Neměl jsem v plánu vrátit se do MS, ale poté, co se Guerlain Chicherit stal mým týmovým kolegou v dálkových soutěžích, jsme spolu hodně mluvili a on byl pro tento projekt opravdu nadšený. Přesvědčil mě, že by to mohlo být velké dobrodružství. Na své účinkování ve MS jsem měl vždy dobré vzpomínky. Užil jsem si spoustu legrace, závody byly vzrušující, a když se Peugeot rozhodl odejít, byl jsem trochu zklamaný, protože jsem si to užíval a plánoval jsem pokračovat.
Závodil jsem od té doby v řadě zajímavých sérií, od Dakaru po Extreme E. Na začátku letošního roku mi Guerlain učinil nabídku. Znám ho samozřejmě už dlouho, ale od té doby, co jsme byli týmovými kolegy v cross-country rally, jsem ho poznal ještě lépe. Měli jsme možnost strávit spolu nějaký čas a on mi vyprávěl, jak byl nadšený z loňského prvního závodu s lancií na Nürburgringu. Říkal, že to byl skvělý zážitek a že by mě rád měl v týmu. Nacházel jsem se v bodě, kdy jsem potřeboval učinit nějaké rozhodnutí do budoucna. Asi půl minuty jsem o tom přemýšlel a pak jsem souhlasil, že do toho půjdu.
Na Lancii mám spoustu vzpomínek. Předtím, než jsem začal závodit v rally, jsem o tomto sportu popravdě řečeno moc nevěděl. Určitě jsem měl ponětí o Lancii Delta HF nebo S4 ve skupině B. Často jsem na silnici vídal Lancii Delta HF Integrale a snil o tom, že ji jednou budu sám řídit. Ale neměl jsem peníze na to, abych si ji koupil. Bylo to kultovní auto. Teď mám možnost sedět ve velmi speciální verzi.
S tímto vozem začínáme v podstatě od nuly. Mám velkou motivaci pomáhat s vývojem a závodit s vozem Lancia Delta Evo-e RX v mistrovství světa. Upřímně, když jsem dříve jezdil v šampionátu, neměli jsme výkon, který by se vyrovnal hbitosti nebo rychlosti vozu Volkswagen Polo a Johanu Kristofferssonovi. Nyní je tady zcela nový projekt. Doufám, že máme dobrý základ, můžeme být konkurenceschopní a bojovat o vítězství.
Hodně jezdců v MS znám, například Johana a bratry Hansenovy. Všichni jsou to velmi tvrdí závodníci. Snažím se ale především soustředit na sebe, abych se co nejlépe připravil. Vracím se na legendární tratě, jako je Estering, Lydden Hill a Mettet, dobré vzpomínky mám také na Jižní Afriku. Těším se na objevování nových míst. Doufám, že se příznivcům v Hongkongu bude rallycross líbit a vytvoří dobrou atmosféru. Již dříve jsem závodil v Macau, kde je nadšení pro motoristický sport opravdu velké, takže si myslím, že to může být úspěšná akce.
Mistrovství světa má spoustu fanoušků, kteří jsou do motorsportu zapálení už dlouho, a přejít k elektrickému pohonu možná nebylo to, co si všichni přáli, ale je fakt, že automobilový průmysl se obecně ubírá tímto směrem, a vzhledem k tomu, jakou roli hraje motorsport v inovacích silničních vozů, budou rallycross následovat i další šampionáty. Je to vývoj. Rallycross je pro elektrický pohon jedna z nejvhodnějších disciplín. Díky motoru vpředu a vzadu, které jsou nezávislé na sobě, jde o zcela jinou jízdu, než na co jsme byli všichni zvyklí u spalovacích aut. MS je ideální platformou pro propagaci elektromobilů a věřím, že máme příležitost přilákat novou generaci fanoušků. Co se týče mé vlastní účasti, v tuto chvíli jde o jednoletou smlouvu. Všichni samozřejmě doufáme, že se nám bude dařit a moje účinkování nezůstane jen u této sezony. Uvidíme...