První vítězství v letošní sezoně získal Timur Timerzyanov. Poprvé se letos radoval také Ulrik Linnemann v divizi Super 1600. Nejrychlejším jezdcem divize TouringCars byl Robin Larsson. Roman Častoral skončil v této divizi na třetím místě, nejlepším českým jezdcem v divizi Super 1600 byl Zdeněk Čermák na sedmé pozici. Rakousko bylo prvním letošním závodem, na kterém jezdci nemuseli použít mokré pneumatiky. Celý závodní víkend panovalo teplé slunečné počasí.
Super 1600
K největším favoritům této divize opět patřili Bakkerud, Linnemann, Skorupski nebo Leppihalme. Na domácím okruhu se muselo počítat také s Christianem Petrakovitsem. Hned v úvodní rozjížďce ovšem všechny překvapil Jaroslav Vančík, který se zařadil za Bakkeruda na druhé místo. Třetí dojel Petrakovits. Vančík si situaci zkomplikoval ve druhé rozjížďce, když inkasoval penalizaci za předčasný start. Situace v této divizi byla během závod velmi vyrovnaná a vyvrchollila ve finálových jízdách. Do finále C odstartovali čtyři naši jezdci. Po startu došlo ke kolizi při níž šel přes střechu Shigabutdinov a jízda byla zastavena. Jaroslav Kalný po dobrém startu auto odstavil kvůli problémům s poloosou. Mezitím Shigabutdinova vrátili zpět na kola a mechanici začali s opravou poškozeného vozu. Nelenil ani Kalného tým a doslova na poslední chvíli se mechanikům podařilo dát auto v prostoru za startem zpět dohromady.
Začínalo se znovu. A znovu nejlépe vyrazil Kalný. Potkala ho však opět smůla, tentokrát se objevil problém na druhé straně vozu. Na postupových místech se poté objevili Václav Veverka a Ondřej Smetana. Ten se však přetočil a Veverka odstoupil kvůli technickému problému. Za vítězným Shigabutdinovem tak druhé postupové místo vybojoval Jan Skála.
Ve finále B dobře odstartoval z prvního místa Zdeněk Čermák a po bezproblémové jízdě postoupil. O druhé místo bojoval až do posledních metrů Stanislav Šusta. Leppihalme byl však o malý kousek před ním. Jaroslav Vančík pravděpodobně ve druhém kole prorazil vanu. Z jeho vozu se kouřilo, navíc v posledním okruhu se lehce otřel o pneumatiky vytyčující trať a vylomil kolo. Finále A nabídlo zajímavou podívanou. Ostře si počínal zejména domácí Petrakovits, který poslal Zdeňka Čermáka do svodidel. Vítězství nakonec slavil Linnemann před Bakkerudem a Rakhmatullinem.
SuperCars
Na startu této divize chyběl americký jezdec Tanner Foust, který ve stejném termínu startoval na závodě GRC v Charlotte. Podobně jako Andy Scott. Po celý víkend byl nejrychlejší Francouz Davy Jeanney, který už loni dokazoval, že zdejší okruh mu vyhovuje. Překvapením byla třetí příčka finále A pro Jose Kuyperse. Pavlu Koutném odešel hned na začátku první rozjížďky motor a závod pro něj skončil.
Z finále B dokázal postoupit domácí Peter Ramler spolu s Michaelem de Keersmaeckerem. Start A finále se opakoval. Nervy neudržel Kuypers a dobře rozjetý závod pro něj skončil neštastně. Za předčasný start byl z finále vyloučen. Dobře odstartoval Jeanney, ale v zatáččce na šotolině se před něj dostal Timerzyanov a po projetí joker lapu také Hvaal a další jezdci. Doran nejdříve v prvním kole poslal do balíku z pneumatik Keersmaeckera, poté roztočil Hedströma a skončil tak čvrtý před Ramlerem. Vyhrál Timerzyanov, druhé místo udržel i po svém průjezdu joker lapu Hvaal. Na Jeannyeho zbyla třetí příčka.
TouringCars
Robin Larsson si ve svém prvním závodě mistrovství Evropy připsal první vítězství. Po startu A finále šel do vedení nejrychlejší jezdec z rozjížděk Derek Tohill. Dlouho to vypadalo, že si irský jezdec bez problémů vyhraje. V posledním kole ovšem vyrobil v joker lapu chybu a nakonec skončil až na pátém místě. Druhý dojel Anton Marklund, který je v čele průběžného pořadí mistrovství Evropy. Roman Častoral dojel třetí. Celý závod se potýkal s menšími technickými problémy svého vozu.
Ohlasy českých jezdců:
Pavel Koutný:
"Pravděpodobně na startu vylítla vymezovací podložka na ventil a potkal se ventil s pístem. Rozhodli jsme se motor neměnit a v závodě nepokračovat. Do Maďarska budeme připraveni."
Stanislav Šusta:
"Na rozjezd sezony to nebylo nejhorší, ale mohlo to být lepší. Jsem trochu zklamaný, ale závod to byl pěkný. Škody na autě nejsou žádné, můžeme se v klidu připravit na Maďarsko."
Jaroslav Vančík:
"Začátek závodu se mi povedl, pak jsem ovšem všechno pokazil předčaným startem ve druhé rozjížďce a už se to vezlo. Přesto jsem si hezky zazávodil na této "formulové" trati."
Jan Skála:
Musím říct, že pořád ještě dělám spoustu chyb. Auto fungovalo dobře, neměli jsme žádné vetší problémy. Podařilo se mi C finále, v béčku jsem se však připletl do kolize a skončil. Nyní nás čeká perný týden jestli chceme startovat v Nyírádu."
Václav Veverka:
"Víkend pro mě nezačal zrovna nejlepšími časy, ale v neděli se to zlepšilo. Po pár kolech finále C už jsem si byl jist postupem do B, když v tom mi přestal fungovat plynový pedál vadou na klapkách. Druhý nezdařený postup do dalšího finále znamená velké zklamání."
Jaroslav Kalný:
"Je to velká škoda. Dvakrát se mi povedlo dobře odstartovat a pak se stane takováhle věc. V prvním případě byl problém s jednou částí poloosy pak s druhou. Rád bych už vyjel s "dvěstěsedmičkou", auto však ještě není stoprocentně připraveno."
Ondřej Smetana:
"Všechno špatně, dvakrát jsem pokazil start v rozjížďkách. Když se mi podařilo v C finále odstartovat na druhém místě, tak se opakoval start. Jsou to závody."
"Od začátku závodu jsem měl pocit, že nám úplně stoprocentně nefunguje řízení. Nevím jestli je to vysokou teplotou nebo je tady tak namáháno. Ale nakonec to dopadlo dobře. Finále pro nás dopadlo skvěle. Tohill občas udělá pod tlakem chyby a přesně to se mu stalo."