Dvě premiérová vítězství, ale také rozpory a velké množství napomenutích přinesl třetí letošní závod mistrovství Evropy. V divizi Euro RX1 po startu finále kolidovali Anton Marklund a Patrick O'Donovan, odnesl to i Enzo Ide. Toho využil Sivert Svardal a dojel si pro své životní vítězství na domácím závodě. Po závodě se dlouho řešil právě souboj po startu, nakonec zůstalo pořadí tak, jak se dojelo do cíle.
"Je to neskutečné. Nemůžu tomu uvěřit! Je to moje třetí sezona v Euro RX1 a vždycky bylo mým snem skončit na stupních vítězů. Letos jsme měli tolik smůly. Věděl jsem, že bychom mohli mít v Hellu šanci, ale vyhrát, na to jsme nikdy nemysleli. Je to prostě neuvěřitelné. Je to upřímně splněný sen a já jen čekám, kdy se probudím. Je to vítězství pro mou rodinu a můj tým, nejlepší tým na celém světě," prohlásil Sivert Svardal.
Na čas si s oficiálními výsledky dávali komisaři také v divizi EuroRX3. Nils Volland sice zvítězil, ale obdržel také podmínečné vyloučení až do závěrečného závodu v Buxtehude. Krycí plech v kufru jeho vozu nebyl z oceli, ale z hliníku. Šéf týmu Rolf Volland doložil technickým komisařům komunikaci s FIA z ledna 2018, aby věc objasnil. Současným předpisům vůz ovšem neodpovídá a jelikož není možné plech vyměnit před závodem ve Švédsku, tým dostal čas do závodu v Německu.
Tento prohřešek se pravděpodobně týká i ostatních vozů tohoto týmu a Volland musí nahlásit, které to přesně jsou. Trest ani žádná penalizace nepřišla, což je docela zarážející. Loni ve Švédsku byl z finále vyloučen Oliver Solberg za příliš těžkou lyžinu, v roce 2019 v Norsku Anton Marklund za nevyhovující výztuhu v předním nárazníku. Ani v článku o Vollandově vítězství na oficiálních stránkách šampionátu se o prohřešku nic nepíše. Že by se neměřilo všem stejným metrem?
"Z loňska jsem věděl, že mi tato trať docela sedí. Od začátku víkendu jsem se cítil pohodlně, ale být nejrychlejší ve všech jízdách je něco jiného a rozhodně víc, než jsem mohl očekávat. To je pro mě úžasné," řekl Nils Volland.
ME 2023 - Hell - Euro RX1 Highlights