Jeden druhým rokem závodí v divizi Super1600, druhý se čtrnáctistovkovou felicií jezdil Rallycross Cup, letos vstoupil do divize SuperTouringCars -1600. Ve švédském Höljes to jak pro Václava Tůmu, tak pro Marka Mičíka byla první zkušenost s autem s pohonem na všechna čtyři kola. A rozhodně se mezi dvacítkou účastníků, zejména ze Skandinávie, neztratili.
"Testování v Höljes jsem si maximálně užil, obzvlášť když to bylo na jedné z mých nejoblíbenějších tratí. Byl jsem rád, že si trať můžu vyzkoušet i jako jezdec a ne jen jako divák. Při první jízdě jsem byl trochu nervózní a s autem jsem se musel sžít. Ve druhé jízdě nás nejdřív vozil přidělený instruktor a potom jsme se prohodili, to už se mi s autem jelo parádně, protože jsem věděl, co si můžu dovolit. Byl to opravdu skvělý zážitek a jsem vděčný, že jsem měl příležitost si to vyzkoušet," řekl Václav Tůma. "Byla to pro nás výborná zkušenost. Tým Andrease Erikssona funguje na opravdu profesionální úrovni, takže už jen všechno sledovat byl velmi zajímavý zážitek. Navíc jsme k tomu mohli shlédnout také páteční a sobotní závod. Klukům dost pomohlo, že se v autě svezli vedle instruktora, protože tato auta snesou trochu tvrdší zacházení. Nyní už vše směřujeme k závěrečným dvěma republikovým a zónovým závodům," řekl Václav Tůma starší.
Nadšený byl z testování také Marek Mičík. "Tohoto testu jsme se chtěli zúčastnit už loni, nicméně jsme narazili na podobný problém, který mě provázel i v letošní sezóně, což byl můj nízký věk. Proto jsme letošní termín bedlivě sledovali a ono to vyšlo. OMSE po nás chtěli onboard + dosavadní výsledky, což jsme samozřejmě ihned poslali. Překvapila nás rychlá pozitivní odpověď s komentářem - jste přijati, těšíme se. Zajímavé pro nás bylo, že ve stejném duchu se nesl celý víkend. Na test bylo přijato 22 jezdců, většinou seveřanů, účastníků RallyX ve všech možných divizích. Takže jsme byli pyšní a rádi že jsme se vůbec dostali. Bylo pro mě velmi zajímavé sledovat, jaký mají světové týmy, jezdci přístup k závodům a jak dokáží zachovat klid ve všech možných i snad nemožných situacích. První kola byla velmi náročná. Je jasné, že je to úplně jiné auto, než na co jsem doposud zvyklý. Pedály, posez, pozice, citlivost, ovládání a vlastně vše jinak, hlavně 4x4. Nejvíc mě překvapilo a zároveň trochu limitovalo řazení, šlo hodně ztuha. Ale to se změnilo, nechal jsem se svézt jako pasažér a pochopil jak se mám k řazení i samotnému autu chovat. V poslední jízdě s využitím všech poznatků jsem se snažil přiblížit k hraně auta, rychlost, power slide, dlouhé skoky je to, co mě strašně moc bavilo. Doufám že ne na posledy. Trať?! To je neuvěřitelný, je celá perfektní, různé druhy zatáček, povrchů převýšení, obrubníků atd. Věřím, že se mi podařilo nasbírat dost velké množství informací a zkušeností, které se budu snažit využít. Jsem si jistý, že na tento zážitek nikdy nezapomenu!"