Další rallycrossové klání je za námi, pojďme se společně ohlédnout za pátým podnikem MMČR a ZSE. Závodní neděle nám připravila mnoho hezkých okamžiků, ale také nepříjemných havárií. Pekelně horké počasí prověřilo nejen chladící soustavu závodních speciálů ale i všech přítomných fanoušků, kterých se sešlo více jak tisíc.
Divize 1
Všichni máte jistě v živé paměti neslavné vystoupení Aloise Höllera při červnovém sedlčanském podniku. Tuto neděli jako bychom se dívali na úplně jiného jezdce. „Lojza“ se prodral celým závodem bez jediného karambolu a ve finálové jízdě, i díky svému ulitému startu, který časomíra nezaznamenala, ukázal všem soupeřům pouze zadní část vozu. Největším soupeřem mu byl Marek Zeman, který závod dokončil na druhém místě před Peterem Ramlerem. Avšak jediný, kdo dělal závodění v divizi 1 opravdu zajímavým, byl právě Marek, který dokázal, že i v Sedlčanské kotlině se předjíždět prostě dá. Nádherným manévrem si vychutnal například Petera Ramlera a jednou také Otu Výborného, který v závodě dojel na čtvrtém místě. Celkově pátý dokončil Pavel Valoušek, jedoucí na cupové Fábii. Aleš Mrkáček, i když dokončil na šestém místě, celý víkend dojížděl stabilně páté časy a potvrdil tak svoji vzrůstající formu.
Mezi velké smolaře se zařadili dva jezdci, kteří skončili již ve volném tréninku. Jedním byl Josef Pátl, kterému vypověděla službu elektronika jeho vozu a druhým Ondřej Beneš, který vlivem zaseknutého plynu nepříjemně potkal sedlčanská svodidla.
Divize 1A
O tomto víkendu se poprvé ve své kariéře zapsal do výsledkové listiny jako vítěz závodu Honza Skála, který ve finále dokázal, že má nervy ze železa a stejně jako Marek Zeman i to, že v Sedlčanech předjíždět lze. Aby dosáhl svého vítězství, musel předjet například Petra Bílka, který nakonec skončil druhý. Jaroslav Kalný po dramatickém závěru uhájil třetí pozici. Jarda totiž polovinu finálové jízdy jel s uraženým závěsem levého zadního kola. Cílovou pásku tak proťal těsně před Standou Šustou a Zdeňkem Kučerou.
Finálová jízda divize 1A se však neobešla bez velkého dramatu a start musel být opakován. Při prvním pokusu totiž došlo v první zatáčce ke kontaktu mezi Michaelou Kalnou a Petrem Bílkem, po čemž zůstala Míša na trati stát bokem do směru jízdy. Nic netušící Zdeněk Kučera už nedokázal, a ani nemohl, zareagovat na nastalou situaci a naboural do zadní části Míšina vozu. Výsledkem byla Míšina chvilková ztráta vědomí, vyražený dech, pohmožděná žebra a zdemolované auto. Míšu tak bohužel neuvidíme v nadcházejícím závodu Mistrovství Evropy v belgickém Maasmechelenu.
Bohužel v Sedlčanech došlo i k dalším nehodám. Jedním z účastníků byl i mladičký Václav Veverka jr., kterému se v měřeném tréninku svlékla levá přední guma. S neovladatelným vozem poté naboural hned po průjezdu cílem, do svodidel. Venca si sice z nehody odnesl „jen“ zhmožděniny, ale jeho vůz je opravdu hodně poškozen. Náraz byl tak silný, že nevydrželo kolo ani brzdový kotouč.
Divize 4+2
Další vítězství pro Romana Častorala, který nenašel přemožitele jak v rozjížďkách, tak i ve finále. Zaslouženě tedy bral dvacet mistrovských bodů a upevnil si tak vedoucí pozici v průběžném hodnocení. Na druhém místě, po nervy drásajícím finále, dojel Ondřej Havlík před Tomášem Hurtem, který doplatil na technické problémy Svena Förstera. Když se totiž Tomáš snažil Svena předjet, už mu jeho vůz nefungoval na 100% a Tomáše hodně zdržel. Této mely tak využil Ondřej Havlík, který už poté druhou pozici udržel až do cíle. Na čtvrtém a pátém místě dokočil Orság Zsolt a Jakub Bittman. Sven Förster pro poruchu finálovou jízdu nedokončil.
Stejně jako tomu bylo v divizi 1A i zde se našel smolař, který na sedlčanský závod nebude vzpomínat rád. Jirka Calda v zatáčce před střelnicí, díky zuté pneumatice, narazil do bariéry a zkrátil o půl metru svůj Peugeot.
Fiesta Cup – „Souboj Titánů“
V Sedlčanech měl rallycrossovou premiéru Ford Fiesta Cup. Společnost ARTFordSPORT pro tuto událost angažovala jezdce z rally, kteří si tak na rallycross přijeli zatrénovat v rámci „Souboje titánů“. Byla trochu škoda, že „Cupovky“ nestartovaly v samostatné divizi, ale v rámci D1A. A tak místo toho, aby se vždy utkala naprosto stejná auta v jedné rozjížďce, byli jezdci rozstrkáni do rozjížděk k vozům, kterým nemohli konkurovat. Pokud se však už sešli, nebyly po startu výjimkou tři vozy vedle sebe ve výjezdu na sedlčanský kopec. V závodě zvítězil Honza Šlehofer před Jaromírem Tarabusem a Honzou Černým. Myšlenka levného závodění je tak zhmotněna a záleží jen na manažerských schopnostech Jirky Galušky, jak dokáže udržet Cup při životě.
Rallycross nám o víkendu ukázal, že to je sport pro opravdové chlapi. Ukázal nám, jak dokáže být krásný, ale i jak dokáže bolet. Naštěstí pro všechny jsou další závody až za více jak měsíc, a tak budou mít jezdci dostatek času na přípravu. Kolotoč závodů MMČR se nám přesune na rakouskou půdu do městečka Greinbach.