Sezóna 2020 pro Tomáše Michala znamenala přestup do nové kategorie SuperTouringCars +2000, do které vyrazil s vozem VW Polo 1,9 TDi po Miroslavu Pospíchalovi. „Posunutí prvního závodu až na červen mě samozřejmě trápilo, ale na druhou stranu jsme alespoň zvládli velice cenné testování s Jindrou Křístkem, který mi výrazně pomohl s nastavením tlumičů. Během prvního závodu se pak ukázalo, že by nám to s polem mohlo klapat, když jsem cíl finále protnul na druhém místě. Další závod v Sedlčanech se vyvíjel také velice dobře, v rozjížďkách jsem nestačil pouze na polského jezdce Damiana Litwinowicze, který dominoval i v ostatních zónových závodech. Finále však bylo naprosto šílené. Nad Sedlčany se totiž otevřelo nebe a o závodění se rozhodně mluvit nedalo, vítězstvím bylo vůbec se dostat do cíle. Trať byla tak pomalá, že voda v ostřikovačích, která běžně vydrží celé finále, mi došla už ve 4. kole a po doklouzání do cíle z toho bylo čtvrté místo," říká k úvodu sezony Tomáš Michal.
Náladu si zlepšil o dva týdny později v polském Slomczyně na dalším závodě Zóny střední Evropy. "Naprosto perfektní organizace, napínavé souboje i skvělá trať, co víc si přát. Sžití s místní rychlou tratí mi trvalo trochu déle, ale díky čtyřem rozjížďkám, které se v Polsku jezdí, jsem měl dost času připravit se na semifinále. To dopadlo na výbornou a v opravdu nabité konkurenci jsem si dojel pro druhé startovní místo do finále. Průběh finále nasvědčoval tomu, že si druhé místo také udržím. Bohužel se ale v posledním kole projevilo hned několik závad, které vyústily v konečné třetí místo.“
Závodní sezónu 2020 pak zakončil druhý závod v Sedlčanech. "Při poslední funkční zkoušce před odjezdem na tyto závody jsme objevili problémy s chlazením motoru, po heroickém výkonu celého týmu se nám podařilo vyměnit vodní pumpu, problém však byl jinde. Záhy se totiž projevilo tlakování motoru a prostor na opravu už nebyl, a tak nezbývalo, než to zkusit. Systém ostřikovačů jsme využili pro doplňování vody do motoru a jeli jsme "jako normálně". Motoru chyběla část výkonu, ale držel. Přesto jsem závod nakonec nedokončil - funkci vypověděla také převodovka," vypráví zklamaně Tomáš Michal. „I přes mnoho technických problémů a nedokončený závod jsem nakonec získal druhé místo v MMČR a třetí místo v ZSE, což je pro mě opravdu cenný výsledek s ohledem na první sezónu s novým autem a především při sžívání se s turbomotorem," dodal.
Plány na 2021
Dlouhou zimní přestávku se tým Autosema Racing rozhodli využít k nucené přestavbě vozu na benzinovou variantu. Od roku 2022 se totiž už nesmí startovat s naftovým motorem, a tak v dílnách Lukáše Marka probíhá přestavba pola z 1,9TDi na 1,8T.
„Upřímně se mi moc nelíbí přístup Autoklubu. Zákaz přišel pozdě, přestavba je velice nákladná a navíc ještě budeme muset auto výrazně dovažovat kvůli váhovým limitům, kdy se s tímto motorem dostáváme o váhovou třídu výš, aniž bychom přitom reálně získali jakoukoliv výhodu oproti 1,9TDi. Co se průběhu výkonu týče tak spíš možná naopak. A na Autoklubu nikdo není ochotný udělat jediný vstřícný krok," uvedl Tomáš Michal.
"Na nový motor se ale těším, navíc kromě motoru plánujeme kompletně novou elektroinstalaci od ECUMasteru, se kterou máme velice dobré zkušenosti už z druhého vozu. Přestavbu ale výrazně komplikuje současná pandemie, kdy jsou veliké problémy s dodávkami nezbytných komponentů. A tak ačkoliv jsme touhle dobou již chtěli mít hotovo a plánovat testování, čekáme stále na výfukové svody a další díly."
Program týmu Autosema Racing je jasný. "V následující sezóně bychom chtěli opět absolvovat celé mistrovství republiky a také velkou část zónových závodů. Vše se však samozřejmě bude odvíjet od dokončení přestavby a hlavně pandemické situace, kdy můžeme jen doufat, že nám naše plány nezkazí," uzavřel Tomáš Michal.