Mohlo by se zdát, že kariéra syna Kennetha Hansena se bude ubírat jasným směrem a rallycross bude jasnou volbou. Nestalo se tak. Timmy Hansen začínal na motokárách, později se přesunul za volant formulových vozů (seriály formule BMW a Renault) a snil o formuli 1. Nezahálel ovšem ani v rallycrossu. V roce 2011 si vyzkoušel vůz Citroën Xsara T16 v rámci francouzského šampionátu, o rok později debutoval v evropském mistrovství. Ve Finsku dokázal vůz Citroën DS3 SuperCar, se kterým startoval Sebastien Loeb na X Games, dovézt do cíle na pátém místě. Po sezoně 2012 se rozhodoval co dál. A když nevyšlo angažmá ve formuli 3 a GP3 byl evropský rallycross jasnou volbou. Netrvalo dlouhou dobu a ve třetím závodě v Maďarsku vyhrál Timmy Hansen svůj první závod mistrovství Evropy.
Svoji kariéru v motorsportu jste začal na motokárách a pokračoval ve formulových vozech. Co bylo hlavním důvodem přestupu do rallycrossu?
"Po čtyřech letech strávených v juniorských formulových seriálech, přišel čas posunout se dále. Přirozeným krokem by byl seriál GP3 nebo formule 3. Během zimy oznámila společnost IMG svůj vstup do rallycrossu a naskytla se možnost jet se třetím vozem týmu Hansen Motorsport. Poté, co jednání o mém dalším formulovém závodění nedopadla úspěšně, byla moje volba poměrně jednoduchá."
Kdy jste poprvé řídil vůz divize SuperCar?
"Na začátku sezony 2011, kdy jsem startoval na prvním závodě francouzského mistrovství v Dreux. Úplně poprvé jsem auto řídil den před startem na motokárové trati vedle okruhu. Tento závod pro mě byl zajímavou zkušeností. Podařilo se mi vyhrát rozjížďky a zajel jsem také nejrychlejší kolo víkendu."
Jak jste měl z vozu pocit? Je rozdíl řídit formuli a vůz divize SuperCar na střídavém povrchu.
"Pocit řídit auto divize SuperCar je úžasný. Vůz je silný a ještě k tomu se fantasticky ovládá. Je to jako řídit dragster, formuli a WRC v jeden okamžik. Rozdíl vidím také ve stylu závodění proti formulím. Díky odolnosti auta můžete být daleko agresivnější v soubojích s ostatními soupeři. Vysoké jsou také nároky na fyzickou kondici. Během závodu se pohybujete na 95 až 100 procentech svého maxima, navíc ve voze je kolem 60 stupňů. Ve formuli je to zase o daleko větší rychlosti."
Hansen Motorsport patří k nejlepším rallycrossovým týmům. Váš otec je jednou z největších postav historie s mnoha zkušenostmi.
"Mám rád náš tým. Rodiče, inženýři, mechanici - ti všichni mají celou řadu zkušeností. Spolu se zápalem pro věc a nadšením je to ideální kombinace pro to být úspěšný a vyhrávat. Otec je navíc skvělý manažer. Bez něj bychom nedosáhli takových výsledků a úspěchů."
Jaká jeho rada pro vás byla nejcennější?
"Perfektně ovládá strategii pro závod. Vždycky se mě snaží trochu uklidnit. Říká, že sezona se nevyhrává v jediném závodě, v jediném okamžiku."
Za sebou máte první kompletní sezonu mistrovství Evropy. Jste spokojen?
"Samozřejmě. Dosáhli jsme výborných výsledků. Vítězství v Maďarsku, konečné třetí místo v šampionátu, zisk titulu nováček roku. Musím říct, že jsem byl překvapen."
Spolu se svým týmovým kolegou Timurem Timerzyanovem patříte k nejrychlejším jezdcům. Jaké jsou vaše vztahy a jak funguje vaše spolupráce?
"Timur je velice zábavný člověk a máme spolu výborný vztah. Je rychlý a já se mu chtěl vyrovnat. Jako nováčkovi mi hodně pomohl."
V nadcházející sezoně Hansen Motorsport přechází na nová auta a vzniká tým Peugeot - Hansen. Měl jste možnost zkusit nový vůz Peugeot 208?
"Změna po dlouhé spolupráci s Citroënem a přechod k Peugeotu je významným krokem pro náš tým. Hansen Motorsport je profesionální tým s mnoha rallycrossovými zkušenostmi. Nyní můžeme využít technologie a zkušenosti Peugeotu. Je to pro nás velká výzva. Vůz jsem zatím krátce testoval na jedné ze švédských tratí nedaleko základny našeho týmu. Dokonce jsem byl rychlejší než v minulém roce. Na to, že jsem ve voze nikdy neseděl, mi padl do ruky."
Rallycross je nyní na velkém vzestupu. Šampionát získal statut mistrovství světa, přichází jezdci z ostatních disciplín motorsportu. Co očekáváte od sezony 2014?
"První sezona mistrovství světa bude určitě velice vyrovnaná, uspět může řada jezdců. Rozhodovat bude každý závod, každá rozjížďka. Od té první v Montalegre až do konce v Argentině."
Vidíte vaší budoucnost i nadále v rallycrossu nebo se v budoucnu chcete vrátit do formulových vozů?
"Rallycross je pokračování mojí kariéry. Vozy jsou úžasné. Začínám spolupracovat s některými z nejlepších lidí ve světě motoristického sportu a závodit proti nejlepším jezdcům na světě. Není důvod ke změně."