Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Sedlčany podle předpokladů

17.07.2024 | Autor: Petr Šulčík
Sedlčany podle předpokladů
Druhý letošní sedlčanský závod nabídl vše. Závodilo se na blátě a končilo na suchu za velmi horkého počasí. Výsledky nepřinesly žádné větší překvapení.

I když předpověď počasí před druhým letošním sedlčanským závodem slibovala déšť, nakonec se závodilo většinou na suché trati. Jen po ránu měli pořadatelé s přípravou trochu práce po nočních deštích. Nedělní ráno bylo náročné i pro jezdce, když řada z nich na blátě poničila své vozy ať už o zeď v joker lapu nebo o tu vyhlášenou "Zemanovu" za nájezdem na šotolinu. V tomto případě na bláto.

V divizi SuperCars startovalo pět aut. Slovák Pavol Zlatoš sice se svým mitsubishi přijel, ale na trať vzhledem k technickým problémům nedorazil. Favorit byl jasný. Zbigniew Staniszewski zvítězil, velkým oživením ovšem byl návrat Otakara Výborného. V první kvalifikaci dokonce hned po startu vedl. Jeho souboje s Aloisem Höllerem a Miroslavem Neumannem se museli líbit. Druhý nakonec skončil Höller před Neumannem. Otakar Výborný dojel čtvrtý. Jezdci divize Super1600 (přihlášeni byli tři) závodili dohromady s divizí STC -2000. V samostatném finále, už bez Petra Třešňáka, který byl jedním z těch, které vytrestala zeď, zvítězil Lukáš Pech před Janem Ratajským.

STC -2000 vyhrál Roman Častoral před Robertem Dabrowskim. Třetí místo po skvělém výkonu vybojoval Petr Wurm, který za sebou ve finále dlouhou dobu držel Josefa Strebingera. Ten finále nedokončil po nárazu do svodidel. Stejně jako v minulém závodě si prvenství v STC +2000 připsal Tomáš Michal před Piotrem Budzyňskim a Ondřejem Šenkem. V STC -1600 znovu vyhrál Jiří Čermák. Druhý skončil Robert Artner a třetí při svém návratu Marek Honzík před Michalem Sklenářem. Tamás Végh a Jiří Štěrba odstoupili ze závodu kvůli technickým problémům. V National1600 vyhrál Petr Bílek před Janem Dvořákem, třetí skončil Radek Pinkas. Byla to pro něj první výhra v rámci MČR. Mezi historiky byli nejrychlejší Marek Zeman a Petr Bílek starší. Jezdcem víkendu byl vyhlášen Alois Höller, speciální cenu srdcaře víkendu si odnesl Petr Wurm.

Ohlasy jezdců:

SuperCars

Miroslav Neumann: "Technika nám tentokrát fungovala jak měla na rozdíl od prvního závodu v Sedlčanech, kde nás zlobila elektronika našeho vozu. V kvalifikacích jsem obsadil dvakrát třetí a dvakrát druhé místo. To nakonec znamenalo start do finále z první řady. Po startu finále jsem udržel druhé místo i přes tvrdé útoky Aloise Höllera. Bohužel nemáme komunikaci, a tudíž nemám informace od spottera a do jokeru jsem jel až v předposledním kole, což se ukázalo jako příliš pozdě a vrátil jsem se až za Höllera. V posledním kole se mi ho podařilo dotáhnout na kontakt, ale už se mi ho nepodařilo předjet. Obsadil jsem tak konečné třetí místo. Závěrem bych chtěl poděkovat celému týmu za perfektní práci a také divákům za super atmosféru."

Otakar Výborný: "O našem startu se rozhodlo až na poslední chvíli. Po startu v Nové Pace totiž auto bylo docela poničené, ale mechanici ho rozebrali a stačili na závod do Sedlčan připravit. Šlo mi především o pobavení, pozdravit se starými známými a závod si užít. Vím dobře, že v rallycrossu je každá chyba znát, v autokrosu se to dá schovat. Jeli jsme na starých gumách, které nám tenkrát, už je to více než deset let co jsme z rallycrossu pryč, zbyly. Bez stabilizátorů, na jízdě to samozřejmě bylo znát. Nechtěl jsem jen, aby z toho byla nějaká ostuda. Měl jsem před tím respekt. Nakonec to dopadlo skvěle, výsledek mohl být lepší, nebýt mé jedné hloupé chyby, díky které jsem pak stál na nevýhodné pozici ve finále. Nelíbí se mi jen penalizace a řešení kontaktů. Ty prostě k rallycrossu patří. Do budoucna uvidíme, ale rád bych se určitě ještě někde svezl. Možná mě budou následovat také další autokrosaři."

