Cestu za vítězstvím v divizi SuperCars měl usnadněnou domácí matador Alois Höller, i když i on se musel ve finále dostat před Rolanda Röhrera s mitsubishi. Aleš Fučík především zkoušel nové pneumatiky Hoosier, které jsou od letošní sezony povinné pro evropský šampionát. Mezi nimi a značkou Cooper je ve vlastnostech velký rozdíl a v týmu KRTZ motorsport tak měli hodně práce. Ve finále startoval Fučík na cooperech, po dobrém startu ovšem přišel kontakt s Ederem a výlet mimo trať. Stíhací jízda znamenala druhé místo.
Divize Super1600 byla ve znamení velmi vyrovnaných soubojů a minimálních rozdílů. Jan Ratajský nakonec do Fuglau nepřivezl novou fabii a premiéra se tak odkládá. Problémy se servem měl od začátku Lukáš Pech a ve Fuglau se moc nesvezl. Start z prvního místa finálové jízdy využil domácí Dominik Senegacnik a zvítězil. Za ním skončili Vilém Ságner, Libor Teješ a Petr Třešňák. Finále divize STC -1600 sice po startu vedl Jiří Štěrba, Tomas Vegh ale nakonec využil výkonu svého pola a před našeho jezdce se dostal. Velké souboje probíhaly v STC -2000. Dvě z kvalifikačních jízd vyhrál Josef Strebinger, jednu Roman Častoral. Finále vyhrál Strebinger, Roman Častoral skončil až třetí za Jakubem Michalem. Technika opět brzdila Ondřeje a Matěje Šenka v STC +2000. Zvítězil další domácí jezdec Patrick Eigenbauer před Ondřejem Šenkem.
Dramatické souboje opět nechyběly ani v National1600, kde znovu vyhrál Jan Dvořák. Neměl to ovšem vůbec jednoduché a s Petrem Bílkem mladším si několikrát vyměnili pozice. Za Bílkem dojel třetí Matyáš Stránský s novým vozem Ford Fiesta. Mezi historiky měl finále nejlépe rozjeté Michal Čermák, ale nakonec zvítězil Radek Pinkas, druhý byl Václav Nakládal, třetí Čermák. V HA +1600 byl nejrychlejší Petr Bílek před Jiřím Matějkou mladším.
Ohlasy jezdců:
SuperCars
Alois Höller: „To byl víkend - měli jsme štěstí na naší straně, dnes to byla skvělá zábava.“
Super1600
Dominik Senegacnik: "Na začátek sezony to nebylo špatné. Auto fungovalo a s výsledkem musím být spokojený."
Vilém Ságner: "Ve Fuglau jsem před dvěma lety začínal - s Nkem a sněhem na kapotě. Ale taky to byla ve Fuglau ještě šotolina. V každé rundě jsem dostal pořádnou ránu a už tenkrát si říkal: A safra, tak tohle je rallycross.
Teď jsem se vrátil s S1600, které asfalt svědčí. Prý s námi jede Dominik, tvrdej kluk, bude to drsný. A ono to bylo nakonec jedno z nejlepších závodění, co jsem zažil. Po každém startu i při každé příležitosti jsme se dokázali poskládat do zatáček, dát si přesnou míru potřebného prostoru a sám za mnou na konci přišel, že to bylo dobré závodění a že je rád, že se dalo bojovat i bez kontaktu. Pět aut na startu bylo skvělé, Fuglau umožňuje se poskládat po startu. Lukáše škoda, ještě to tam mohl víc tvrdit svojí muzikou. V rozjížďkách se nám dařilo, ladili jsme hodně podvozek. Do finále z P2 vedle Dominika a celé finále bylo rychlé. Vybojované druhé místo mě neskutečně těší, utvrzuje mě, že to děláme dobře. A zajímavý poznatek z Fuglau - S1600 tam jely rychleji jako SuperCars - to mě překvapilo. Moc děkuji týmu Honzy Ratajského za přípravu auta a taky děkuji domů za podporu. Jen, co dopíšu tento report, tak mizím se synem do Maďarska na motokáry."
