Je dobojováno, rallycrossové tratě osiřely, zbývá vyhlásit mistry a týmy začnou s přípravou na sezónu 2020. Jaká byla ta letošní sezóna, to stojí za zamyšlení.
Česko již několik let trápí nedostatek tratí. Jezdce přestává bavit jezdit na mistrovské závody pouze do Sedlčan (i když před pořadateli v Sedlčanské kotlině klobouk dolů), proto musíme vzít za vděk pořádat závody na tratích v Rakousku a Slovensku. Současně musím podotknout, že trať v Melku, Fuglau a Slovakiaringu jsou na velmi dobré úrovni. Dvakrát jsme pořádali závody ČTHA na velmi pěkném okruhu Lausitzring u německých sousedů, který je vzdálen tři hodiny jízdy z Prahy. Zájem byl uspořádat tam kompletní mistrovství, ale momentálně prochází trať pro rallycross přestavbou.
MMČR a ZSE se letos po delší době vrátily na autodrom do Sosnové (v minulosti jeden z nejlepších areálů v Evropě). Skupina nadšenců kolem Lukáše Dufka uspořádala velmi pěkný závod, jehož součástí byl Rallycross Cup. Zda - li se závody v rallycrossu budou pořádat v Sosnové pravidelně, není jisté. Náklady na uspořádání tohoto podniku jsou totiž díky ceně pronájmu areálu velmi vysoké. Proto před pořadateli AUCTOR Racing s.r.o. smekám.
A jak dopadlo umístění našich jezdců na evropských tratích?
V mistrovství Evropy divize Supercar reprezentoval ČR Aleš Fučík a v divizi Super 1600 Marcel Suchý, Pavel Vimmer, Tomáš Krejčík a Josef Šusta. Poslední jmenovaný obsadil celkově desáté místo. Větší radost nám udělali jezdci v ZSE, kde ve třídě SuperTouringCars -2000 zvítězil Roman Častoral a v Super1600 Tomáš Krejčík. Je mi jasné, že umístění našich reprezentantů v ME nebylo příliš úspěšným výsledkem, ale přesto bych jim chtěl poděkovat za účast v celém šampionátu.
Rád bych současně chtěl zdůraznit, že nelze srovnávat rallycross a autokros, jsou to dvě odlišné disciplíny a to by si měli uvědomit někteří činovníci! Myslím si, že díky akademii, kterou každoročně pořádá Klub mládeže AČR a komise Off -road, se nám daří objevovat další mladé a nadějné jezdce, jako je Tomáš Marchal, Libor Teješ, Václav Tůma, Matěj Šenk, Martin Knápek a další. V neposlední řadě bych se chtěl zmínit o spojení týmů Josefa Šusty a Pajr Motorsport. Myslím si, že jezdci Josef Šusta a Tomáš Krejčík, které ke konci sezóny doplnil Jiří Šusta, by mohli v následujících sezónách dostat český rallycross tam, kde byl v dobách, kdy nás reprezentoval Pavel Koutný, Jaroslav Kalný, Tomáš Kotek a další.
Na závěr bych chtěl za komisi Off - road AČR poděkovat všem, kterým není osud českého rallycrossu lhostejný a popřát úspěšnou sezónu 2020.
Jiří Kadlec, člen komise Off - road AČR