Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Sedlčany v české režii

19.06.2024 | Autor: Petr Šulčík
Sedlčany v české režii
Uplynulý víkend byl v Sedlčanské kotlině ve znamení třetího letošního závodu mistrovství Zóny střední Evropy. Tentokráte s českým a polským šampionátem.

Třetí díl letošního zónového mistrovství nabídl obohacenou startovní listinu a také množství zajímavých soubojů. Organizačně vše fungovalo a pořadatele může těšit závod od závodu vyšší divácká návštěvnost. Tradičně se v Sedlčanech závodilo až do nedělního večera. K zamyšlení je způsob řazení (tentokráte spíše neřazení) jezdců do volných tréninků. Řazení po divizích by asi mělo větší smysl než pouštět auta na trať bez rozdílů tříd.

Samotný závod ve všech divizích vyhráli čeští jezdci. V SuperCars potvrdil roli favorita Aleš Fučík. Zvítězil před Aloisem Höllerem a Zbigniewem Staniszewskim. Je jen škoda, že polský jezdec nepřivezl do Sedlčan svoji ostrou fiestu a startoval pouze s méně výkonnou fiestou. Důvodem byly body do polského mistrovství kategorie SuperCars Light. Fučík v závěru ukázal, jak rychle se dát s novým autem jezdit a připsal si první vítězství pro "nové" polo. V Super1600 to bylo hodně natěsno od začátku až do konce. Ve čtvrté kvalifikaci došlo po startu ke kolizi a v první zatáčce zůstala s poškozenými vozy stát hned čtveřice jezdců. Vyhnul se jí pouze pozdější vítěz Jan Ratajský. Úspěch jeho týmu ABmotorsport potvrdil druhým místem Vilém Ságner. Třetí skončil Tomáš Buda před Petrem Třešňákem. Finálovou jízdu nedokončil kvůli problému s motorem Lukáš Pech.

V STC -2000 si připsal další výhru Roman Častoral, i když semifinále dojel s motorem fungujícím pouze na tři válce. I díky pomoci mechaniků Staniszewského týmu se závadu podařilo odstranit a závod katovický jezdec vyhrál před Robertem Dabrowskim a Jakubem Michalem. V STC +2000 zvítězil jeho bratr Tomáš Michal před Pawlem Melonem (vůz BMW s motorem Ford neboduje do českého ani zónového mistrovství) a Piotrem Budzyňskim. V divizi STC -1600 sice Jiří Čermák šel v sobotu po startu jedné z kvalifikací přes střechu, v neděli se ovšem vrátil a byl nejrychlejší. Druhý dojel ve finále Tamás Végh a třetí Balász Siebel. V National1600 na trati zvítězil Jan Dvořák, ovšem za kontakt s Janem Matějkou obdržel čtyřvteřinovou penalizaci. Ta ho posunula na druhé místo za Dana Němečka, který získal své první vítězství v MČR. Třetí byl v Sedlčanech Vladislav Bernatík. Mezi historiky zvítězili Marek Zeman a Petr Bílek. Cenu Hasman klima pro nejlepšího jezdce víkendu získal Roman Častoral.

Ohlasy jezdců:

SuperCars

Aleš Fučík: "Pro start v Sedlčanech jsme se rozhodli vzhledem ke zrušení úvodního evropského závodu ve Francii. Závod jsme opět pojali znovu jako test, i když z tribuny to příliš nevypadalo a některé souboje byly dost ostré. Spokojen jsme především se závěrečnou kvalifikací a finálovou jízdou, kdy jsem se v autě cítil opravdu dobře. Nyní už vše budeme směřovat k přípravě a závodu mistrovství Evropy ve švédském Höljes. Do domácího šampionátu se vrátíme pravděpodobně až v závěru sezony."

Super1600

Jan Ratajský: "Sedlčany. První závod v letošní sezóně se třemi auty byl celkem náročný. V sobotu jsme nastavovali a dolaďovali moje nové auto a i já jsem hodně na sobě musel zapracovat, abych klukům stíhal. V neděli se zase hodně opravovalo Vilémovo auto. Ta už byla ode mě lepší, dařily se starty a to je v Sedlčanech vždy velká výhoda. Sice rychlost na kolo nebyla úplně nejlepší, Vilém s Lukášem byli o dost rychlejší, ale i přesto se podařilo vyhrát díky dobře zvolené strategii. Chtěl bych velice poděkovat celému týmu ABmotorsport za parádně odvedenou práci, byli jste kluci skvělí jak v depu, tak při spottování a odměnou byl zasloužený double v kategorii S1600 a i “vítězství” Honzy Dvořáka v N1600 (skončil po penalizaci druhý)."

