Druhý díl letošního mistrovství Zóny střední Evropy se odehrál v polském Slomczynu. Na trati, která byla v minulosti také součástí mistrovství Evropy, se odehrálo několik změn a vylepšení, včetně nových administračních budov. Pořadatelé zvládli organizaci podniku výborně, přesně dodržovali časový harmonogram a vyšlo také počasí.
Na startu se sešlo zajímavé jezdecké obsazení. Vrcholem závodu bylo finále divize SuperCars, kde sice start nejlépe vyšel Jakubu Przygońskému, ale v první zatáčce se před něj krásným manévrem dostal vítěz ze Sedlčan Zbigniew Staniszewski a podruhé letos vyhrál. Przygoński startující s vozem Peugeot 208 WRX sváděl ještě souboj o druhé místo s Marcinem Wicikem. Ani s ním ovšem neuspěl a skončil až na třetím místě.
V divizi Super1600 se objevilo osm jezdců. Jan Černý sváděl po celou kvalifikaci souboje s polskými jezdci Wyszyńskim a Raczkowskim, rychle jezdil také účastník mistrovství Evropy Juri Belevskij. Ve svém semifinále skončil Černý na druhém místě a do finále startoval ze druhé řady. Ani po startu to příliš nevypadalo, že by mohl vyhrát. Joker lap v prvním kole a především velmi rychlá jízda (nejrychlejší kolo závodního víkendu) ho ovšem dostaly na první pozici. "Podařilo se nám konečně trefit do nastavení auta. Celý tým odvedl maximální práci. Proti domácím jezdcům, kteří tu mají najeto mnoho kol, to nebylo jednoduché," řekl Jan Černý. Jiří Šusta po několika soubojích s francouzským jezdcem Dylanem Dufasem postoupil také do finále, kde skončil na šestém místě. Závod pro něj byl další cennou zkušeností.
Technické problémy a kontakty se soupeři trápily Jana Ratajského, který se nakonec do finále neprobojoval. "Kvalitně obsazený závod, nejen pěti špičkovými evropskými vozy, pro nás byl další zkouškou a srovnáním, jak jsme na tom s technikou a jezdeckým umem. Musím říct, že trať z venku nevypadá úplně složitě, ale díky více povrchům a druhům asfaltu je dost obtížná. Domácí piloti nás od začátku dost řezali, ale my jsme se s tím nechtěli smířit. Zkoušeli jsme různá nastavení a i já jsem se snažil upravovat jezdecký styl. Ale moc nás to dopředu neposunulo. Jak se říká, nejvíce se naučíš a vezmeš z porážek. Takže, co nás nezabije, to nás posílí. Máme co zlepšovat a na dalším závodě budeme doufám silnější," zhodnotil víkend Jan Ratajský.
Roman Častoral zvítězil ve Slomczynu jak ve společném finále divizí SuperTouringCars, tak i v hodnocení divize SuperTouringCars -2000. "V Polsku je skvělá nová, rychlá, technická a těžká trať. Takto má vypadat rallycross, možná tu schází už jen nějaký ten skok," prohlásil Roman Častoral. Hned za ním skončil Jakub Michal s peugeotem. V divizi SuperTouringCars +2000 obsadil třetí místo Tomáš Michal. "Závody Zóny střední Evropy v polském Slomczynu byly jedny z nejúžasnějších, které jsme měli možnost zažít. Neskutečné nasazení celého týmu, ale i všech pořadatelů a dokonce i stovek diváků, kteří dokázali odměnit jezdce bouřlivým potleskem, to byl charakter celého víkendu. Ale hlavně nakonec přišla ohromná radost v podobě Kubova druhého místa ve finále těsně za Romanem Častoralem a Tomášovo finálové třetí místo, kdy jel na vítězství a nakonec skoro dvě kola s minimálním výkonem motoru. Konkurence zde byla nebývalá, organizace vzorová, trať nádherná a počasí skvostné. Díky Polsko," zaznělo z týmu Autosema Racing. A tím česká obsazenost pódia ještě nekončí. Pro druhé místo na stupních vítězů si došel v divizi SuperTouringCars -1600 další český jezdec Radek Dvořák.