Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Rozhovor - Eduard Leganov

22.07.2010 | Autor: Petr Šulčík
Rozhovor - Eduard Leganov
Eduard Leganov je již několik let nedílnou součástí Mistrovství Evropy divize 1A. Od roku 2006, kdy poprvé okusil závody s vypůjčeným vozem od Jaroslava Kalného, nám uteklo už hodně vody...

Eduard Leganov je již několik let nedílnou součástí Mistrovství Evropy divize 1A. Od roku 2006, kdy poprvé okusil závody s vypůjčeným vozem od Jaroslava Kalného, nám uteklo už hodně vody. Od této doby si již vybudoval vlastní silný tým a vydal se nelehkou cestou vývoje speciálu VW Polo. Po nečekaném kroku, tedy předčasném ukončení sezony 2010, jsme Eduarda požádali o krátký rozhovor.

RC: Edo, hned na začátek. Všechny zaskočila zpráva, že ses rozhodl předčasně ukončit sezonu. V tento okamžik ti patří průběžné čtvrté místo a tvé rozhodnutí přišlo jako blesk z čistého nebe. Kdy tě poprvé napadlo, že bys mohl udělat tento krok, tedy pro letošní rok skončit? Není to unáhlené?

Eduard: Měl jsem v tomto roce pouze jeden cíl a úkol - 1. místo a titul Mistra Evropy. Po ukončení první poloviny šampionátu bylo jasné, že vyhrát bude velice těžké, ale šance tu ještě byla. Výsledek závodu ve Finsku ale s konečnou platností ukončil moji možnost dosáhnout vítěství a bodově se přiblížit k nejlepším závodníkům šampionátu. Vzhledem k výše uvedenému jsem dospěl k rozhodnutí, zakončit sezonu předčasně.

RC: Mělo na tvé rozhodnutí vliv i to, že sis po závodě ve finské Kouvole zkusil vůz Renault Clio z dílny Jussiho Pinomäkiho? Jaký jsi měl pocit z jízdy? Nepřemýšlíš o pronajmutí Clia na příští sezonu?

Eduard: Testech Renault Clio jsem si chtěl ověřit rozdíly v technických kvalitách POLO a CLIO. Žádný zásadní technický rozdíl jsem mezi těmito vozy nenašel. Musím sebekriticky na svoji adresu říci, že jsem ne vždy dokázal využít potenciálu svého vozu a pokud k tomu přičteme menší technické problémy a závady, které nás provázeli od první etapy závodů. Všechny výše uvedené příčiny nás přivedli k rozhodnutí o ukončení sezony před jejím závěrem.

ME 2009 - Belgie (BE) - Maasmechelen

RC: Teď dovol, abych se zeptal na trochu ošemetné téma. Po depu neustále kolují zprávy, že Clia z dílny Jussiho Pinomäkiho nejsou „čistá“ a že mají kontrolu trakce. Mohl bys nám napsat svůj osobní pocit po testovací jízdě? Jsou ty auta opravdu tak dobrá, nebo tam „něco“ je?

Eduard: Z mého pohledu jako závodníka je Clio "čisté" auto a žádné nedovolené technické vylepšení tam použito není. To mohu samozřejmě s čistým svědomím prohlásit o voze, jejž jsem ve Finsku sám testoval. Jako celek se vůz chová vyváženě a všechny použité komponenty, díly a uzly plní svoji úlohu. Snad proto se některým může zdát, že na "voze něco je".

RC: Pro sezonu 2010 ses rozhodl změnit ladiče motorů. Mohl bys nám povědět, jak vnímáš tuto změnu, kdo že ti teď připravuje motory a zda ji považuješ za šťastnou?

Eduard: V minulém roce jsme se potýkaly se spolehlivostí motoru. Jeho výkon byl vysoký ale bohužel nestabilní. Jako vyústění těchto problémů jsem na sezónu 2010 hledal nového dodavatele. Ale i zde nebylo vše tak jednoduché. Nový motor jsme obdrželi 5 dnů před závodem v Portugalsku a další dva závody jsme se věnovali seřízení a dolaďování. Výsledkem našeho snažení je stabilní a jistý výkon motoru a jeho optimalizace s vozem. Jak se ale ukázalo, charakter výkonu motor pracuje v jiném rozsahu a zvyknout si na tento fakt znamená pro jezdce určit hendikep a v našem případě ztrátu důležitých bodů a umístění.   

ME 2010 - Švédsko (S) - Höljes

RC: O tom, že jsi pro letošní sezonu měl jednoznačný cíl, a to zisk titulu Mistra Evropy, asi nikoho přesvědčovat nemusíme.  Řekni nám, změnily se nějak tvoje plány na sezonu 2011? Budeš dále jezdit D1A s ambicemi na zisk titulu nebo by sis rád zkusil D1?

Eduard: Samozřejmě chci i nadále vyhrát titul Mistra Evropy, ale k dnešnímu dni zatím nemám konkrétní plány a strategii na příští sezonu. V neposlední řadě je samozřejmě potřeba dořešit financování celého projektu na sezonu 2011. Zatím máme čas na přípravu, která se nezastavuje a má svůj směr.

 

Děkuje za rozhovor a přejeme Ti hodně úspěchů v dalších kláních Mistrovství Evropy rallycrossu.