Horkokrevný varnsdorfský jezdec, který si svůj evropský debut odbyl v roce 2009, se v letošním roce pokusí určitě zaútočit na ty nejvyšší příčky. Pro letošní sezónu se rozhodl pro stavbu nového vozu a nezvolil věru zle. Dost však spekulací, pojďme se zeptat přímo Standy.
RC: Stando, sezóna 2010 byla pro tebe trochu „odpočinková“, startoval jsi jen v rámci MMČR a v rámci ME jen na vybraných závodech. Při pohledu zpět, jak bys zhodnotil své účinkování 2010?
S.Š.: Nic moc. Celou sezónu jsme se trápili s nastavením zadní nápravy. V podstatě se nám to nepodařilo za celou sezónu. Když se k tomu přidaly i další drobnosti, dobrý výsledek byl hodně daleko.
RC: Stále mám v paměti poslední závod, kde jsi dojel na druhém místě za Petrem Bílkem a kde nakonec došlo i na podání protestu na objem Petrova motoru. Pokud zapátrám v paměti, tak jsi i dříve podával protesty. Naskýtá se tedy otázka, co tě vedlo k podání těchto protestů, na které má právo každý jezdec, avšak je využíváno velice zřídka? Uvítal bys třeba častější kontroly ze strany sportovních komisařů?
S.Š.: Kontroly? Neustále, pořád a tak dokola. A co se týče Petra, tak je to takové „divné“. K protestům mě vedlo jen jediné, a to zjistit, zda je na „šuškandě“ o jeho motoru mezi jezdci něco pravda. Celkem jsem podal dva protesty a ani jeden bohužel nebyl vykonán. V Polsku neměli potřebné nástroje pro změření obsahu a v Rakousku byl protest zamítnut z administrativního důvodu.
RC: Pojďme nyní k nové sezóně. Dostala se ke mně informace, že stavíš novou verzi vozu Škoda Fabia. Sdělil bys fanouškům, kdo ti nové závodní auto staví a jaké technologie budou použity? Zejména pak bude všechny zajímat motor, převodovka, tlumiče, podvozek… :o)
S.Š.: Tak pro letošní sezónu jsme se rozhodli využít služeb osvědčeného týmu, a to Blue Engeneering. Stavěli auto pro Edu Leganova, a tak mají velké zkušenosti. Nebudeme však startovat s VW Polo, ale jdeme cestou nové Škody Fabie. Agregáty budou hodně podobné, jako u Leganovova Pola.
RC: Tvá volba tedy padla na „modré inženýry“, což jsou jistě kvalitní konstruktéři. Dokonce i Jaroslav Kalný zvolil tuto společnost pro stavbu jeho nového vozu, avšak provoz si již bude zajišťovat se svým týmem. Bude u tebe situace stejná, tedy že vůz budeš servisovat se svým týmem, nebo ho svěříš do rukou nějakému novému týmu, případně přímo „Modrým inženýrům“?
S.Š: Tak jelikož Blue Engeneering bude letos s Norem Andersem B. Hansenem objíždět kompletní mistrovství Evropy, tak jsme se rozhodli, že využijeme jejich služeb. Z ekonomického hlediska nám to dává smysl.
RC: Wow, pokud se ti o servis bude starat přímo konstruktérská společnost, určitě budeš mít ty největší ambice v rámci ME. S jakým umístěním budeš tedy spokojen na konci roku 2011?
S.Š.: Budu spokojen s tím nejlepším umístěním! :o)
RC: A reálně?
S.Š: No s tím nejlepším umístěním! :o) Ne, tak ještě jsem s autem nejel, tudíž momentálně těžko říct. Samozřejmě „áčková“ finále by byla super.
RC: Proč zrovna Škoda, když VW Polo bylo již vymyšlené a ozkoušené v praxi?
S.Š: Tak celkově to auto vyjde levněji. Levnější kastle, levnější plasty... a potom jsem na Škodu trochu zatížen z minulosti.
RC: Stando, máš nějaké povědomí o tom, co připravují tví soupeři, co se odehrává v jednotlivých českých, ale i zahraničních dílnách?
S.Š.: Ani „Ň“. Pracuju opravdu hodně, nemám moc příležitostí sledovat dění na internetu. Během zimy jsem absolvoval mnoho cest na východ a tam je hlavně zima! :o)
RC: V plánu máš tedy kompletní Mistrovství Evropy. Zahrnují tvé plány i účast na v národním šampionátu? Vzhledem k době, kdy všechny motoristické disciplíny trpí úbytkem jezdců, by účast v MMČR byla více než potřeba.
S.Š: Republiku určitě ne. Možná se objevím v rámci testování na některém podniku, ale spíše ne. Startovné na republice je vysoké, málo jezdců... Náklady na republikový a evropský závod jsou dnes hodně podobné.
Děkujeme za rozhovor a přejeme hodně štěstí v letošní sezóně!