Myšlenka vytvořit tuto divizi přišla už v loňské sezoně. Hlavním cílem je přilákat do rallycrossu nové jezdce. V Rakousku tato kategorie funguje už tři roky a startuje v ní více jak dvacítka jezdců. Jde o vozy s šestnáctistovkovým motorem, u kterých je povolena pouze úprava tlumičů a jiný vzduchový filtr. Všechno ostatní zůstává sériové dokonce se závodí na sériových pneumatikách. V tomto roce účinkují v našem šampionátu čtyři vozy včetně Jana Skály, který za sebou má také zkušenosti z mistrovství Evropy v divizi Super 1600. Vůz v základu stojí kolem 25 tisíc korun, když připočteme bezpečnostní výbavu, pásy a sedačku a ostatní věci dostaneme se přibližně na částku kolem padesáti tisíc. Sada gum vyjde na 5 - 8 tisíc korun a vystačí klidně i na tři závody za sebou. Společně s Janem Skálou kategorii představoval Marek Michal. Jeho synové Jakub a Tomáš, společně s Martinem Fidrmucem mají auta postavené od týmu MKmotorsport. Ve fázi stavby už je další vůz a tým Miroslava Kubáta nabízí také možnost pronájmu.
Jízda s Janem Skálou
Po sobotních rozjížďkách závodu Zóny střední Evropy měli novináři možnost si vyzkoušet jaké to je jet opravdovou rozjížďku na sedadle spolujezdce. Když se na tuto kategorii díváte zvenku, říkáte si něco ve smyslu - nuda, to bych zvládl taky....omyl!! Měl jsem možnost sedět v několika závodních autech, od klasických rallyových vozů specifikace WRC, rallycrossového speciálu divize Super Car, Super 1600. Ostrou rozjížďku jsem ovšem nikdy neabsolvoval. A musím říct, že to není žádná legrace soustředit se na vlastní jízdu, jet v ideální stopě a ještě si dávat pozor na auta, která jedou se mnou. Teď už chápu pocity soutěžních a ostatních jezdců, kteří přijdou do rallycrossu a najednou jim dělá problém jet s ostatními. Po startu rozjížďky zůstáváme vzadu, ale v průběhu jízdy se posuneme až do vedení. Je až s podivem kolik toho sériový vůz snese. To co z venku vypadá jako úplně jednoduché je zevnitř naopak. Nezbývá než za tuto zkušenost a zajímavý zážitek Janu Skálovi a všem kteří za touto divizí stojí poděkovat.
"Myšlenka této akce vycházela z faktu, že tato třída se zvenku jeví jako nepříliš atraktivní, protože motory musí zůstat sériové, úpravy výfuku jsou zakázané a tak vozy působí nepříliš agresivním dojmem. Pocity zevnitř jsou ale naprosto opačné a reakce spolujezdců tomu po odjetí rozjížděk dávaly za pravdu. Všichni zúčastnění si tento nevšední zážitek pochvalovali a za organizátory bychom rádi ještě jednou všem poděkovali za účast. Bereme to jako první krůček k propagaci nové divize, která by mohla českému rallycrossu pomoci zpět na výsluní motorsportu. Obdobnou akci plánujeme opakovat na podzim v příznivějším termínu," uvedl Jan Skála
Často v e-mailu nacházím dotazy jak začít závodit, jak se odstartovat svou rallycrossovou kariéru. Toto je jedna z možností. Motorsport není levnou záležitostí, ale tady se nabízí jedna z těch levnějších variant. Jestli máte zájem neváhejte.
Pro dotazy ohledně této divize kontaktujte Jana Skálu - skala@racestore.eu a pro otázky ohledně pronájmu a stavby aut Miroslava Kubáta - mkmotorsport@seznam.cz.