Super1600

Lukáš Pech: "Na závod do Sedlčan jsme přijeli s nově naladěným autem a zajímalo mě, jak to bude fungovat. Startovní listina v naši divizi nebyla rozsáhlá a tak nás ředitelé závodu spojili s kategorií STC -2000. V této kategorii jede i můj trenér Roman Častoral, tak jsem byl zvědavý, jak spolu dokážeme jet a taky na to jak se popereme s dvoulitrovými auty na startu. V Q1 jsem byl hodně rozlítaný a auto mi moc neřadilo kvůli havárii z minulých závodů. Skončil jsem celkově pátý a v mojí divizi třetí. Závadu do další rozjížďky mechanici opravili a já mohl bez problému nastoupit na start. Startoval jsem z pátého místa a start se mi povedl nejlépe, jak mohl. Po startu jsem vyjel na prvním místě a snažil jsem se tlačit co nejvíce na pilu. Skončil jsem celkově druhý místě kousek od Častorala a měli jsme všichni strašnou radost. Na Q3 nám pěkně napršelo přes noc a trať byla celá mokrá. Bohužel se mi v prvním kole rozbil alternátor a auto mi přestalo jet. Q4 už byla taková poklidnější a chtěl jsem jen dojet nějak v tempu, což se povedlo. Finále jsme brali jen tak, že musím dojet a auto nesmím zbytečně rozbít. Jel jsem rychle, něco i vyzkoušel a nakonec dojel první. Víkend se nám moc líbil, vyzkoušel jsem si nové nastavení a trošku jsem potrápil i mého trenéra."

Jan Ratajský: "Už před závodem bylo jasné, že se nás sejde méně než minule. Nebyl jsem z toho moc nadšený, jelikož chci závodit v početné kategorii. To se nakonec aspoň v rozjížďkách uskutečnilo, jelikož jsme byli spojení s kategorii STC-2000. Sice kolem toho v depu bylo hodně diskuzí, ale sportovní komisaři rozhodli tak jak pravidla říkají “při méně jak čtyřech jezdcích je možné kategorii sloučit (přidružit) k jiné podobně rychlé kategorii“. Já to hodnotím velice pozitivně, a i když jsem se skoro celý víkend trápil s technikou, tak byly plné startovní rošty a bylo vždy proti komu závodit. Závod nám ukázal, na čem musíme zapracovat, abych já i auto dokázali ještě zrychlit. Musím poděkovat celému našemu týmu ABmotorsport za celý závodní víkend a hlavně za to že dokázal vše rychle vyřešit, připravit a poupravit přesně podle mých požadavků a představ. Sice jsem se jim za to neodvděčil vítězstvím, což mě mrzí, ale Lukáš byl rychlejší a vítězství si zasloužil."

Petr Třešňák: "Poslední domácí podnik a takový průšvih. Ještě v půli týdne nebylo jasné, jestli se na trati vůbec objevíme. Samozřejmě touha jet na domácí půdě byla veliká a také jsme pro to udělali vše. Ze sobotních rozjížděk jsem byl velmi spokojen. K autu a jeho průběhu motoru jsem přistoupil trochu jinak a vypadá to jako správná cesta. Jelikož Super 1600tek nebylo na těchto závodech dostatek, tak přišlo sloučení s dvoulitrovými kluky. Myslím si, že to nakonec nebyly špatné souboje. Kámen úrazu přišel v neděli ráno. Po nočním vydatném dešti jsem nastoupil na start a hned v druhém kole jsem přetáhl brzdy na bahnité trati a vletěl do betonové bariéry (tzv. Zemanovi zdi). Výsledek je dost poškozená náprava, konec hezky rozjetého závodu a další oběť na tomto známém místě. Naprosto hloupá jezdecká chyba, za kterou se omlouvám celému týmu, ale i to se na závodech prostě stává. Teď jdeme makat a auto připravit na další závody. Týmu chci poděkovat za to, že fungoval skvěle. Samozřejmě všem přátelům a fanouškům velké dík za podporu."

