S jednou zásadní novinkou přišli organizátoři Rallycross Cupu. V kalendáři pro letošní sezonu totiž figuruje kromě tradičních závodů v Sedlčanech a Sosnové také jedna nová trať. Rallycross se poprvé objeví v Bělé pod Bezdězem. V závěru sezony by se měl odjet kandidátský podnik ještě na další nové trati. Jinak k žádným převratným novinkám v rámci Rallycross Cupu není důvod.
„Co se týče technických a sportovních pravidel, vycházíme z republikových předpisů a pro letošní sezonu jsou tyto předpisy pro Rallycross Cup beze změn. Do pravidel se snažíme zbytečně nezasahovat abychom jezdcům dali jistotu a nenutili je každou chvíli něco měnit. Jediné co je nové je seznam zakázaných pneumatik pro enkové třídy. Nová je i komise jezdců, která má za úkol navrhovat změny v technických předpisech, každá divize má v komisi svého zástupce,“ představuje několik novinek Daniel Kříž.
Jak došlo ke spojení rallycrossu a Bělé pod Bezdězem, kde se areál využíval spíše k testování než závodění? "Potom co se nám nepodařilo v Hradci dotáhnout stavbu trvalé tratě, tak jsem pokračoval v hledaní jinde. Bagrovat trať každý rok jenom kvůli jednomu závodu bylo ekonomicky nesmyslné, to jsme si už jednou vyzkoušeli. Pokud vše dopadne dobře, představíme v letošním roce rovnou dvě nové tratě. Srpnový závod odjedeme v Bělé pod Bezdězem, kterou před nedávnem získal do pronájmu Míla Janáček. O trati jsme spolu mluvili od samého začátku ale až minulý týden jsme dořešili poslední dílek do skládačky - financování stavby a na jaře tak začínáme kopat. V listopadu pak pojedeme kandidátský závod pro sezonu 2020 na dalším místě. Rallycrossové tratě za posledních 20 let v Čechách jen ubývaly, ale jsem rád že má snaha z posledních let ukazuje, že nové tratě v Česku nejsou sci-fi,“ vysvětluje Jan Skála.
Jednou z novinek bude i spojení Rallycross Cupu a mistrovství Zóny střední Evropy při červnovém závodu v Sosnové. "Je to takový experiment. Náš závod chceme odjet jednodenní, v sobotu, tak abychom nenarušovali nedělní program. Již pracujeme na časovém harmonogramu akce a řešíme s hlavním pořadatelem jednotlivé detaily. Stali jsme se součástí pořadatelského týmu tohoto závodu a budeme ho zajišťovat i personálně. Obrovský dík patří klukům, že se do tohoto projektu pustili a že my můžeme být u návratu velikého rallycrossu do Sosnové,“ říká Daniel Kříž.
Organizátoři doufají, že i letos dojde k nárůstu jezdců v tomto seriálu. "Chceme se zaměřit více na lákání nových jezdců a to hlavně těch mladých. Tuto mládež následně vychovávat pro mistrovství republiky. Sám mám ještě v živé paměti jak je těžké odněkud začít a proto jsme zkusili přijít s řešením. Díky Lukáši Krotilovi se nám podařilo dotáhnout do reality stavbu čtyřech identických felicií na jednotlivé závody, kdy si jezdci mohou zkusit závody bez jakéhokoliv zázemí, vybavení a přitom s minimálními finančními náklady. Doslova říkám, že na tyto závody se dá vydělat i brigádami v mekáči. Navíc spousta lidí, kteří si takto závody loni zkusili už na letošek staví vlastní vozy a to nás moc těší. Ukazuje se, že to byla správná myšlenka. Obsazenost jednotlivých závodů a divizí je rok od roku lepší a doufáme, že i v letošním roce budou startovní listiny narůstat," prohlásil Jan Skála.