V prvním závodě České trofeje historických automobilů ho trápily technické problémy a z finálové jízdy musel předčasně kvůli poruše převodovky odstoupit. I proto chtěl být Tomáš Marchal, který v divizi ČTHA -1600 obhajuje prvenství, v dalším závodě ve Fuglau ještě lépe připraven. Úkol splnil beze zbytku. Vyhrál a po druhém závodě se posunul na první místo průběžného pořadí. "Nebylo to sice úplně bez problémů, ale s vítězstvím a celkovým výsledkem jsem spokojen," říká Marchal. Po prvním dnu ve Fuglau totiž musel u svého rapida řešit prasklou příčku na motoru.
Tomáš Marchal se v posledních dvou letech stal s vozem Škoda Rapid RH vítězem historických „šestnáctistovek. „Loňská sezona byla perfektní. Až na dva závody, které jsem nedokončil, se mi dařilo, takže mohu být spokojen. Oproti předchozí sezoně se podařilo vyladit auto, víc jsem se s ním sžil a mohl si víc dovolit. Soupeři jsou rok od roku silnější, o to je vítězství v konečném hodnocení cennější,“ uvedl Tomáš Marchal.
Jeho auto vzniklo na bázi klasického rapida s okruhovým bodykitem. „Auto nikdy nemělo homologaci, používané bylo především na okruzích a závodech do vrchu. Oproti konkurenci je nevýhodou především motor, kde jedeme čtyřválec s rozvodem OHV. Vstřikování mít u škodovky nesmíme,“ vysvětluje Tomáš Marchal. Vůz disponuje dvěma karburátory Weber, suchou skříní a dvěma olejovými čerpadly. Podvozek je převzat ze Škody 130 LR a vzadu jsou o 2,5 centimetru širší nápravy. Nechybí převodovka Hewland, sériová by totiž zátěž nevydržela.
V sezoně 2019 se jihočeský jezdec připravuje na obhajobu titulu. „Pro tuto sezonu určitě zůstaneme v historicích a pokusíme se získat třetí titul. Na autě už není moc co zlepšovat. Pracovat můžeme s podvozkem,“ představuje plány Tomáš Marchal. Ve stejné divizi jede letos vybrané závody i jeho otec Jaroslav s vozem Škoda 130 LR S. A jak to tak vypadá divize historiků do šestnácti set kubíků bude jednou z těch, kde se bude opravdu bojovat o prvenství. Ať už v jednotlivých závodech nebo celém šampionátu.