SuperTouringCars -2000

Petr Wurm: "Po minulém závodě, kde mi v semifinále padl motor, jsem měl necelých čtrnáct dní na stavbu úplně nového. Vypadalo to jako nemožný úkol, ale povedlo se do týdne sehnat všechny potřebné věci a poté, co jsem přivezl blok z honování, byly čtyři dny na kompletaci, následné sčasování a montáž. Za pomoc moc děkuji Tomáši Albrechtovi, Zbyňku Nováčkovi a klukům Markovým. Ale k závodu samotnému. Po dlouhé době jsem zažil závod, kdy šlo všechno od první do poslední chvíle na jedničku. Pochvalu zaslouží všichni z kotliny, neboť trať byla opět famózní. Všechno vyvrcholilo finálovým soubojem o třetí místo s Josefem Strebingerem, kterého se mi až do jeho chyby dařilo čistou jízdou držet za sebou a následně si dojet pro první bednu v zóně. Prostě úžasný víkend. Gratuluji všem, kdo uspěli a budu se těšit za čtyři týdny na další závod v polském Slomczynu."

SuperTouringCars +2000

Tomáš Michal: "Krátce před druhým sedlčanským závodem mě potkaly zdravotní problémy, a proto jsem přijížděl zcela bez jakýchkoliv očekávání, přestože myšlenky na zopakování vítězství se samozřejmě objevovaly. Konkurence se ale setkala opět velice silná a od začátku bylo jasné, že to budou těsné souboje. Asi i kvůli chybějící energii jsem se v autě necítil úplně dobře, dělal jsem spoustu zbytečných chyb, ale díky fungující technice, dobrým startům a strategii jsem ve všech rozjížďkách měl dost prostoru a rychlostí jsem stačil na všechny soupeře. To vyústilo ve vítězství ve všech čtyřech rozjížďkách, což se mi dosud ještě nepodařilo, a cesta za vítězstvím se zdála už snadná. Jak se dalo očekávat, opak byl pravdou. Ve finále se od startu vyvíjelo vše dobře – hlavní konkurent Tibor Vámosi s BMW neodstartoval dobře a první zatáčkou jsem projížděl zcela sám na prvním místě. Svázán očekávaným výsledkem jsem ale na nakropené trati jel až příliš opatrně a hned tři soupeři byli proklatě blízko. Nevhodný joker mohl zcela změnit výsledky. Ve třetím kole jsem si uvědomil, že s takto opatrnou jízdou mi vítězství proteče mezi prsty a že musím výrazně zabrat. A to se mi podařilo, na vysychající trati jsem opět dostal důvěru, zrychlil přibližně o vteřinu a půl na kolo a v posledním kole zamířil do jokeru, ze kterého jsem se těsně zařadil na prvním místě. Nezbývalo než udržet defenzivu půl kola do cíle. Inkasoval jsem sice jednu ránu, ale povedlo se a i cílem jsem projel na prvním místě. Po vyhraných všech rozjížďkách jsem tedy vyhrál i finále a připsal si druhé vítězství v řadě, po druhé za sebou na domácí půdě. Skvělý pocit. Poděkování za to patří celému týmu i rodině za dokonalou podporu. Jedinou kaňkou na průběhu závodu byl nedělení ranní warm-up, kdy po masivních nočních deštích byla trať, zejména šotolina, extrémně promáčená a na šotolinových částech došlo při prvních průjezdech k mnoha nehodám a poškozením na závodních vozech (a to zejména těch zónových..), což se bohužel nevyhnulo ani bráchovi. Před ním jedoucí Staniszewski chyboval a měl nehodu. Místo umožnění průjezdu ostatním však začal couvat do závodní stopy a rychle se přibližujícímu brácha s peugeotem musel pro zabránění střetu vjet do místa, kde vůz neměl žádnou adhezi. Následoval náraz do valu a došlo k poškození řízení a tím pro něj závod skončil. To v nás vyvolává rozporuplné pocity, ale i takový je motorsport..“

SuperTouringCars -1600

Jiří Čermák: "Sobota proběhla úplně bez problémů, neděle na mokru mě bavila ještě více. Ve čtvrté kvalifikaci jsem měl problém s utrženou řadící pákou. Jízdu jsem dojel jen s takovým pahýlem. Na finále jsme tam přidělali trubku, ale stejně se s tím neřadilo moc dobře, dělal jsem chyby a přetáčel zbytečně motor. Mrzí mě odstoupení Tamáse Végha, se kterým by to jinak byl zajímavý souboj. Děkuji celému týmu za odvedenou práci a organizátorům za skvěl připravenou trať."

