Jezdec ze Železného Brodu začínal v automobilových soutěžích. S vozem Škoda 130 RS se v roce 1983 stal mistrem ČSR ve třídě A2 1600 a postoupil do tehdejšího federálního mistrovství. Jeho nejoblíbenější soutěží byla domácí Rally Bohemia. V roce 1987 se poprvé objevil v rallycrossu.
S výborně připraveným vozem Škoda 130 LR se hned ve své první sezoně stal vítězem Poháru časopisu Automobil (tehdy se rallycross ještě nejezdil jako mistrovství republiky). V Českém poháru divize 2 zvítězil také v sezoně následující. Na českých tratích jen těžko hledal přemožitele.
Dařilo se mu také v zahraničí, i když vzhledem k tehdejším možnostem, neměl tolik příležitostí startovat ve více závodech. Poprvé se představil v rámci německého mistrovství v Buxtehude v roce 1988. Svým výkonem si vysloužil obdiv jak diváků, tak také ostatních jezdců. Se suverénně nejslabším vozem se probojoval do finále. Kvůli kontaktu se soupeřem ho nedokončil, sklidil ovšem zasloužený aplaus.
"Auta a závody. To byl Mirkův život. Od železnobrodského autoklubu jsem dostávali dvacet tisíc na sezonu. Zbytek jsme si sami museli poschánět a ušetřit. Výjezdy do zahraničí byly velkým problémem a nebylo jednoduché k nim získat souhlas," zavzpomínal tehdejší Šefrův mechanik Jiří Pavlata.
V sezoně 1989 získal opět Český pohár (divize 2) a ve druhém podniku mistrovství Evropy v rakouském Melku si připsal první čtyři body. Body, které byly první pro Československo v rallycrossu vůbec. Vyrovnanými časy v rozjížďkách si zajistil účast v C finále, kde obsadil třetí místo. Představil se i na závěrečném závodě evropského šampionátu v Německu. "Bylo to jako kdybychom přijeli do jiného světa. Stáli jsme se stotřicetikoňovým autem proti všem těm velikánům tehdejšího rallycrossu. Vozy Alamäkiho, Schancheho, Gollopa nebo Breitenedera disponovaly výkonem přes šest set koní. To bylo něco neuvěřitelného," řekl Pavlata k první účasti v mistrovství Evropy.
Melk 1989 - první start a první body Miroslava Šefra v ME
V roce 1990 bylo poprvé vypsáno rallycrossové mistrovství republiky a prvním mistrem se stal Miroslav Šefr. Kromě domácích tratí se Miroslav Šefr představil také v mistrovství Německa, kde skončil celkově patnáctý. Zúčastnil se také nočního závodu rallycrossových šampionů v Belgii. Spolu s Farkou, Nováčkem, Novotným, Krobem a Boháčkem byl členem týmu Československa na mistrovství Evropy družstev v anglickém Croftu, kde obsadili osmé místo. Tato sezona byla jeho poslední s vozem Škoda 130 LR.
ME družstev 1990 - Croft - Anglie
Pro sezonu 1991 měl připravený vůz Ford Sierra Cosworth, se kterým získal opět titul mistra Československa první divize. V následující sezoně se zaměřil na účast v ME. Celkově skončil na devatenáctém místě. Nejlepšího výsledku dosáhl v Irsku, když na trati v Mondello Parku dojel na desátém místě. Pomohl k zisku čtvrtého místa na ME družstev na Nürburgringu. Na sezonu 1993 měl připraven špičkový Ford Escort Cosworth. Zákeřná nemoc však byla proti zisku dalších úspěchů. Pro všechny, kteří ho znali byl jeho odchod šokem.
V popředí mechanik Miroslava Šefra Jiří Pavlata.
"Od konce roku 1992 jsme připravovali vůz Ford Escort Cosworth. Těsně před startem sezony jsme ještě s Mirkem byli ladit motor v Norsku a všichni jsme se těšili na další sezonu," uvedl Jiří Pavlata. Na start této sezony už se Miroslav Šefr nepostavil.
foto: archiv Jiří Pavlaty, Václava Farky, Eddi Laumanns.