Konkurenci divize National 1600 rozšíří vsezoně 2019 další jezdec. Po několika úspěšných sezonách v Rallycross Cupu se v rámci této divize v Mezinárodním mistrovství Česka ukáže s vozem Citroën C2 Tomáš Stránský.
Rallycrossové začátky
"K rallycrossu jsem se dostal ze zvědavosti vyzkoušet něco nového. Poté, co jsem ukončil hobby závodění s motorkou na okruzích. Chyběl mi adrenalin a závody. Do Sedlčan to mám pětadvacet kilometrů a chodil jsem tam od mala koukat jak na autokros tak na rallycross. Hodně tomu pomohla zvědavost, tak jsem na Silvestra 2014 koupil vůz Mitsubishi Colt a jel závod ve třídě do 1400 kubíků, který jsem vyhrál. V další sezoně jsem pokračoval s coltem v hobbyrallycrossu. Docela se mi dařilo a tak na rok 2015 přišel přechod do Rallycross Cupu ve třídě N1600+ s vozem Opel Astra. Rallycross se mi líbí především, že se závodí jak na asfaltu tak šotolině, nechybí kontakty a schází se zde bezva parta lidí. Vždy jsem obdivoval souboje při sledování závodu jako divák na kotlině."
Minulé sezony
"V roce 2015 jsem skončil v hobbyrallycrossu v divizi do 1400 kubíků s coltem celkově druhý. V následující sezoně jsem se posunul do divize N1600+. S vozem Opel Astra jsem obsadil druhé místo, když mi titul utekl těsně v souboji s Kubou Hezoučkým. O rok později jsme sváděli skvělé souboje s Tomášem Rajchmanem a Petrem Crhákem, který jezdil Peugeota 206 po Kubovi. To byla jedna z nejlepších sezon, kde jsme si to opravdu rozdávali o každý centimetr trati. Bohužel díky nešťastnému incidentu v posledním závodě v Sosnové mi titul unikl o dva body. Rok 2018 se nesl v duchu stavby nového auta Citroen C2 VTS s tím, že celá sezona bude pojata jako testovací pro přechod do MMČR N1600. Celkově z toho bylo konečné páté místo."
Rallycross Cup x MMČR
"Konkurence je velká v obou seriálech. V Rallycross Cupu ve třídě N1600 se to moc srovnávat nedá. Není tam váhové omezeni a je povoleno proměnné časování ventilů. S autem postaveným dle předpisů pro MMČR N1600 je to těžké. V MMČR je divize National1600 také hodně vyrovnaná a konkurence velká. Těším se na těsné souboje. Auto je snad až na pár drobností připravené. Uvidíme, jak bude fungovat."
Český rallycross
"Myslím, že na tom český rallycross není zas tak špatně. Mínusem je nedostatek rallycrossových tratí a neustálé rušení závodu na mnou oblíbené trati v Sosnové. Jet republiku třikrát v Sedlčanech mě moc nebaví. Bylo by super vrátit Sosnovou zpět. Závěrem bych chtěl poděkovat rodině, kamarádům a klukům od zahradní techniky Stiga za pomoc a podporu v uplynulých sezonách a těším se na sezonu 2019 v novém prostředí a na nových tratích."