Vilém Ságner: "Sedlčany a prokletí dvojek. Ááále - po dvou loňských hořkých přišla letos dvojka, kterou bych v žádném případě ještě v pátek vůbec nečekal. Konkurence jako hrom, samej profík se mnou na startu - a to Sedlčany opravdu nejsou moje oblíbená trať. No a taky úplně nová situace - dvě auta ABmotorsportu na jedné startovní čáře. Já a Honza Ratajský. Sobota vyhrávám obě rozjížďky - Honza hledá nastavení nového auta. Neděle Honza letí a do mě letí 2 auta na konci startovní rovinky. Kdo neviděl - najděte si start Q4 S1600 - to bylo vraždění neviňátek. A tady musím smeknout mechanikům týmu - i za asistence televizního štábu se podařilo kompletně přeházet celý pravý předek auta, abych mohl nastoupit do opakované jízdy. Auto sice po rychlé opravě nebylo odladěné a vyzkoušené, ale nakonec to dalo na finále do první řady vedle našeho Honzy. A finále? Dokonale jsme využili našich obou aut v první zatáčce a hlavně rozdělených strategií. A také kvůli technickým problémům Lukáše to nakonec klaplo na 1+2 pro náš tým. Lepé to vlastně skončit nemohlo - já v Sedlčanech tentokrát na sladké dvojce a Honza s novým autem na nejsladší jedničce. A co mě také potěšilo - v neskutečně vyrovnaných časech na kolo jsem byl schopen být několikrát i nejrychlejší - já v Sedlčanech. Tím jsem překvapoval asi nejen sebe, že jsem své ambice takto ukrotil v korytě kotliny. Děkuji moc týmu za obrovský zážitek a velkou školku od guru Honzy."

Tomáš Buda: "Po roce jsem se posadil do fabie. Bál jsem se, že nebudu nikomu stíhat, protože jsem jako jediný jel poprvé v této sezóně. Víkend jsem si užil na jedničku. Trať byla perfektně připravena. A tímto byl chtěl moc poděkovat všem, kteří se na tom podíleli. Auto fungovalo naprosto luxusně. Ve čtvrté kvalifikaci se stala velká nehoda, kde jsem přišel o tři zavěšení kol. Mysleli jsme si, že už se na finále nedostanu. Já a můj tým jsme se ale nevzdali a auto jsme stihli opravit a připravit na finále. Odvedli opravdu skvělou práci a za to jsem jim vděčný, nikdo kolem nevěřil, že to dáme do kupy a pojedeme. Když jsem jel finále, jelo se mi nejlépe za celý víkend. A díky tomu jsem s dobrým pocitem skončil na třetím místě."

Petr Třešňák: "Máme za sebou domácí Sedlčany, které si vždy mimořádně užíváme. Mraky známých, přátel, diváků a fanoušků. Na tyto závody jsem se připravoval mimořádně aktivně. Auto jsme se snažili dostat na top úroveň, ale ne a ne nám přát trochu štěstí. Auto technicky fungovalo skvěle, ale nemůžeme do něj dostat patřičné parametry. Co se týče víkendu jako takového, tak vyšlo skvělé počasí a jelo se neskutečně rychle. Musím pochválit i trať, která byla skvěle připravená. Rád bych poblahopřál soupeřům za skvělý výkon. Celý team AR makal na jedničku a budeme se těšit za měsíc zase v Sedlčanech."

Lukáš Pech: Náročný a tvrdý víkend je za námi. Q1 dopadla dobře, dojel jsem na druhém místě a souboje jsem si užil! Q2 už taková sranda nebyla. Po startu jsem najel na kolo soupeře a rozbila se mi poloosa a kus z ní zůstal v diferenciálu, takže mechanici měli o zábavu postaráno. Q3 plná krásných a napínavých soubojů, bohužel penalizace 5 sekund za kontakt se soupeřem, kterou jsme dostali oba. Q4 hned po startu havárie čtyř aut. Odnesl jsem to i já a to nevinně. Ohnutá zadní náprava a spousty dalších komplikací. Když jsem svůj VW po nehodě viděl, myslel jsem si, že to už nikdo nemůže dát do kupy. Tady bych chtěl poděkovat všem, kteří nám doběhli pomoct a bez kterých by to nešlo. Hlavně tedy týmu Radka Johna, ale i ostatním. Bylo vás fakt mnoho a díky za to!!! Do opakovaných jízd jsem nastoupil plně připraven. Skončil jsem na druhém místě. Do finále jsem odstartoval skvěle a naše taktika vyšla úplně na jedničku! Celou dobu jsem se držel na druhém místě a věřil jsem si i na to první. Bohužel mi v kopci auto přestalo jet, a když jsem se podíval na teplotu vody, bylo tam 121 stupňů. Musel jsem odstavit auto a byl to tak můj konec v závodě. Víkend plný smůly a zkušeností je za mnou. Díky celému týmu, který odvedl neskutečnou práci a gratuluji i všem závodníkům, kteří o víkendu jeli fakt suprově."

