Po několika závodech v autokrosu se vinařický jezdec Tomáš Mičík rozhodl nabrat směr rallycross. Sezonu 2017 absolvoval s vozem Škoda Felicia v divizi SuperTouringCars nad dva litry. A na nováčka se mu dařilo výborně. V konečném hodnocení českého šampionátu skončil čtvrtý, v zóně pátý. "Sezóna 2017 byla pro mě i celý tým poznávací. Učili jsme se a ještě dlouho budeme, co vůbec rallycross je, a co vše je s ním spojené. Závodění tohoto typu mě hrozně baví a jsem moc rád, že jsme do toho s bráchou a klukama šli. Navíc třikrát si stoupnout na stupně vítězů, i když ne zatím na stupeň nejvyšší, nikdo včetně mě neočekával. Jsem absolutně spokojený," zhodnotil plynulý rok Tomáš Mičík.
"V autokrose mi přišlo divné, že se víc opravuje než jezdí. To nebyla ta správná cesta. Rallycross sleduji už od útlého věku, kdy mě brácha s kamarádem vzali na první velkou Evropu do Sosnové. S udivením jsem otevřel pusu po prvním startu divize jedna a zavřel ji až doma. Tím bylo jasno…."
Když se podívá na jednotlivé závody, v paměti mu utkvěl rakouský Greinbach. "To pro mě byl jednoznačně nejlepší závod, okořeněný prvním třetím místem. Vše mi sedlo jak mělo a nebýt mojí chybičky, mohlo to dopadnout i lépe. Ale to jsou závody. Vůbec se mi nepodařil poslední závod na Slovensku, kde po hezky zajetém měřáku, přišly problémy se spojkou, které díky kamarádům v depu a super práci mechaniků byly odstraněny. Poslední vyhraná rozjížďka a druhé místo v semifinále slibovaly relativně dobrý výsledek. Jenže díky, ani nevím vlastně komu, se finále nejelo a pro mě to znamenalo bramboru, kterou mám rád k obědu, ale na závodech moc ne," říká Mičík.
Vůz Škoda Felicia disponoval velmi silným motorem s více jak čtyř set koňmi. "Vzhledem k této síle jsme očekávali dost problémů. ale kupodivu mě trápily do Greibachu jen brzdy a řazení. Největším probléme auta je to, že je konstruováno na 55 kW a to jsme několikanásobně přeskočili. Auto by se dalo dále vyvíjet a pracovat na něm. Jenže den má pouze čtyřiadvacet hodin a to je málo…"
A tak přichází přestup mezi historiky. "V sezóně 2018 jsem chtěl startovat ve dvou divizích a kategoriích. Zůstat v SuperTouringCars a navíc ještě historických čtyřkolkách. Bohužel to nejde a já stál před rozhodnutím, co dál. Přiznám se, že svezení s legendou rally, vozem Toyota Corolla v rallycrosse je obrovská výzva. Nečekal jsem jen, že tolik kutilů se dokáže podepsat na legendárním voze tak podstatnou měrou. Když to shrnu, byl - li drát a proud, svářelo se. Po poradě v týmu jsme se rozhodli felicii prodat a pro tento rok vyzkoušet a naučit se, jaké je závodění s velkou, sice starší, čtyřkolkou," vysvětlil Mičík.
"Jde samozřejmě o vůz Josefa Ira, který mi v rallycrossu nejvíc pomohl. Proto jsem mu slíbil, že corollu dáme do provozu schopného stavu a odjedeme s ní tuto sezonu. Závěrem bych chtěl hrozně moc poděkovat všem co mi pomáhají, pomohli a pomáhat chtějí. Hlavní dík patří bráchovi, bez kterého bych nevyjel ani z dílny, Pepíkovi Irovi a Štikounům." Tomáše Mičíka uvidíme poprvé v úvodním závodě na Slovensku.