhodnosti té, či oné trati k pořádání Mistrovství Evropy rallycrossu. Po tvrdém souboji mezi středoevropskými tratěmi, které jsou pro jezdce v dosahu maximálně tisíce kilometrů, zůstává „rozum stát“ nad každoročním dostaveníčkem na kraji Evropy, v portugalském Montalegre. Byť je trať sebehezčí, byť se organizátoři sebevíc snaží, aby se zde jezdci cítili příjemně, cesta ze všech možných koutů Evropy, se pro jednotlivé týmy stává nepřijatelnou. Výsledkem je, že tento závodní víkend porovná své síly pouze 40 jezdců, ve třech divizích.
Průběžné informace o dění v závodě sledujte v LIVE přenosu, držte českým klukům palce!