Poprvé od loňského léta zasáhnou do bojů v mistrovství světa elektrické vozy kategorie RX1e. V šampionátu a jeho systému dochází ke změnám. Bodovat totiž kromě elektrických aut můžou také vozy se spalovacími motory. Na první závod se přihlásila desítka jezdců. Šest z nich je elektrických. Největší favorit a držitel šesti titulů mistra světa Johan Kristoffersson vsadil spolu se svým týmem na benzinový agregát. Kristoffersson Motorsport nasadí kromě druhého benzinového auta pro Ole Christiana Veibyho také dva elektrické speciály (Bergström, Evjen). Nechybí ani týmy Hansen World RX a CE Dealer ve stejných sestavách a stejnými auty jako loni. Desítku doplní Francouz Anthony Pelfrene a německý jezdec René Münnich (oba spalovací motory). Jediným otazníkem tak je, která technologie bude mít v Höljes navrch.
V obou divizích mistrovství Evropy jsou po zrušení závodu v Essay v kalendáři pouze čtyři závody. Společně s mistrovstvím světa se bude závodit ve Švédsku, Maďarsku, Belgii a Portugalsku. V Euro RX1 (Supercar) nebude obhajovat titul Anton Marklund, nepojede ani loni druhý Janis Baumanis nebo Enzo Ide. K největším favoritům tak bude patřit loni třetí Patrick O´Donovan. "Nebylo to snadné a bylo to velké pokušení závodit v mistrovství světa, když jsou nyní povoleny vozy se spalovacími motory. Zejména po tak dobrém víkendu v Hongkongu (3.místo). Ale po dlouhém přemýšlení jsem se stále vracel ke stejnému závěru - vyhrát mistrovství Evropy v rallycrossu je můj dětský sen," prohlásil Patrick O´Donovan. Přestup do silnější divize potvrdil loňský mistr Evropy RX3 Damian Litwinowicz. Pojede s vozem Audi S1, který loni v Höljes řídil Andreas Bakkerud. Dříve závodil pouze s vozy s pohonem předních kol, nyní se chystá na svou premiéru se čtyřkolkou. Těžit bude z toho, že zůstává u týmu Volland Racing. "Nikdy jsem ani nečekal, že se dostanu až do Euro RX3. To už byl splněný sen, natož se stát mistrem Evropy. Přestup do Euro RX1, je něco výjimečného. Musím poděkovat spoustě lidí, kteří mi na této cestě pomohli. S1 je podstatně výkonnější vůz, než na jaký jsem byl zvyklý dříve," řekl Damian Litwinowicz. V týmu Volland Racing ho doplní se stejným vozem Yury Belevskiy, další z favoritů na zisk titulu.
Vítěz loňského závodu v Norsku Sivert Svardal přemýšlel o změně auta, nakonec však zůstane u osvědčeného Volkswagenu Polo. O kategorii výše postupuje Jens Hvaal, který pojede s Audi S1 týmu JC. Jedno z největších zastoupení mají v posledních sezonách maďarští jezdci. S vozy Audi pojedou Tamás Karai a Zoltán Koncseg, s Fordem Attila a Mark Mózer. Doplní je ještě Máté Benyó s Peugeotem 208 WRX. Poprvé s vozem Peugeot 208 WRX (ex - Baumanis) odstartuje ve svém domácím závodě Peter Hedström. Do bojů v mistrovství Evropy se vrací český jezdec Aleš Fučík s nově pořízeným vozem Volkswagen Polo (ex Kristoffersson Motorsport).
V divizi Euro RX3 (Super 1600) je v Höljes přihlášena devítka jezdců. S Audi bude startovat Nils Volland, který loni skončil třetí. Kromě něj pojede v letošní sezoně za tým Volland Racing Litevec Rytis Rutkauskas a Nicolas Geleyns. Navázat na loňské výsledky bude chtít Maďar Balázs Körmöczi. Za českým tým KRTZ motorsport nastoupí znovu Rakušan Dominik Senegacnik, kterého doplní v úvodu sezony další rakouský jezdec Josef Strebinger. Oba pojedou s vozy Škoda Fabia. Celkem sedm vozů je přihlášeno v kategorii RX2e. Titul obhajuje Nils Andersson ze Švédska.
MS/ME - Höljes - Švédsko - seznam přihlášených jezdců
Časový harmonogram: