Zatímco celkově v historicích jezdecké obsazení spíše ubývá, divize SuperTouringCars přitahují další závodníky. Poté, co se z historiků do STC loni vydal Michal Sklenář, před letošní sezonou ho napodobil Miroslav Sýkora. "Je škoda, že obsazenost v historicích je v poslední době tak nízká. Vždy byla v této třídě hezká auta, bývala to jedna z nejpočetnějších tříd. Snad se do budoucna pole zase rozroste. SuperTouringCars byla určitě správná volba, hlavně kvůli úpravám, které jsme chtěli na autě udělat, ale v historicích jsou zakázané," říká na začátek Miroslav Sýkora.
Vůz Peugeot 106 dostal před letošní sezonou novou sekvenční převodovku, se kterou jezdec nikdy před tím nestartoval. "To je hlavní změna. Jinak zůstalo vše víceméně stejné, jen jsme museli pořídit homologované věci jako jsou sedačka nebo pásy, aby auto odpovídalo předpisům. Také jsme museli auto dovážit na požadovanou hmotnost pro tuto kategorii. Konkurence je silná, pěkná auta a dobří piloti, což je pochopitelně dobře. Do dalších závodů máme motivaci se jim co nejvíce přiblížit." vysvětlil jihočeský jezdec.
Sosnová byla pro Miroslava Sýkoru prvním závodem s novým autem. Předcházelo jen pár testovacích kilometrů. Čtvrté místo divize SuperTouringCars -1600 je na začátek dobrý výsledek. "Sosnová se mi vždy líbila, mám radši rychlejší tratě. Proto mě mrzí, jak jedna v minulosti z nejlepších tratí dopadla, od absence šotoliny, neupraveného joker lapu, zázemí v depu. Organizace závodu byla jedním slovem tragédie," uvedl.
Dalším závodem republikového šampionátu jsou Sedlčany, před kterými dojde na voze Peugeot 106 k dalším menším změnám. "Na autě máme pořád co zlepšovat, nyní se chceme zaměřit na motor, přeci jen nám na úplnou špičku ještě pár koní chybí. K tomu ještě uložení zadní nápravy a pár dalších drobností. A v neposlední řadě musím pracovat i sám na sobě, naučit se auto ještě lépe řídit a dokázat ho využít na maximum," prohlásil Miroslav Sýkora, který stejně jako jeho otec má také zkušenosti z mistrovství Evropy.