SuperTouringCars -2000

Roman Častoral: "V semifinále jsem měl problém s motorem, finálová jízda tak byla asi jedinou, kdy mi tento víkend auto fungovalo bez problémů. Ale to je rallycross." 

Jakub Michal: "Závod to pro mě byl vlastně poměrně úspěšný. Vyhrané kvalifikace, vyhrané semifinále a ve finále nakonec třetí místo. Celý víkend vše šlapalo, až v semifinále mi praskl olejový chladič a poměrně dlouho to vypadalo, že se finále ani nezúčastním. Naštěstí se nám to podařilo těsně před startem finále vyřešit, a tak jsem i za třetí místo rád. Po loňském nepovedeném roce je pro mě každý dokončený závod výhrou."

SuperTouringCars +2000

Tomáš Michal: "Pokud bych měl uplynulý víkend popsat jednou větou, pak by to bylo nejspíš: Největší vítězství mé dosavadní rallycrossové kariéry. Po opakujících se technických problémech během minulé sezóny jsem byl totiž z časových důvodů nucen ukončit sezónu předčasně již v srpnu a ještě před pár týdny nebylo jasné, jestli a kdy se znovu postavím na start. Věděl jsem ale, že jestli mám letos odjet nějaký závod, chci aby to byly domácí Sedlčany a zjevně se jednalo o správné rozhodnutí. Po více než deseti měsících mimo závodní sedačku (což byla mimochodem moje vůbec nejdelší závodní přestávka) mi chvíli trvalo dostat se do tempa, ale vyhraná druhá rozjížďka ukázala, že rychlost tam je, což se v neděli také potvrdilo. Přes vyhrané semifinále jsem se dostal na pole-position do finále a zde se mi podařilo udržet první místo od startu až do cíle. Po celý víkend všechno klapalo na jedničku - od perfektního načasování jokerů díky tátovi Markovi, přes vždy připravené auto od Zdendy a super tipy na úpravu nastavení podvozku od bráchy, až po trochu nezbytného štěstí na techniku, která v kategorii STC+2000 obecně docela často zlobí. Toto vítězství má pro mě dvě třešničky na dortu: zaprvé jsme závodili v top konkurenci, přičemž se mi podařilo hned dvakrát v přímém souboji porazit Pawla Melona, který disponuje tou nejmodernější technikou a ještě pár let zpátky jsem ho celou sezónu marně naháněl a zadruhé jsem si vítězství mohl užít s mojí ženou a malou dcerkou, která před každou rozjížďkou pečlivě držela pěstičky a hnala mě k vítězství. Nakonec bych rád poděkoval celému organizačnímu týmu ze Sedlčan, kdy kromě trochu zmateného tréninku všechno klapalo na jedničku a je skutečně radost vidět, jak se závodiště i samotná organizace neustále posouvají vpřed."

Šenk Motorsport: "Sedlčanská kotlina je naší domácí tratí, ale bohužel se nám na ní dlouhodobě nedaří dosáhnout dobrých výsledků. Tentokrát se zdálo, že nás technika nezradí, ale to se celé obrátilo v semifinálových jízdách. Na Matějově fabii praskla hadice k turbu a semifinále dokončil s pomalu jedoucím autem na posledním místě, takže už do finále nemohl nastoupit. To Ondra sice semifinále vyhrál (o 0,017s!!!), ale v posledním kole už auto řadilo pouze 1 a 2 rychlostní stupeň a Ondra dojížděl s na maximum vytočenou dvojkou. Mechanici dělali, co mohli, ale porucha převodovky byla natolik závažná, že nešla opravit. Přesto se Ondra postavil na start finále, kde startoval z první řady. Samozřejmě jsme již nečekali žádný výsledek a spíše jsme spoléhali na odpadnutí soupeřů vlivem techniky. To se nestalo, ale i přesto si Ondra i s nefunkční převodovkou dojel pro páté místo a několik cenných bodů do českého i zónového mistrovství. Další závody se jedou opět v Sedlčanech v polovině července, tak doufáme, že se nám sedlčanská smůla už vyhne a budeme moci opět předvádět kvalitní sport."