Libor Teješ: "Do Fuglau jsem se těšil, protože jsem na nové asfaltové variantě s audinou nejel. Líbila se mi její technická a taky rychlá pasáž, která byla na srdíčko. Závodní víkend a celkový tempo závodu bylo opravdu špičkový. V tréninku nás bylo pět v jedné desetině sekundy a celý závodní víkend spíš připomínal okruhové závody na profesionální úrovni, protože jsme se předháněli o tisíciny!! Ve finálové jízdě se mi jako jedinému ze všech povedlo zajet čas na kolo pod 40 sekund a to mi potvrdilo, že já a auto už jsme jeden celek. Děkuji za celý tým našim partnerům a fanouškům za podporu během celého víkendu! Těšíme se na další závody."
Petr Třešňák: "Na závod jsme byli skvěle připraveni a v dobré kondici. Po příjezdu nás doprovázel vydatný déšť, ale na závody se počasí umoudřilo a mohlo se jet opravdu naplno. Přestože jsme na této trati startovali po pěti letech a tenkrát v divizi N1600, tak nám trať sedla. Jela se neskutečná palba a to od prvního tréninku. Bohužel jsme v průběhu závodu zjistili, že jsou pasáže, kde Dája neměla úplně správný výkon. Za tento poznatek jsme samozřejmě rádi a už připravujeme kroky, jak to zlepšit. Ve finále se nám auto z neznámého důvodu opět přehřálo. Když to celé sečteme, tak vezeme čtvrté místo. Máme do Sedlčan co zlepšovat. Tak či tak jsem se závodem spokojen, klukům velká gratulace a my jdeme pořádně šroubovat. Opět velké dík celému týmu AR za skvělou práci a těšíme se v Sedlčanech."
Lukáš Pech: "Na druhý závod ve Fuglau jsem se strašně těšil. Startovní listinu obohatil jezdec z ME a moc mě zajímalo, jaké budou mezi námi rozdíly. Jak výkonově tak i jezdecky. V prvním tréninku se mi ovšem po výjezdu z depa porouchalo servo řízení, ale po prvním přidání plynu na startovní rovince se servo najednou rozběhlo a já si mohl vyzkoušet trať pod plným plynem. Když jsem se potom podíval na časy tak jsem byl překvapen, že bez předem nastaveného auta jsem dokázal být 2. těsně za Dominikem Senegacnikem a to o 1 desetinu. V druhém tréninku se opakoval stejný scénář se servem, ale na rovnice se opět vše dalo do pořádku. Vyzkoušeli jsme i nový setup, ale nebyl to nejlepší nápad. Auto bylo hrozně nedotáčivé, ale po seznámení s tratí z minulých kol jsem dokázal zajet stejný čas jak předtím. Skončil jsem na 3. místě těsně za Vilémem Ságnerem a to o 2 tisíciny a ostatní kluci byli taky strašně ale opravdu strašně blízko. Už teď jsem věděl, že to budou znovu opravdu strašně vyrovnané souboje a moc jsem se těšil na celý závodní víkend. V Q1 se to ale vše pokazilo. Po startu se servo chovalo úplně normálně až do první zatáčky, kde přestalo fungovat a já musel odstoupit. Po dlouhém snažení se oprava bohužel nezdařila, i když se všichni moc snažili a náhradní servo jsme neměli u sebe. Zkoušeli jsme objíždět vrakáče, co byli v okolí, ale nezadařilo se. Bohužel se tento víkend nepovedl, ale už se těšíme do Sedlčan, kde si snad spravíme chuť. Gratuluju všem klukům, co jeli, protože ty časy, co jezdili ve finále, byly opravdu nesmyslný a rychlejší než měly Supercars. Je mi líto, že jsem tam s nimi nebyl taky a takový hezký čas si taky nezajel."
