Je jedním z mála jezdců divize SuperCars, který nepoužívá vůz Ford nebo Citroën. Stig-Olov Walfridson už řadu let bojuje o přední místa s vozem Renault Clio. Sedminásobný mistr Švédska v rally ve skupině N a pětinásobný mistr v rallycrossu kolem sebe vybudoval tým Helmia motorsport, za který už druhý rok jede také jeden z největších talentů současného evropského rallycrossu Mats Lysen.
Právě na domácí trati ve Švédsku patří Stig-Olov Walfridson pravidelně k nejrychlejší jezdcům. V roce 2009 v Höljes vyhrál. Svou rychlost prokazoval také letos. V rozjížďkách si zajistil první místo na startu finále A. "Zdejší trať mám velice rád. Jízda je opravdová zábava. Každý rok je tady fantastická atmosféra. Podpora fanoušků vás žene kupředu," řekl populární "Stecka", jak zní jeho přezdívka.
Po startu finále se zařadil na druhé místo a na začátku druhého kola přišel jeho útok na Timerzyanova. Ten však nevyšel a Švéd se propadl na třetí místo, které udržel až do cíle. Alexander Hvaal však uspěl s protestem na jejich vzájemný souboj v posledním kole. Protesty se v posledních závodech hodně rozmohly. Je pravdou, že právě při tomto souboji si švédský jezdec hodně zkrátil trať a nepočínal si zrovna čistě. Ne vždy jsou ale tyto protesty oprávněné. Ukázkou může být předešlý závod v Norsku a souboj Linnemann - Rakhmatullin v divizi Super 1600. Z rallycrossu se tak stává spíše nekontaktní sport. Rozhodnutí sportovních komisařů se nelíbilo ani řediteli závodu Morganu Östlundovi. Walfridson, jeden z posledních zástupců "staré školy", tak skončil na nepopulárním čtvrtém místě. "S rozhodnutím se nedá nic dělat. Auto však celý víkend fungovalo výborně, z toho mám radost," uvedl.
Sezona se zatím jak pro něj, tak pro týmového kolegu Matse Lysena nevyvíjí podle jejich představ. Lysen je v průběžném pořadí na šestém místě. Jeho nejlepšími výsledky jsou druhé místo z Anglie a třetí z Maďarska. Walfridson je sedmý. "V první polovině jsme měli velké problémy s motorem. Doufám, že se nám to podařilo vyřešit. Cílem pro zbytek roku je pravidelně jezdit A finále. Pokud by se podařilo získat nějaké stupně vítězů, byl bych spokojený. Konkurence je však silná," uvědomuje si Walfridson. Mats Lysen se k týmu Helmia motorsport připojil před minulou sezonou. Jak je šéf týmu spokojen se spoluprácí s norským mladíkem? "Zatím všechno funguje bez problémů a jsem rád, že Mats jede zrovna s naším autem. Patří k nejrychlejším jezdcům ve statovním poli. Uvidíme jak se naše splupráce bude dál vyvíjet."
Tým, jako jediný v divizi SuperCars používá vozy Renault Clio. Jedním z důvodů je také hlavní sponzor, firma Helmia. Poprvé se s tímto autem představil v roce 2007. Dnešní šasi pochází od v rallycrossu dobře známého Ingvara Gunnarsona, motor připravuje firma Trollspeed. "Helmia je jedním z největších dealerů vozů Renault ve Švédsku. Zastupuje také i několik dalších značek, pro stavbu ralycrossového auta jsme však vybrali clio. V parametrech se nějak výrazně nelišíme od našich konkurentů," prohlásil Walfridson.
Do rallycrossu přešel švédský pilot z rally. Může se pochlubit několika kvalitními výsledky v mistrovství světa, zejména na jeho domácí Švédské rally. Čas od času se nějaké soutěži ukáže a rally pravidelně sleduje. "Problémem mistrovství světa je nedostatek značek, bojuje také se sledovaností. Co se týče mně, jasnou prioritou je rallycross. Občas se ovšem na nějaké menší soutěži objevím."
Ještě jednou zajímavostí imponuje tým Helmia motorsport. V roli jednoho z hlavních mechaniků tu pracuje sympatická mladá dívka Caroline Carlsson. "Pracovat mezi muži mi vůbec nevadí, někdy je to dokonce zábava," říká. Jak se vůbec dostala k takovéto práci? "Motorsport je odmala mým velkým koníčkem. Můj bratr ve Švédsku závodí v disciplíně, která je rallyrossu hodně podobná. Poté, co jsem dostudovala automobilovou školu, přišla nabídka pracovat u týmu Helmia motorsport. Neodmítla jsem a působím zde doteď," vysvětlila. Do budoucna má jeden velký sen. "Chtěla bych mít svůj vlastní závodní tým."