Foustova obhajoba, Solbergova premiéra
Tanner Foust zvítězil v Anglii zcela zaslouženě, ve finále nedal na startu nikomu šanci a postupně všem ujížděl. Loňského mistra Evropy Timerzyanova postihl defekt a skončil až na pátém místě. Neštěstí jednoho znamenalo štěstí pro druhé. Nenápadnou jízdou se prosadil na druhé místo Jussi - Petteri Leppihalme při svém debutu v divizi SuperCars. Třetí ve finále dojel Davy Jeanney, následně byl ovšem diskvalifikován kvůli váze svého vozu. A tak se na třetí místo posunul Timmy Hansen, který musel podle nového pravidla za předčasný start dvakrát projet joker lapem. "Ukázalo se, že je třeba se nikdy nevzdávat. Je skvělé tady znovu vyhrát a doufám, že při mých dalších třech letošních startech ještě nějaké to vítězství přidám," řekl v cíli Tanner Foust.
Premiéra mistra světa v rally z roku 2003 Pettera Solberga nevyšla podle jeho představ. Své účinkování ukončil stejně jako jeho bratr Henning po technických problémech už v semifinále. Zaujal však svým nasazením. Hned při úvodním treninku v první zatáčce málem vyletěl ven z tratě, krizi však vyřešil nádherným dlouhým smykem. V jedné z rozjížděk následně ve stejném místě orazítkoval svodidla a poškodil geometrii vozu. Až se mu podaří vyladit vůz Citroën DS3 (Solbergův tým dokončil auto těsně před startem) mají se soupeři na co těšit.
Linnemann proti ruské přesile
Dánský jezdec nezačal víkend zrovna nejlépe, když ve druhé rozjíždce po kontaktu se soupeřem poničil o překážku vytyčující trať svůj vůz. Finále divize Super 1600 však zvládl skvěle. Hned v prvním kole zajel spolu s Makarovem do joker lapu a tato taktika se pro oba jezdce ukázala jako úspěšná. I když museli o své umístění bojovat. Odrazili tak nápor týmu Set Promotion, který měl na startu finále tři vozy za čtyř (Rakhmatullin, Shigabutdinov, Nitišs). Překvapením víkendu byl Kevin Eriksson, syn Andréase Erikssona a čtvrtý jezdec týmu Set Promotion. Po celý závod patřil k nejrychlejším, ve třetí rozjížďce však šel přes střechu a smůlu si vybral na startu semifinále, kdy mu přestal fungovat vůz a nepodařilo se mu odjet na start.
Česká radost
V divizi TouringCars startoval jediný český zástupce v závodě a počínal si velmi dobře. Roman Častoral i přes problémy ve druhé rozjíždce, kdy kvůli blátu téměř nic neviděl (pořadatel těsně před rozjížďkou pokropil trať) se s přehledem kvalifikoval do finále. Tam se po startu zařadil za Tohilla, který po nepříliš povedeném prvním dnu zajížděl druhý den skvělé časy a Larssona. Švéd se nakonec na chvilku před Tohilla dostal, ale ten mu okamžitě předjetí vrátil. Častoral získal s přehledem třetí místo a má za sebou úspěšný vstup do sezony.
Nový systém s rozpaky
Organizátoři spolu s novým promotérem nezačali novou sezonu právě nejlépe. Mnoho věcí se řešilo až na rozpravě s jezdci, zejména šlo o podobu treninku. Přílíš nefunguje ani rozlosování jezdců do rozjížděk. Jezdci často vůbec nevěděli kdy jedou, proti komu a kde vůbec na roštu stojí. Pro diváka není situace také zrovna přehledná. A Přehledné nejsou ani konečné výsledky, kdy došlo na věc, o které se mluvilo už dlouhou dobu dopředu. Jezdec, který vyhraje závod si totiž nemusí připsat nejvíce bodů za závod. A hned v Anglii k této situaci došlo.Těžkou práci měli také novináři. kdy po celou dobu nefungovalo v tiskovém středisku připojení k internetu. Je za námi první závod. Uvidíme, jak bude situace vypadat na dalším závodě v Portugalsku. Každopádně je co zlepšovat.