Co je hlavním cílem pro rok 2023?
Uspořádat pořadatelsky plnohodnotný a jezdci kvalitně obsazený rallycrossový šampionát. Chtěl bych přilákat do našeho pořadatelského týmu nové nadšence a do šampionátu nové jezdce, hlavně mládež. Dále je naším cílem alespoň z jednoho podniku nechat udělat reportáž do televize. A dále hledat možnosti závodění, hlavně v České republice.
Kalendář závodů?
V letošním roce jsme do kalendáře závodů zařadili novou trať. Díky velmi dobrým vztahům s polským autoklubem se nám podařilo na rok 2023 vyjednat zahájení naší sezóny v Poznani. Jednali jsme i s německým Buxtehude, ve kterém bohužel mají německé mistrovství jako dvojzávod a do dubnového termínu bychom se nevešli. Doufejme tedy, že nám závod v Německu vyjde v sezóně roku 2024. Po závodě v Poznani budou následovat Sedlčany v klasickém směru, poté Sosnová a znovu Sedlčany. Třetí sedlčanský (srpnový) závod bychom chtěli odjet v protisměru. Poté zavítáme do rakouského Fuglau a sezónu ukončíme tradičně na Slovakiaringu. Škoda, že stále čekáme na další českou trať… Sedm závodů už je slušná porce a velký nápor na rozpočet pro týmy, proto budeme jeden závod škrtat. Rozhodnutí o vyřazení jednoho závodu necháme na samotných jezdcích - ať si sami rozhodnou, kam jet a kam nikoliv.
Sportovní předpisy?
Ve sportovních předpisech nechceme dělat žádné zásadní změny. Bohužel budeme muset upravit výši startovného, a to díky rostoucím nákladům na organizaci. Větší důraz chceme věnovat přípravě jezdců, hlavně mládeže a jejich spolupráci (nejen při závodech). Autoklub ČR na letošní rok nezměnil podmínky vystavování licencí. Pro jezdce Rallycross Cupu tedy stále platí verze NTP-C nebo vyšší. Cena licence je 250 Kč na kalendářní rok.
Technické předpisy?
Co se týče technické stránky, pro nastávající sezónu je největší novinkou povolení motorů typu Wankel v divizi N-1600+. Už teď se těšíme na specifický zvuk těchto motorů. V divizi N1600 jsou nově povolené i přeplňované motory. K tomuto rozhodnutí nás vedlo stále méně atmosférických motorů na současném trhu. Bezpečnostní novinkou pro letošní rok je povinná ochrana krku pro všechny jezdce, kteří nedovršili věku 18 let.
Konec v komisi Off-Road AČR?
O konci mého působení v komisi jsem - kvůli časovým důvodům - přemýšlel již delší dobu, ale spolupráce hlavně s rallycrossovou sekcí mě stále motivovala k působení v komisi. Ohlédnu-li se za svým působením v komisi, za velmi pozitivní bych označil, že se nám povedlo zpracovat podklady pro sjednocení zónových řádů a zpracovat podklady pro národní řády. Tato aktivita mi dává velký smysl. Musím ale – se sebereflexí - říct, že jsem někdy měl pocit, že už trpím profesní slepotou. Nyní tedy chci dát prostor novým pohledům a nápadům a třeba se za pár let budu ucházet opět o místo v komisi. Uvidíme, co přinese čas…