Rallycrossové mistrovství Zóny střední Evropy pokračovalo už šestým letošním závodem v Sedlčanech. Pořadatelé si s přípravou dali opravdu záležet, novinkou byla svodidla z betonových pilířů v joker lapu. Jejich úsilí ještě před startem smyl déšť a tak se v pátek před závodem s přípravou trati začínalo téměř znovu. Byla ovšem připravena skvěle a pořadatele nezaskočil ani další vydatný déšť po skončení sobotního programu. Na jedničku proběhla i organizace závodu.
Z kalendáře znovu vypadl Melk a tak podzimní zónové rozuzlení obstarají závody na Slovakiaringu a v italské Maggioře. Do českého kalendáře přibyla narychlo Poznaň. Seznam přihlášených divize SuperCars sliboval zajímavější podívanou. Maďar Lajos Gyula s peugeotem a Marián Gajdoš ale do Sedlčan nedorazili. Došlo tak na souboj Staniszewski - Höller, kterým chtěl sekundovat Harsányi. Ten ovšem hned zkraje řešil technické problémy. Finálovou jízdu vyhrál Polák, i když s pachutí ulitého startu. "Je neuvěřitelné, že takto ulitý start nemá žádné důsledky. Čekal jsem, že start bude přerušen. Nevím proč senzory nefungovaly. Do konce sezony už mnoho závodů nezbývá, uvidíme, co bude na podzim," vidí pesimisticky vyhlídky na zónový titul Alois Höller.
Už před startem bylo jasné, že v divizi Super1600 to bude velký boj o vítězství. Finále pro sebe nakonec rozhodl, i přes špatný start, Jiří Šusta. "Už po tréninku jsem věděl, že dokáži zajet velmi rychlá kola. To se mi celý víkend dařilo. Takže, i když se mi několikrát nepovedlo dobře odstartovat, správným načasováním joker lapu, jsem se před soupeře dostal," řekl Jiří Šusta. Druhý dojel Balázs Körmöczi, který celý víkend postupně zrychloval, před Liborem Teješem. Mladý český jezdec se dostal do průběžného vedení Mezinárodního mistrovství ČR. Čtvrtý Václav Veverka neprožil úplně šťastný závod, když v rozjížďkách dvakrát ulil start. Posledním, kdo dokončil finále, byl Tomáš Buda. Jan Ratajský po výborném startu nedojel kvůli technické závadě. "Odešlo asi něco na pohonu. Ale úplně nevíme přesně co. Po odtahu do depa už auto jelo. Na trati nechtělo jet a a nereagovalo na řazení ani na spojku," vysvětlil Ratajský.
V divizích SuperTouringCars -2000 a +2000 zvítězili v Sedlčanech favorité Roman Častoral a Pawel Melon. Jakub Michal se vrátil po nehodě v Greinbachu a dobrým výkonem si zajistil druhé místo. Premiéru Matěje Šenka v divizi STC+2000 s vozem Škoda Fabia Mk2 komplikovaly technické problémy. Podobně jako v Super1600 se hodně závodilo také v STC -1600. Michal Sklenář se ve finále vyhnul komplikacím a zvítězil. "Po nepovedené Sosnové, kde jsem v semifinále prorazil chladič a ještě začal motor tlakovat vodu, bylo potřeba v krátkém čase zrepasovat motor a vyřešit nové chlazení. Můj dvorní konstruktér a motorář Ondra se toho zhostil na výbornou a v pátek dopoledne před odjezdem na závody jsem si mohl v otrokovické dílně Silponix racing vyzvednout plně připravenou Hondu. Do semifinále jsem startoval z druhé řady, kvůli studeným pneumatikám jsem se ovšem přetočil, naštěstí to vyšlo na postup. Ze třetí řady finále byla taktika jasná. Vyčkat po startu jak to dopadne v první zatáčce, vyvarovat se kontaktu a jet si to svoje. Přísloví dva se perou a třetí se směje u mě platilo dokonale a já projel pod šachovnicovým praporem na fantastickém prvním místě," uvedl Michal Sklenář.
Po třech kolech dojel na druhém místě Miroslav Sýkora, který po startu finále vedl. Raphael Dirnberger byl ovšem proti a Sýkoru poslal kontaktem na druhé místo. Po nečekaném zpomalení rakouského jezdce si o něj Sýkora v dalším kole urazil kolo. "Dopadlo to nad očekávání. Finále byl masakr, dojel jsem bez brzd a jednoho kola. Stal se malý zázrak. Jen nechápu chování týmu rakouského jezdce, který mě zezadu sundá, jen tak mě dokázal předjet, a když pak nedojel po souboji bok na bok, tak na mě všichni hrozili pěstičkama a ještě chodí bulet na věž. Chci poděkovat týmu a Tomášovi Albrechtovi za perfektní servis a přípravu motoru," řekl Sýkora. Třetí dojel Radek Dvořák, kterému se podle jeho slov, v Sedlčanech nedaří.
Další divizí, kde byly k vidění zajímavé souboje, byla National1600. Svou rychlost během kvalifikace i ve finále prokázal Tomáš Nejdl a zaslouženě vyhrál. "Po finálovém incidentu v Sosnové si náš tým chtěl v Sedlčanech spravit chuť a závod pro nás nakonec dopadl, jak nejlépe mohl. Taktika nám vycházela, auto fungovalo na výbornou, trať byla skvěle připravená, v autě jsem se cítil jistě a nedělal zbytečné chyby. Vše bylo na jedničku. Velké poděkování patří Honzovi Konôpkovi (můj spotter a hlavní mechanik), celému týmu a fanouškům za podporu. Pořadatelům za neskutečně dobře připravenou trať a výborně zvládnutou organizaci závodu," prohlásil Tomáš Nejdl. Druhé místo na své domácí trati obsadil Lukáš Pech před Lukášem Krotilem a Václavem Tůmou.Ten jako jediný jede stále s čtrnáctistovkovým motorem. Z finále byl vyloučen Martin Knápek, který nejdříve Střelnicí nádherně předjel Jiřího Štěrbu, následně ovšem z tratě poslal Krotila a také Štěrbu.
V historických šestnáctistovkách tentokrát vyhrál Marek Zeman před Pavlem Koutným a Lubošem Slabou. V silnější divizi HA +1600 zvítězil Jiří Matějka. "Sedlčany patří mezi mé nejoblíbenější tratě, jak autokros tak rallycross. Každopádně pochvalu zaslouží hlavně pořadatelé, když i přes nepřízeň počasí, byla trať naprosto parádní. Co se týče mé třídy, věděl jsem, že o vítězství se poperu s Pavlem Harvánkem a jeho Peugeotem 205. V Sedlčanech se nedá moc předjíždět, tak jsem všechno vsadil na strategii. Pavel zajel do jokeru, tuším ve třetím kole a já v závěrečném. Mojí feldu jsem drtil co to šlo a vyšlo to na výbornou," prohlásil Matějka.
V historických čtyřkolkách triumfoval Luboš Čížek před Davidem Machem. "Přes počáteční obtíže jsem si závod opravdu užil. Závod na čtyři kvalifikace nebyl vůbec špatný nápad. Přes nepřízeň počasí byla trať opravdu dobře připravená. Háček tam byl a to bláto v nájezdu a výjezdu z tratě, to byl masakr. Klobouk dolu před pilotem dronu. V neposlední řadě chválím komentátory. Jejich výkony strmě stoupají," okomentoval závod Luboš Čížek.