Ani nepřízeň počasí, která zprvu provázela závod ME v rallycrossu v Höljes, nezapříčinila tomu, aby opět Švédsko slavnostně a s velkou pompou zavřelo první polovinu sezóny.
Páteční počasí totiž spíše předpovídalo tomu, že možná v sobotu zabalí jezdci stany a pojedou domů. Kohoutky, které někdo neuváženě pustil, se ne a ne zastavit. Smilování díkybohu na první jízdy přišlo, ovšem stále byl výběr pneumatik rozhodující. Obecně je známo, že déšť výsledky takzvaně smyje, proto bylo obrovským překvapením v měřeném tréninku šesté místo Matse Öhmana, jezdce jež je handicapovaný a svůj vůz ovládá pouze jednou rukou, pomocí joysticku.
Neděle se konala již na suchém podkladu.
Největší drama jsme zažili při startu finále A nejsilnější divize SuperCars. Sverre Isachcen si vybojoval jasnou Pole Position. Vedle něj se postavila americká "rockstar" Tanner Foust, jenž jako jediný narušil severskou nedobytnou armádu. Doplnil je neméně motivovaný Andreas Eriksson, Fin Toomas Heikinen, Ludvig Hunsbedt a několikanásobný mistr této divize – Kenneth Hansen. V první zatáčce druhého kola však Erikssonova Fiesta zasáhla obrubníky tak, že jeho vozidlo šlo pouze na dvě kola. Vzhledem k převážení a velké rychlosti šel jezdec nejméně šestkrát přes střechu. Hunsbedt měl podobný problém, přestože vše ustál, jeho Volvo mělo poškozeno řízení a nemohlo v zastavené jízdě červenou vlajkou dále pokračovat.
Opakovaný start byl opět jasným soustem Isachsena, Američan ale tlačil zezadu opravdu tvrdě. Navíc předváděl davu téměř dvacetičtyřtisíc diváků nádheru řidičského umění. Po dvou kolech se Foustovi podařilo dostat do čela a norského obra dokázal předjet i Hansen. V zápětí se ale ukázalo, že Isachsen jede na prázdné levé zadní pneumatice. Držel se však neuvěřitelně a až těsně před cílovou čárou jeho vůz zastavil úplně, což nahrálo Toomasi Heikinenovi, jež úřadujícího mistra v poslední možnou chvíli předjel.
Pořadatelé v Höljes opět ukázali zbytku Evropy, jak se mají závody organizovat. Celý víkend šel jako na drátkách, přes davy lidí jste nemohli ani projít a dva „šílení“ moderátoři tomu jen přidávali, když vás zvedali ze židlí, přestože se vlastně nic nestalo. I samotný konec byl famózní. Když se Tanner Foust blížil do cíle, oslnil oblohu slavnostní ohňostroj.
Z úspěchu Tannera Fousta, jež se nyní těší z vrcholu celkového pořadí ME, měl obrovskou radost i týmový kolega Andreas Eriksson, jež se šťastně vrhnul na dráhu ihned poté, co Foust proťal cíl. Velké zadostiučinění za jeho šestinásobné salto, říkal si jistě. Radost nebrala konce! Spokojený s druhou příčkou byl i Kenneth Hansen, jež debutoval se zbrusu novým vozem CitroënDS3, z něhož byl nadšený: „Svůj vůz jsem poprvé řídil ve středu večer a druhé místo je úžasné“. Hansena v této sezóně již asi neuvidíme, ale těšit se opět můžeme v roce 2012, kdy do světa Hansen Motorsport vypustí dokonce dva tyto vozy.
Ve třídě Super1600 dominoval po celou dobu nováček, teprve 22letý, Krzysztof Skorupski, jež pilotoval vůz Eduarda Leganova – VW Polo z roku 2009. Pole Position si vysloužil po nejlepších časech v první a druhé rozjížďce. Druhou příčku obsadil Clemens Meyer, jenž do A finále postoupil z béčka. Třetí byl Ulrik Linnemann, před domácími jezdci Johanem Larssonem a Davidem Johanssonem. Předchozí vítěz Andreas Bakkerud dokončil šestý, avšak českým závodníkům hodně zavařil. V rozjížďkách totiž odkázal do kačírku hned dva naše jezdce – nejprve Standu Šustu, jenž se díky této srážce propadl v koncovém výsledku až do C finále, pak dokonce i Jardu Kalného, jež musel během krátké chvíle svůj vůz připravit do finále. Podobně dopadl i Ondřej Smetana, jež měl skvěle našlápnuto k Jardovi do B finále, ovšem čas ze třetí rundy nestačil. Ondymu se nevyhnuli ve Švédsku ani technické problémy a ze soboty na neděli dokonce tým měnil převody. Smůla a technické problémy doprovázely i Vénu Veverku, jež se nakonec do žádného finále neprobojoval, i díky prázdné pneumatice, na které dojel do cíle ve druhé rozjížďce. Ani Míša Kalná nebyla opomenuta. Skvěle vyhrála svou sobotní rozjížďku, avšak neděle se k ní již otočila zády. Přestože třetí rozjížďku dokončila, byla do depa odtlačena a z D finále se již dále (tak jako i ostatní Češi) neprobojovala.
Po první polovině a seškrtání výsledků je nyní nejvýše Jarda Kalný, na sedmém místě. Hned za ním je Zdenda Čermák. Deváté místo obsadil Ondřej Smetana.
Rutinní bylo i vítězství Larse Øivinda Enerberga, jež by si již mohl otevřít svou vlastní třídu. Norský jezdec vyhrál všechny závody v první polovině sezóny a je na vrcholu v pořadí s maximálním počtem bodů! I v Höljes vše dosavadní jen zopakoval, přestože sem vlastně vůbec nemusel jet, neboť se mu po skončení dvacet bodů škrtlo. Druhý skončil další z Norů - Ole Håbjørg. Anton Marklund, jemuž je pouhých 18 let, finišoval jako třetí.
Na prvního Enerberga v současné chvíli ztrácí 28 bodů Koen Pauwels, o bod méně pak loňský šampion Derek Tohill.
Crash Andrease Erikssona: