Poté, co do mistrovství Evropy v rallycrossu vstoupil promotér v podobě společnosti IMG, začaly se ozývat hlasy o vzniku konkurenčního seriálu, který zůstane u stejných pravidel a podmínek, jak doposud rallycross na evropské úrovni fungoval. Dnes je za námi první ročník. Co ukázal? Evropský rallycross není tak silný, aby mohl se mohl rozdvojit na dva konkurenční seriály. Mistrovství Evropy nechyběla kvalita, ovšem na několika závodech byl počet startujících nízký. Původní nadšení, které provázelo Challenge, brzy vyprchalo. A kromě závodů ve Francii na tom byl s počtem účastníků podobně jako "velká" Evropa. Nebo spíš ještě hůř.
Jezdcům, kteří vstoupili do Rallycross Challenge Europe, se nelíbil kalendář seriálu mistrovství Evropy. Kromě jedné výjimky se úplně vytratily dvojzávody. Následkem toho se zvýšily náklady na cestování. Challenge obsahovala šest závodů, poslední z nich se jel v Sosnové u České Lípy. Startovné nakonec IMG zlevnilo na konečných 300 liber pro divize Super 1600 a TouringCar. V tomto ohledu tak mezi Challenge a Evropou velký rozdíl nebyl. Pro divizi SuperCar bylo startovné v rámci ME dražší (900 EUR?), jezdci proti účtem "dostali" prostor v televizních přenosech.
Většina českých jezdců dala přednost účasti v seriálu Rallycross Challenge Europe. V divizi SuperCars to od začátku vypadalo na souboj Pavla Koutného a Kevina Proctera. Oběma jezdcům se úvodní závod nevydařil a po technických problémech odstoupili. Procter ve druhé polovině roku na svou účast rezignoval. Na druhém závodu ve Francii se ovšem ukázal další silný soupeř pro českého závodníka. Belgičan Patrick Van Mechelen, který přesedl do loňské Kuypersovy fiesty. Před posledním závodem v Sosnové měli oba jezdci stejný bodový zisk, Mechelen měl výhodu, že žádný ze svých výsledků neškrtal, protože nejel první závod v Rakousku. I přes vítězství Pavla Koutného si Belgičan čtvrtou příčkou zajistil první místo. "S účastí jsem spokojený. Auto fungovalo bez problémů, celou sezonu jsem odjel s jedním motorem. Podařilo se nám doladit také nové tlumiče. Zklamaný jsem byl s konkurencí. Čekal jsem, že seriál bude více nabitý, to se ovšem nepotvrdilo" zhodnotil svou sezonu Pavel Koutný.
Nejvíce českých zástupců se během sezony 2013 objevovalo v divizi Super 1600. Nejlépe se vedlo Stanislavu Šustovi, který si už v předposledním závodě zajistil vítězství v tomto seriálu. "Sezona to pro nás byla úspěšná, měli jsme trochu štěstí. Díky patří celému týmu za perfektně připravené auto, které fungovalo naprosto bez problémů," zhodnotil krátce Stanislav Šusta. Zbylá dvě místa na stupních vítězů zaujmuli Francouzi Eric Guillemette a Dorian Launay, kteří se jako jediní zástupci Francie zúčastnili kompletního seriálu.
Václav Veverka bojoval na domácím závodě o konečné druhé místo, technické problémy mu ovšem zkomplikovaly situaci. V premiérovém ročníku tak skončil na čtvrtém místě. "Spokojen jsem tak z poloviny. V Belgii a Holandsku se mi dařilo, ostatní závody se mi příliš nepovedly. Všechno vyvrcholilo v Sosnové, kde nás problémy s poloosou vyřadily z boje o konečné druhé místo. Navíc jsem chyboval také já. Domácí závod mi nevyšel," litoval Václav Veverka.
V posledním závodě chtěl zabojoval o lepší než konečné šesté místo Pavel Vimmer. Zvedající se prach v šotolinové části okruhu mu ovšem nedovolil bojovat po startu A finále o lepší pozice. "Nebylo vůbec nic vidět. Zajet do joker lapu byl velký problém a byla by škoda si v posledním závodě sezoně zbytečně rozbít auto," prohlásil Pavel Vimmer. Přesto byl s průběhem sezony spokojený. "V rámci divize Super 1600 šlo o kvalitní závody. Zejména ve Francii byla obrovská konkurence, když se na startu sešlo skoro třicet aut. Doufám, že v příští sezoně přidají organizátoři alespoň dva závody. Šest je málo," dodal Pavel Vimmer. S dalším vozem Škoda Fabia se nově vypsaného seriálu zúčastnil také Josef Šusta. Ani jemu se domácí závod nepovedl, když po havárii ve třetí rozjížďce nenastoupil do finálových jízd. Nejvíce bodů si tak připsal v obou francouzských závodech.
Třech závodů se zúčastnil Zdeněk Kučera, v Rakousku ho vyřadili technické problémy vozu Škoda Fabia. Nejlépe se mu vedlo ve francouzském Essay, kde skončil v rámci RCE na pátém místě. Z pracovních a rodinných důvodů se nemohl zúčastnit celého seriálu. Sezonu uzavřel v Sosnové, kde po postupu z C finále skončil třináctý. Na domácím závodě se ukázali také Ondřej Smetana (5. místo), Zdeněk Čermák (7.) a Jan Skála (11.)
Divizi TouringCars s přehledem ovládl Belgičan Jos Sterkens. V průběhu sezony si připsal dvě výhry a dvakrát byl druhý. Na paty mu šlapal především jeho krajan Filip Baelus, který skončil celkově druhý před Lousem de Haasem z Nizozemska. Roman Častoral se představil ve jediném závodě ve francouzském Essay a dokázal zvítězit.
A jak bude Rallycross Challenge Europe vypadat v příští sezoně? Organizátoři by rádi přidali do seriálu více závodů. Jinak by vše mělo zůstat podobné jako v uplynulém ročníku. Nový kalendář by měl být znám v nejbližších týdnech.