Když smůla, tak hned od začátku. Pro jediného českého zástupce v nejsilnější divizi mistrovství Evropy začaly problémy už před závodem. "Kvůli přípravě auta, pozdní dodávce náhradních dílů, jsme do Mettetu odjeli až ve čtvrtek večer. Aby toho nebylo málo přidaly se ještě nějaké problémy s autobusem a na závodiště jsme dorazili až v pátek ráno," říká na úvod Aleš Fučík. Komisaři sice umožnili týmu udělat technickou přejímku, ale za opoždění mohl český závodník nastoupit jen k jednomu tréninku místo dvou. "Takže s jedním tréninkem a sobotním warm - upem jsme šli závodit."
Problémy se Fučíka držely i v jednotlivých kvalifikacích. Výborně rozjetou měl zejména tu druhou, ale po chybě a výletu mimo trať opět ztratil nějaký čas. "V momentě, kdy už jsem se v autě cítil dobře, tak mě po skoku překvapilo chování auta a na brzdách jsem vyletěl ven," popisuje Fučík. Druhý den ve třetí kvalifikaci přišel problém s diferenciálem a konec závodu. Náhradní totiž nebyl k dispozici. Zůstal tak na konečném šestadvacátém místě.
"Stále obrovsky bojujeme s nastavením auta, zejména s geometrií. Problémy mám především v rychlých pasážích, kde se auto chová hodně neklidně. Se samotným řízením mám dvakrát tolik práce než všichni ostatní. Okruh se mi líbil. Nešel mi joker lap, kde jsem se nemohl trefit do ideální stopy. Najeli jsme další kilometry a do dalšího závodu ve Švédsku zase víme na čem zapracovat. Nevím jestli před tímto závodem ještě nepojedeme v rámci českého mistrovství v Sedlčanech. Záležet bude na přípravě auta," uvedl Aleš Fučík.
Problémy s autobusem přišly i na cestě domu. Tentokráte ne s naftou, ale s prasklou trubkou na vzduch. "Naštěstí šlo jen o ovládání dveří, takže jsme je přivázali a jeli dál," uzavírá Aleš Fučík.