Organizátoři z Automobilklubu Rzemieślnik opět nezklamali a po organizační stránce výborně připravili úvodní zónový závod letošní sezony, který byl také součástí polského, českého a slovenského šampionátu. Přes deset jezdců se postavilo na start nejsilnější divize SuperCars. I přes to, že všechny kvalifikační jízdy vyhrál Zbygniew Staniszewski s novým vozem Ford Fiesta Mk8 od rakouské společnosti Stard, finále na osychající trati zvládl nejlépe Lájos Gyula znovu startující s Peugeotem 208 WRX. Po týdnu si tak připsal druhé vítězství. Závěr závodu, semifinále na vodě a finále na rozblácené trati, vyšlo výborně jedinému českému zástupci Lukáši Červenému. S vozem Škoda Fabia skončil pátý. "Závod pro mě dopadl nečekaně dobře. K tomu všemu mi napomohla dešťová přeháňka těsně před semifinále. Auto na vodě nečekaně začalo fungovat a připadal jsem si jak na autokrosu. Musíme ještě hodně zapracovat na autě, aby bylo konkurenceschopné. Netrápily nás žádné technické problémy. Pořadatelsky byl závod perfektně zvládnutý, polská trať se mi moc líbí," prohlásil Lukáš Červený.
Českou přesilovku v divizi Super1600 zvládl ubránit domácí Radoslaw Raczkowski. Ve třech kvalifikačních jízdách vyhrál Jan Černý, ve finále ovšem poškodil ráfek a dojel druhý. "Ve finále začalo dost pršet a mně se nepovedl start. Raczkowski se dostal vpřed a ještě mě vyvezl do joker lapu. to nebylo úplně v plánu. Navíc jsem o nějakou díru cvaknul gumu. Závěr to nebyl ideální. Jízda na vodě mě baví, a proto mě mrzí, že jsem nemohl více zabojovat o vítězství," řekl Jan Černý. Třetí místo je skvělým výsledkem pro Libora Teješe, který jednu z kvalifikací po problémech s řízením nedokončil. "Kolotoč se konečně pohnul. Na první závody jsme jeli s obavou, ale taky s natěšením. Nikdy jsem tam nejel, tak si člověk moc nevěří. Naposledy jsem závodil loni v prosinci a to na klidu také moc nepřidá. Těsně před cílem první kvalifikace mi praskl obal řízení a byl jsem nucen auto zastavit. Situace se zlepšovala, vychytali jsme nastavení a já se začínal s tratí sžívat. Čtvrtá kvalifikace byla skvělá! Na ještě suché trati se mi podařilo dojet druhý a to mě namotivovalo do finále. Ve finále bylo nutné popasovat se s kluzkým povrchem. Povedlo se mi odstartovat, ale v první zatáčce jsem vlétl na vytahanou špínu a už jsem se klouzal do kačírku. Dostal se přede mě Jan Černý, který zvolil stejnou taktiku jokerlapu. Držel jsem se ho a doufal, že po průjezdu ostatních závodníků jokerlapem se mezi nás už nikdo nedostane. Soustředil jsem se, protože jen malá chyba by byla velkým trestem. Projetí cíle na třetím místě bylo velkou odměnou za předchozí práci. Určitě i pro tým, který se o mě i o auto celý víkend perfektně staral. Doufám, že po nesmyslném kontaktu v druhé jízdě s Petrem Třešňákem, dáme karoserii dohromady a vše stihneme, abych stal v neděli na startu v Mariapócsi. Tohle podium má pro mě cenu výhry!"
V nepříliš dobré náladě odjížděl z Polska čtvrtý Jiří Šusta. Po kontaktu se svodidly v poslední zatáčce si o volant zlomil ruku. Po ošetření v nemocnici ve Varšavě byl hned v pondělí v Mladé Boleslavi operován. Ruku vyztužil drát a na jezdce teď čeká rekonvalescence. Pátý dokončil závod rakouský jezdec Dominik Senegacnik, který pokračuje v testování nového vozu VW Polo. Se stejným vozem odstoupil po prvním dnu Petr Třešňák. "Technika nás zradila ve více směrech. Závod nám ukázal, že na této rychlé trati je výkon motoru naprosto nedostatečný. Dále se projevil problém s řízením. Po rozbrání se přišlo na ohnuté celé řízení a rozbité servo. Na autě je nyní tolik práce, že pro nás možná končí sezona," uvedl Petr Třešňák.
V divizi SuperTouringCars -2000 Roman Častoral ve finále nestačil na Roberta Dabrowskiho s cliem, velké finále všech STC divizí ovšem vyhrál. Jakub Michal skončil po defektu pátý. V STC +2000 skončil v konkurenci čtyř závodníků Tomáš Michal třetí. Finále absolvoval bez posilovače řízení. "Konečné výsledky nejsou úplně ideální, na druhou stranu je v Polsku opravdu silná a početná konkurence. My máme teď před sebou do dalších závodů hromadu práce, jelikož se nám ukázalo pár drobných nedostatků," zaznělo z týmu Autosema Racing.
Michal Sklenář si v rozbláceném finále divize SuperTouringCars -1600 poradil se všemi soupeři a vyhrál. "Vzhledem k nejistému začátku sezóny jsme netrpělivě čekali, kdy budeme moct vyrazit na první závody. Ve středu jsem se dozvěděl, že se Polsko jede, následovalo udělat antigenní testy a v pátek ráno cesta do Slomczynu. Protože to bylo tak narychlo, nesehnal jsem s sebou žádného mechanika. Bylo na mě odřídit si soupravu do Polska, závodit, servisovat a ještě řídit domů. Po příjezdu na závodiště jsme byli příjemně překvapeni z tratě a zázemí, které jsou na výborné úrovni. V sobotních třech rozjížďkách jsem se umístil na prvním, druhém a znovu prvním místě. Následovala kontrola a servis auta na nedělní pokračování. Jelikož jsem zajížděl asi dobré časy, tak mě v neděli přiřadili na závěrečnou rozjížďku s dvoulitrama, kde jsem dojel čtvrtý. Semifinále se nejelo, takže po součtu bodů mi to dalo první řadu do finále. Avizovaný déšť v odpoledních hodinách skutečně přišel a finále se startovalo na vodě. Mě se povedlo po startu dostat na první příčku a tu jsem si udržel až do cíle s náskokem šesti sekund na druhého. Sezona byla zahájena na výbornou," popsal úvodní závod sezony Michal Sklenář.
Z pětice českých jezdců v divizi National1600 se z vítězství radoval Martin Knápek před Lukášem Krotilem a Václavem Tůmou. "I přes to, že jsme během závodu řešili problém s motorem, jsem ve finále dokázal na mokré trati vybojovat vítězství," řekl Martin Knápek.