Léto 1986. Po problémech některých pořadatelů začíná se zpožděním rallycrossová sezona. Prvním závodem jsou až na konci srpna Sedlčany. Od roku 1986 měl rallycross podobný systém, jaký je znám z pozdější doby. Jezdci absolvovali tři rozjížďky, z nichž nejhorší z nich se nezapočítávala. Pořadí pak určovalo účast ve finálových jízdách divize 1 a 2. Velké finále, kde se utkali nejlepší tři z obou divizí zůstalo nezměněno.
Divizi 1 vyhrál v Sedlčanech Martin Papež před Jindřichem Matoušem a Františkem Vnoučkem. Ve druhé divizi se utkali soutěžní jezdci. Ve finále zbrzdil Milana Doláka defekt pneumatiky a tak se z vítězství radoval Karel Šimek. Třetí místo získal další domácí jezdec Jiří Černý. Zajímavý vůz v Sedlčanech ukázal Radek Pavlíček, který se představil za volantem Fiatu X1/9. "Auto jsme vytvořili téměř z vraku. Spolu s mechaniky jsme na renovaci karoserie spotřebovali téměř pět metrů čtverečních plechu," představil Pavlíček svůj nový vůz. Ve finále ho ovšem zastavila porucha převodovky. Velké finále skončilo stejným výsledkem, dominovali jezdci divize 2. Závod sledovalo kolem tří tisíc diváků, k vidění byly zajímavé souboje i několik havárií. Kvůli bezpečnosti museli pořadatelé posunout diváky za první zatáčkou. Několik výletů mimo trať poté prokázalo správnost tohoto rozhodnutí.
O týden později se jezdci premiérově utkali na nově vybudované trati v Římově. S její stavbou se začalo na jaře a na konci léta už se závodilo. Pořadatelé se museli vypořádat s nepřízní počasí před závodem a v prvních tréninkových jízdách některé vozy nebyly schopny zdolat stoupání na trávě. Řešení? Začalo se jezdit obráceně a vzhledem k tomu, že v tomto směru byla trať bezpečnější už o toho římovští zůstali. Přes čtyři tisíce diváků poté sledovali bojovný výkon domácího Jana Macháčka, který si vozem Škoda 130 L připsal vítězství v divizi 1. V této divizi startovali především jezdci z jihu Čech. Druhé místo obsadil František Vnouček před Jindřichem Matoušem, Václavem Farkou, Pavlem Nováčkem a Václavem Baštou. Kromě Vnoučka šlo o samé Jihočechy.
V divizi 2 pokračoval souboj Karel Šimek - Milan Dolák. Z počátku to vypadalo, že ani jeden z těchto jezdců se na start nepostaví. Šimek odeslal pozdě přihlášku, Dolák se nepřihlásil vůbec. Nakonec však startovali oba dva. Šimek se omluvil a vše se vysvětlilo, Dolák odložil svůj odjezd na reprezentační soustředění do Tater. Předčasně ze hry byl Radek Pavlíček kvůli poruše hnací hřídele. Úvod nejlépe vyšel Šimkovi, který v první rozjížďce v přímém souboji Doláka porazil. Do další jízdy ovšem špatně odstartoval a po souboji s Jindřichem Malíkem si odnesl pošramocené dveře a čtvrté místo. Dokonce se i protestovalo.
Ve finále došlo opět na souboj Šimek - Dolák. Lépe se podařilo odstartovat mladoboleslavskému jezdci, ovšem Dolák se dravou jízdou (při jednom kontaktu přišel Šimek o výfuk svého vozu) dostal na první místo a vyhrál. Třetí místo získal Josef Kukelka. Milan Dolák nechtěl nastoupit do velkého finále. Nakonec se ho podařilo přesvědčit. Šimkovi nedal vůbec šanci a zaslouženě zvítězil.
Po měsíční pauze byly na programu Borovany. Členové místního JZD odvedli výbornou práci při přípravě okruhu. Instalována byla svodidla, oploceno bylo depo, novou podobu dostala řídící věž, nové bylo i startovací zařízení a rozšíření se dočkaly i bezpečnostní zóny. Borovanskou strouhu navštívilo pět tisíc diváků! Závod se uskutečnil k výročí 800 let města. V divizi 1 došlo opět na souboje domácích jezdců, do kterých se zapojil František Vnouček a Petr Fürst. Vnouček ze závodu po poruše motoru odstoupil. Nedařilo se jednomu z favoritů Petru Böhmovi. Během poslední rozjížďky vynechalo Václavu Farkovi v zatáčce U Křížku zapalování a Václav John ho poslal ven z tratě. Finále se stalo jasnou záležitostí Jindřicha Matouše, druhý dojel Pavel Nováček a třetí Petr Fürst. Za čtvrtým Janem Macháčkem skončil Václav Farka a Václav John, který se ve finále nevyvaroval kolize.
V divizi 2 se dobrým výkonem prezentoval domácí František Linhart, i když se nakonec do A finále nedostal. V poslední rozjížďce dokázal porazit i pozdějšího vítěze Josefa Kukelku. V B finále skončil na druhém místě za Jindřichem Malíkem. Ve finále A předvedl Kukelka mistrnou a bezchybnou jízdu a Karla Šimka udržel za sebou, třetí skončil Jindřich Malík. Po startu finálové jízdy došlo už po několikáté v zatáčce U Křížku k havárii a v saltech zde skončily vozy Jana Čemuse a Jana Kubíka. Ve velkém finále Šimek nesportovně narazil zezadu do Kukelky a poškodil mu pneumatiku. Komisaři atak ponechali bez povšimnutí. Zbylá dvě místa na stupních vítězů pro sebe získali jezdci první divize v pořadí Nováček a Macháček.
Sezonu Českého poháru v rallycrossu se uzavřela v Hříškově u Loun. Trať tvořil ovál s jedním nepříliš ostrým esíčkem. Výhodu zde měli jezdci s rychlými vozy a schopností jet v ideální stopě. Divizi 1 ovládl František Vnouček před Jiřím Břicháčem a Janem Macháčkem. Smůlu měl Václav Farka, který ve finále B doplatil na špatnou signalizaci. Poté co s dostatečným náskokem vedl, bylo signalizováno jezdci kolidujícím za ním napomenutí černobílou vlajkou. Jihočeský jezdec kvůli větru viděl jen její černou část a zastavil. Než se omyl vysvětlil a o vítězství přišel. V divizi 2 zvítězil Karel Šimek následovaný Janem Čemusem, Jindřichem Malíkem, Františkem Linhartem a Josefem Kukelkou.
Sezona 1986 ovšem pro rallycrossové jezdce ještě nekončila. Římovští pořadatelé totiž ve spolupráci s Autopressklubem Praha uspořádali listopadové televizní Setkání mistrů. Utkali se nejen jezdci z rallycrossu, ale také z automobilových soutěží a autokrosu. Mezi jezdci a organizátory stále sílil názor o vzniku mistrovství republiky v rallycrossu. U tehdejší předních představitelů automobilového sportu však stále pro tuto v Evropě atraktivní disciplínu nebylo pochopení.
Fotogalerie - Borovany 1986 - Miroslav Wimmer
Fotogalerie - Louny 1986 - Miroslav Wimmer
I.díl: Začátky českého (československého) rallycrossu
II. díl: Pohled do historie - rok 1985