SuperTouringCars -1600
Jiří Štěrba: "Do rakouského Fuglau jsem se těšil po nevydařené Poznani. Udělali jsme pár změn na podvozku a během prvního tréninku se ukázalo, že se změny osvědčily. Ramena drží! Na první kvalifikaci jsem se moc těšil. Od startu jsem se snažil držet jednoho rychlejšího soupeře, který měl o něco lepší techniku, ale nevzdávali jsme se. Mohlo se stát cokoliv. První, druhou i třetí kvalifikaci jsme dokončili na druhém místě za maďarským jezdcem Veghem. Do finále jsme nastupovali ze druhého místa. Podařilo se mi dobře odstartovat a dvě kola jsem držel soupeře za zády. Finále jsme dokončili na druhém místě. Pro nás byl víkend nadmíru úspěšný a nyní nás čeká příprava na červnový závod na domácí půdě v Sedlčanech! Chtěl bych poděkovat všem sponzorům, fanouškům a hlavně týmu, na který je spoleh. Díky moc!"
SuperTouringCars -2000
Jakub Michal: "Téměř každou zimní přestávku jsem přemýšlel, jak Peugeota zrychlit a posunout ho zase o kousek dál. V loňském roce jsme pořídili nový motor se suchou skříní. Bohužel jsme se potýkali celý rok s technickými problémy s tím spojenými. Padlo rozhodnutí, že letos zkusíme pouze vše doladit a vyladit a vyplatilo se. Náš letošní první závod ve Fuglau byl první závod po dlouhé době, kdy vše šlapalo bez problémů. Ve Fuglau jsme několik let nebyli, naposled ještě v šotolinové verzi. Aktuálně se jedná o druhou celoasfaltovou trať, na které jezdíme. Ale na rozdíl od Greinbachu tato trať nabízí větší rozmanitost, skoky a složité zatáčky. Proto se mi pro svoje technické, ale i velice rychlé pasáže líbí. Celý víkend jsem držel třetí místo těsně za první dvojicí. Rozdíly byly opravdu malé a pocity z jízd dobré. Do finále jsem startoval z druhé řady. Hned po startu se mi povedlo využít drobné chyby Romana a dostat se na druhé místo, které jsem udržel až do cíle. První skončil domácí jezdec Josef Strebinger s úžasnou technikou, a jelikož se nám podařilo konečně po dlouhých letech porazit Romana ve finálové jízdě, tak mám z druhého místa velikou radost. Chtěl bych poděkovat celému týmu, přítelkyni a zejména tátovi, který nás celou dobu podporuje a umožnil mi dostat auto do aktuální technické kondice, kdy se s ním dá bojovat s těmi nejlepšími. Snad technika bude držet i v dalších závodech a my se budeme moci soustředit na souboje na trati o nejlepší místa."
Tomáš Zajíc: "Po vzájemném se vyhecování se s Petrem Wurmem přišla myšlenka zrealizovat přestup mezi velké pány do STC- 2000. Zimní přestávka byla ve znamení poletování mezi hudební tvorbou a přípravou focusu. Auto se nakonec dodělalo až den před závodem, a tak jsme na trať vlítli na hulváta bez jediného ostrého natestovaného kilometru. Trápily nás dětské choroby, ale focus stále jel. Sice jsme nebyli konkurenceschopní, ale podařilo se vyhnout kolizím a postoupili jsme do finále, kde jsme dokončili na pátém místě. Samosebou i díky spolehlivosti fordu. Víkend byl organizačně dobře zvládnut a myslím, že i divácky atraktivní díky velkému množství startujících jezdců. My se teď pokusíme vyléčit dětské choroby stroje a v dalších závodech snížit ztrátu na soupeře. Díky Lukáši Mihulkovi za jeho práci na přípravě motoru. Děkuju Petru Wurmovi, Pavlu Hoškovi a Janu Markovi za pomoc. Nyní rozhodneme, zda se s focusem uvidíme v Sedlčanech, neboť mě opět čekají povinnosti spjaté s mikrofonem..."
