Rok 1987 znamenal další kapitolu československého rallycrossu. Stále sice chybělo oficiálně vypsané mistrovství, ovšem to neubíralo na atraktivitě a zájmu u nás stále ještě mladého motoristického odvětví. Sezona 1987 obsahovala šest podniků (původně jich mělo být sedm - Janovice byly zrušeny), čtyři se pak započítávaly do celkového pořadí. V první divizi se jezdci utkali o pohár Auto-moto revue, v divizi 2 věnoval cenu pro vítěze časopis Automobil.
První divize - jihočeská divize
Čtyři Jihočeši se utkali v divizi 1 o zisk prvenství. Dvakrát se v sezoně z vítězství radoval Jindřich Matouš a Vladimír Dolenek, jedno prvenství si připsali Miroslav Petr a Pavel Nováček. Klidnou jízdou a vyrovnanými výsledky vítězství v poháru získal Jindřich Matouš z AMK JZD Borovany. Na trati si nic nedarovali ani další jezdci. Divoké kousky předváděli Nováček i Dolenek, který šel v Římově přes střechu už v seznamovacím tréninku, aby nakonec skončil pátý. Velká rivalita panovala mezi jezdci z Borovan a Římova. Petr s Matoušem na jedné straně, Macháček na straně druhé. Konkurovat Jihočechům dokázal jen celkově pátý děčínský Jiří Koukal. První jezdec, který nejel s vozem Škoda byl šestý Petr Fürst (Lada 2103). Vědět o sobě pomalu začínal dávat Vlastimil Boháček, který hned při své premiéře dojel pátý v Sedlčanech.
Šefr kraloval
Druhá divize se stala jasnou záležitostí Miroslava Šefra ze Železného Brodu, který se do rallycrossu přesunul definitivně z automobilových soutěží. Šefr si rallycross zkusil poprvé v úvodu sezony ve Zlonicích. Za jeho pěti vítězstvími (nevyhrál jen díky blátivému počasí a špatným pneumatikám v Sedlčanech) stojí především výborně připravený vůz Škoda 130 LR a zejména motor, který připravovali Miroslav Albrecht a Milan Fiedler. Jeho největším soupeřem byl Jihočech Václav Farka, který si připsal v sezoně tři druhá místa a na stejném umístění skončil i v konečném hodnocení. Třetí místo patřilo Jaroslavu Jarému. Vítězství v Sedlčanech si připsal Zdeněk Pavlíček.
Tři tratě
Československo v té době disponovalo třemi speciálními rallycrossovými tratěmi. Římov, Sedlčany a Borovany měly tratě vyasfaltované speciálně pro rallycross. Ostatní využívají asfaltové komunikace a přilehlá pole. Borovany patřily podle hlasů jezdců k nejoblíbenější trati. V roce 1987 došlo také na první výjezd našich jezdců do zahraničí. Trojice Jan Macháček, Václav John a Václav Bašta se zúčastnila závodu v maďarském Adántu. Sezonu 1987 zakončilo druhé televizní Setkání mistrů na trati v Římově. Ale o tom zase v další kapitole rallycrosové historie...
Konečné pořadí pro rok 1987
I.díl: Začátky českého (československého) rallycrossu
II. díl: Pohled do historie - rok 1985
III. díl: Rok 1986 - český rallycross má pohár