Marek Honzík: "Sedlčany pro nás byl první závod po dlouhé pauze s novým autem. Těšili jsme se a zároveň čekali, co nám nová 106 ukáže, protože ještě ve čtvrtek nebylo jasné, jestli pojedeme. Trénink a první rozjížďka byla tragédie z mé strany, s autem jsem se teprve sžíval. Ve druhé rozjížďce jsem se posunul na třetí místo. V neděli ráno jsme startovali na bahně, tam byl posun na druhé místo. Ve čtvrté rozjížďce jsem bohužel odjel jen jedno kolo a zajel do depa kvůli poruše mazání, nechtěl jsem riskovat poškození motoru. Na finále jsme problém vyřešili a mohlo se pokračovat. Finále jsem dokončil na třetím místě, po těsném stíhání od Michala Sklenáře, se kterým to byl hezký a férový boj. Náš cíl dovézt auto do cíle se povedl, přišli jsme na plno dalších věcí, které je třeba předělat. Dodal bych poděkování hlavně tátovi, celé rodině a kamarádům, kteří se na mé účasti podíleli a doufám, že se ukážeme v plné síle v rakouském Melku.“

Jiří Štěrba: "Po nevydařených prvních Sedlčanech jsme si chtěli vylepšit reputaci. Během prvních dvou tréninků jsme zkoušeli, zda převodovka dělá vše jak má. To se ukázalo, že ano. Vše fungovalo bezchybně, já se cítil perfektně a jeli jsme na start Q1. Tuto rozjížďku jsem si užil a podařilo se nám zajet druhý nejrychlejší čas. Což nám dalo veliké naděje. Po Q1 přišla na řadu kontrola opravy převodovky, během ní jsme zjistili, že je znovu poškozená. Proto jsme byli nuceni odstoupit. Na opravě se už maká. Tyto závody nás ženou kupředu a budeme silnější! Vidíme se v Melku!"

National1600

Petr Bílek ml.: "Sedlčanský závod byl super, dařilo se mi už od soboty a hlavně se povedlo semifinále. Ve finále jsem stál na prvním místě na startu a v první zatáčce se také zadařilo, pak už jsem si to jen hlídal. Trať i přes večerní deště byla skvěle upravená, za mě první vítězství v MČR, za které jsem moc rád. Závěrem bych rád poděkoval tátovi, mamce, dědovi, Márovi a Kájovi Honzíkovi za skvělé podmínky do závodu."

Jan Dvořák: "Další Sedlčany za mnou, bohužel to na první místo těsně nestačilo. Ale nevadí, teď se těším a maximálně připravím do rakouského Melku. Děkuji AB motorsport za přípravu a servis auta a celý závodní víkend a samozřejmě tátovi, sponzorům a všem fanouškům za podporu."

Radek Pinkas ml.: "Uplynulý víkend se pro mě nesl ve smyslu úspěchu. Táta bohužel svůj úspěšný víkend zakončil rozbitou poloosou v posledních metrech finále. Tento neúspěch pro mě byl hnacím motorem pro to se umístit co nejlépe a zmenšit tak smutek v mé stáji. Děkuji svému týmu za podporu při výměně motoru a přípravě na závodech, bez vás bych to nedokázal. Jsem se svým výsledkem spokojený, protože s motorem, který je slabší jsem se dokázal umístit na krásném třetím místě v dost velké konkurenci. Děkuji všem za podporu a budu se těšit na další závod v Melku."

HA -2000

Petr Bílek st.: "Velké dík pořadatelům za přípravu parádních závodů a soupeřům za super svezení. Samozřejmě děkuji i mému mechanikovi Gazovi bez, kterého by to šlo o moc hůř."

ZSE/MČR 2024 - Sedlčany II (CZ) - sestřih