Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Sezona zakončená titulem

21.12.2017 | Autor: Petr Šulčík
Sezona zakončená titulem
K osmému místu v evropském šampionátu přidal Josef Šusta zisk titulu v mistrovství Zóny střední Evropy 2017 divize Super1600.

Po úspěšné sezoně 2016, kdy v evropském šampionátu skončil dvakrát na stupních vítězů a celkově na sedmém místě vstupoval Josef Šusta do uplynulé sezony s velkými ambicemi. Úvod mistrovství Evropy, především závody Portugalsku a Belgii, se ale varnsdorfskému jezdci vůbec nevydařily. Z Portugalska odjížděl dokonce bez bodů. "Úvod sezony nebyl jednoduchý. S tratí v Montelagre jsem neměl předchozí zkušenost a vzhledem k technické náročnosti to bylo hodně znát. Naopak v Mettetu jsem startoval už před začátkem sezony v rámci belgického mistrovství, takže jsem chtěl útočit na vyšší pozice. Bohužel nás pozlobila technika," vrací se Šusta k nepovedenému úvodu roku. Po Belgii na tým Noprosu čekala velká oprava motoru.

MS 2017 - Portugalsko

V přestávce mezi evropskými závody byl v plánu první velký test, u kterého byl přítomen díky spolupráci se společností LMP Racing a hlavním mechanikem Michalem Lankem bývalý soutěžní jezdec Toni Gardemeister. Tým fabii dva dny zkoušel v maďarském Nyirádu. "Tady člověk teprve vidí, jaké má ještě v jízdě rezervy. Test byl zaměřen především na nastavení podvozku a práci s ním. To mi v dalším průběhu sezony hodně pomohlo, protože když vidíte práci jezdce, který má za sebou tisíce kilometrů v  rallyovém mistrovství světa, musí to být znát. Když bych měl charakterizovat Toniho jízdu, jede na samé hraně auta. Zevnitř to vypadá, že auto je pořád ve smyku, přitom zvenku je to naopak. Prostě seveřan," uvedl Šusta. Bodové konto rozšířil český jezdec devátým místem ve Švédsku, finálová jízda mu ovšem unikla.

MS 2017 - Francie

Mistrovství Evropy mělo přes léto dlouhou přestávku. Všechno směřovalo k podzimnímu vyvrcholení, kdy na týmy během září čekaly hned tři závody. Ve Francii Šusta obhajoval loňské třetí místo. Druhý den začalo v Lohéacu vydatně pršet, i přes to se na tribunách tísnilo kolem pětatřiceti tisíc diváků. Po dramatických soubojích Šusta skončil v semifinále na čtvrtém místě a nepostoupil. Získal ovšem důležité body. Následoval rychlý přesun do lotyšské Rigy. V Lotyšsku absolvoval tým Noprosu v půlce léta druhý velký test. Závod českému závodníkovi nevyšel podle představ. Ve druhé kvalifikaci přišla kolize se soupeřem a Šusta se nakonec těsně neprobojoval ani do semifinále. "Závod jsem zkazil druhou kvalifikací, kterou jsem po kolizi se soupeřem nedokončil. Ovlivnilo to celý závod. I přes to, že jsem měl na této trati hodně naježděno, vyhovuje mi a auto bylo výborně připravené," dodal zklamaně Šusta.

MS 2017 - Lotyšsko

Sezonu uzavřelo německé Buxtehude. Trať, kde o výsledku rozhoduje především první zatáčka. Šusta zde s vozem Škoda Citigo vyhrál závod belgického šampionátu, který se zde konal v červnu. A právě osudná první zatáčka rozhodla i německou finálovou jízdu, kam se Šusta probojoval. Nakonec z toho bylo konečné páté místo. "Měl jsem do toho jít víc," přiznává český jezdec s odstupem času, když si vzpomene na několik tvrdých soubojů v prvním kole. Po německém závodě se Šusta posunul na konečné osmé místo mistrovství Evropy. "Šli jsme do toho letos s daleko větším nasazením a odhodláním než v loňské zkušební sezoně. Konkurence v mistrovství Evropy je velká. Po nepovedeném začátku sezony osmé místo hodnotím pozitivně," prohlásil Šusta.

V průběhu sezony dostal Šusta možnost startovat v rámci českého a zónového šampionátu s vozem Škoda Citigo týmu Pajr Motorsport. S tímto vozem nepoznal porážku. Mistrovství Zóny střední Evropy vyhrál a v českém šampionátu skončil na druhém místě. "Tyto starty mi velice pomohly. Na jednu stranu mě udržovaly v závodním rytmu na druhou stranu jsem mohl pomoci s vývojem stále ještě nového auta. Po závodě v Sedlčanech jsme navíc vyzkoušeli fabii a citigo v jednom testu a mohli tak srovnávat," chválil si Šusta. Konkurence v zóně není tak početná, ovšem neznamená to, že by se nezávodilo. "Někde byly závody jednodušší, jinde jsem musel o vítězství bojovat až do úplného závěru," upozorňuje Šusta především na předposlední závod v Mariapócsi, kde se před svého konkurenta Weiszta dostal až v poslední zatáčce finále.

ZSE 2017 - Česko II.

Šustův program v následující sezoně bude opět velmi náročný. Kromě mistrovství Evropy přichází v úvahu účast v zóně i českém šampionátu. "Všechno bude směřovat k mistrovství Evropy, na které chci být co nejlépe připraven a zúročit tak zkušenosti z předchozích let. Na autě chystáme nějaké změny. Svůj finální program ještě neznám, zatím je všechno v jednání," uzavřel Josef Šusta.

 

Josef Šusta 2017 

Mistrovství Evropy - 8. místo
Zóna střední Evropy - 1. místo
Mezinárodní mistrovství ČR - 2. místo

Vyhlášení - ZSE 2017 - Vídeň