SuperTouringCars -1600

Jiří Čermák: "Začátek závodu nebyl zrovna jednoduchý. Devítiměsíční pauza byla docela znát.  Nejhorší bylo, že se po havárii utrhlo víko hlavy, utržená byla také kabeláž. Makali jsme do jedné ráno, ale nakonec se povedlo auto dát dohromady. Za to patří všem obrovský dík. V neděli už všechno fungovalo bez problémů a konečně jsem se parádně svezl."

Jiří Štěrba: "Do Sedlčan jsme se těšili z důvodu znalosti domácí půdy, kde jsme se chtěli porovnat s těma nejrychlejšíma. Závodní víkend začal už neúspěšným tréninkem, kde nám na startu vypověděl službu alternátor a auto nešlo nastartovat. Do první rozjížďky jsme auto opravili a vše bylo v normálu. Po vlastních chybách jsme Q1 dojeli na pátém místě. Chuť jsem si spravil ve Q2, kde jsme vyhráli a celkově to byl třetí čas. To nám ukázalo, že můžeme jet tempo s klukama. Těšil jsem se na nedělní Q3. Měl jsem nejlepší start a půl kola jsem vedl. Bohužel se pokazila převodovka a já musel auto odstavit. Závada byla tak závažná, že jsme radši ze závodu odstoupili. Tento týden budeme převodovku rozebírat a snad se za měsíc postavíme na start. Moc děkuju všem fanouškům, kteří nám fandili. Sponzoři a rodina na tom mají obrovskou zásluhu. Díky všem!"

National1600

Dan Němeček: "Už při pohledu na nabitou startovní listinu bylo jasné, že letošní Sedlčany budou neuvěřitelně vyrovnané. To se potvrdilo už v kvalifikačních jízdách, kdy jsme se soupeři sváděli skvělé souboje a dojížděli jízdy doslova nárazník na nárazníku. I přes technické potíže, které mechanici zvládli bravurně vyřešit, jsme do semifinále postoupili ze šesté pozice. V té jsem zajel bez chyb a nakonec z toho bylo třetí místo na startu finále. Tam jsme strategicky zajeli do joker lapu hned v prvním kole a poté už to byla jen stíhací jízda. Ačkoliv jsem finálovou jízdu dokončil na druhém místě, tak jsme se po dodatečné korekci časů posunuli na příčku nejvyšší. Z prvního vítězství v MČR mám obrovskou radost a velký dík za to patří celému týmu John racing. Dále bych chtěl poděkovat pořadatelům za perfektně připravenou trať a organizaci celého závodního víkendu, sponzorům a především rodině za podporu."

Jan Dvořák: "Sedlčany. Trať, na kterou jsem se těšil. Q1 jsem dojel druhý celkově, v Q2 sedmý, v Q3 druhý a v Q4 druhý. To znamenalo druhé místo do semifinále, které jsem dokázal vyhrát a poté přišlo hořké finále. To jsem sice vyhrál, ale po deseti minutách se mi ředitel závodu rozhodl dát penalizaci čtyři vteřiny za kontakt. Osobně si myslím, že to nebylo na penalizaci. Teď se maximálně připravuji na další Sedlčany, tak mi držte palce, ať to klapne. Děkuji AB Motorsport a fanouškům za úžasný víkend."

Vladislav Bernatík: "V Sedlčanech jsem startoval potřetí a moc jsem se těšil na velkou konkurenci skvělých závodníků. Ze začátku mi moc nešla šotolina, ale postupem jsem od svých soupeřů zjišťoval stopu a snažil se od nich něco naučit. Druhý den jsem byl mnohem jistější a začal zrychlovat. V semifinále a finále to byly velké souboje, ale správně zvolený joker mi velice pomohl a padlo tam to třetí místo. Děkuji moc týmu, bez kterého by to nešlo."

HA +1600

Petr Bílek: "Co se týče mé kategorie, tak s technikou jsem nadmíru spokojený, ale mohlo by se přidat více soupeřů. V kategorii našeho juniora je soupeřů dostatek, techniku myslím máme výbornou, bohužel jsem svou přehnanou péčí, kdy jsem byl zvyklý z AX a na startu byl běžně přítomen zajistil synovi napomenutí. Následně se Péťa trošku potkal s Honzou Dvořákem a padlo napomenutí druhé a skončili jsme i přes celovíkendové prvenství na páté pozici ve třetí řadě startovního roštu ve finále, bylo to pro Petra těžké, ale z našeho pohledu předvedl krásný závod. Nevzdáváme to a těšíme se na další Sedlčany, kde pořadatelé mimo jiné předvedli skvělou přípravu i přes nepřízeň počasí a za to jim moc děkujeme."


Svět motorů - ZSE/MČR Sedlčany 2024