Cesta jezdce do rallycrossu vedla přes Rallycrosssovou akademii, kterou dokázal na podzim roku 2018 vyhrát. "Získal jsem tak podporu na sezónu 2019, kterou jsem mohl využít ve třídě National1600. Tuto třídu jezdil v minulých letech můj starší bratr, a proto nebyl problém mít k dispozici auto a mnoho cenných zkušeností. Tak jak někdo dědí po starším bráchovi oblečení, já jsem podědil závoďáka. Ne, tak to opravdu nebylo. I přesto, že závodních aut máme v našem rodinném týmu Šenk motorsport několik, žádné, kromě bratrova VW Polo GTI, nemohlo jet třídu National1600. Bratr se rozhodl postavit pro letošní sezónu Fabii RS do skupiny STC+2000 a tak zůstalo Polo volné a já mohl začít závodit," vysvětluje na úvod Matěj Šenk.
Na závodech se pohyboval od mala. Jako mechanik. Ať už s otcem v rally nebo s bráchou v rallycrossu. Sám ale nikdy nezávodil. Před prvním závodem na Slovakiaringu tak byl docela nervózní. "Nervozita byla obrovská. Překvapením však pro mě i pro celý tým bylo, že jsem téměř všechny rozjížďky vyhrál a dostal se do semifinále, které jsem s velkým náskokem také vyhrál. Asi jsem si ale nějak špatně spočítal odjetá kola, neprojel jsem joker lapem a penalizace mě odsunula až na sedmé místo. Chybami se člověk učí a už vím, že nestačí pouze jet rychle, ale že se musí i přemýšlet a zachovat za každé situace chladnou hlavu. I tento moment měl vliv na celkový výsledek sezóny," přiznává nadějný jezdec.
Následovala tři vítězství za sebou. Jeho vozu si také více začali všímat soupeři a zejména techničtí komisaři. "Po každém závodě jsme šli na technickou kontrolu. Zkoumalo se a rozebíralo snad opravdu všechno na autě. O žádném autě soupeřů nevědí technici tolik jako o našem a věřím, že nyní jsou si opravdu jistí, že je opravdu sériové a odpovídá technickým předpisům třídy! Přesto mě vyloučili na červencovém sedlčanském závodě a to díky tomu, že jsme nedodali dokumentaci, ve které jsou zapsána kola. I když s nimi jedeme několik sezón a je to běžný rozměr zapsaný v každém technickém průkazu k VW Polo, technici chtěli vidět ten papír a my jsme ho sebou prostě neměli. Tak nás diskvalifikovali a rázem jsem se z prvního místa v šampionátu posunul na celkovou třetí příčku," popisuje nepříjemnou situaci Matěj Šenk.
Před posledním závodem v Melku tak mohl doufat jen v chyby soupeřů. Ty ovšem nepřišly a tak v premiérové sezoně zbylo na Šenka třetí místo divize National1600. "Vojta Kolomazník a Libor Teješ však jeli výborně, žádnou chybu nevyrobili, technika jim také vydržela a nám tak zůstalo absolutní třetí místo v šampionátu. V příští sezóně bych se rád jezdecky posunul, ale vše je zatím ve fázi jednání a proto raději nebudu prozrazovat. Jediné co v tuto chvíli mohu říct, že se určitě i v roce 2020 budeme vídat na rallycrossových tratích v rámci Mezinárodního mistrovství ČR v rallycrossu. Závěrem chci poděkovat všem, co mi pomohli dosáhnout v mé první sezóně tak skvělého výsledku a dávali mi sílu jít stále vpřed – tátovi a mámě, celému týmu Šenk motorsport, Autoklubu ČR, fanouškům i soupeřům," řekl na závěr Šenk.