SuperTouringCars +2000
Šenk Motorsport: "Nebyli jsme úplně nadšení z asfaltového okruhu bez kousku šotoliny. Ale okruh je zajímavý svými horizonty s rychlými nálety, které si užívají jak piloti, tak i početná divácká kulisa. A my jsme rádi, že v tomto závodě mohla jet obě naše auta. Ondrova účast byla díky očekávání narození syna nejistá. Malý byl však rozumný, počkal si až tatínek dozávodí, a na svět Adam Šenk přišel až v úterý ráno po závodech. Takže na závody byl „relativní“ klid a po prvních trénincích to vypadalo, že se budeme pohybovat na čele divize. To už jsme však nemohli tvrdit po kvalifikačních jízdách. Na Matějově fabii se začaly ozývat divoké zvuky a musela ven převodovka. Ondra si bez problémů vyjel druhé místo i s prasklým domečkem řazení. Děkujeme Františkovi Slabšímu, který nám zajistil nový díl a Ondra tak mohl v neděli ráno pokračovat. Bohužel ani v neděli se nám nevyhnuly technické problémy. Matějovi ve druhé rozjížďce vystavil stopku opět motor a závod pro něj skončil. Ondra bojoval se špatně fungující převodovkou a rozjížďku dojížděl na třetí rychlostní stupeň. Do finále se naštěstí podařilo řazení na 90% zprovoznit, Ondra dojel na druhém místě a s velkým bodovým náskokem vede MČR. Nyní už pracujeme na přípravě obou aut do červnového sedlčanského závodu a věříme, že naši mechanici pod vedením Karla Jelínka si budou závody pouze užívat bez šílených oprav, které jsme museli ve Fuglau absolvovat."
National1600
Jan Dvořák: "Do rakouského Fuglau se těšil a mohl využít potenciál z kartingu . V Q1 to nedopadlo podle představ, srazili jsme se se soupeřem a dojel jsem sedmý. V Q2 jsem vyhrál a v Q3 dojel nalepený za soupeřem. Celkově druhý, tím pádem první místo do semifinále, které jsem dokázal vyhrát. Dokázal jsem vyhrát i finále, takže obrovská spokojenost. Děkuji týmu, bez kterého by to nešlo. Uvidíme se v Sedlčanech."
Petr Bílek ml.: "Po smolném Polsku mě Fuglau nakoplo k dalšímu pokračování. Už od sobotního rána se mi dařilo a trať se mi líbila, nedělní finále byl kvůli mokrému povrchu velký adrenalin, povedl se mi start, bohužel mi to pak trochu ustřelilo a tak jsem si s Honzou Dvořákem pěkně pozávodil. Děkuju tátovi a mamce za podporu, Márovi a Kájovi Honzíkovi za skvěle připravenou techniku."
HA-1600
Radek Pinkas: "Do Rakouska jsem odjížděl téměř po roční pauze, ale za to s novým motorem 1,5 od Častoralů. Trénink jsem začal opatrně a zkoušel jsem nové pneumatiky. Přijel jsem se povozit a hlavně podporovat mladého a tak jsem byl až překvapený z druhého místa po kvalifikacích. Do finále první řada, od startu druhý, ale těsně za zadohrabem a to mě překvapilo jak fáčko pěkně startuje. No a po soupeřově chybě první místo ve finále, které jsem si uhlídal až do cíle. Pochvala celému týmu za skvělou práci a už se moc těšíme na domácí Sedlčany."
HA +1600
Petr Bílek st.: "Start ve Fuglau ve mě probudil hezké vzpomínky, kdy jsem závodil se stejným vozem v kategorii Super1600 a tuto trať jsem měl vždy rád. I když dnes už je vše trochu jinak, opět zde byla skvělá atmosféra a s mým mechanikem Gazem, který mě doprovází od mých začátků, jsme si pěkně zavzpomínali. Velkou radost mi udělal můj syn Péťa v N1600 a jsem rád, že mu ještě pořád můžu něco poradit."
MČR 2024 - Fuglau - sestřih