V týmu AB motorsport měli před touto sezonu trochu jiné plány. Zranění Jana Ratajského na lyžích a následná rekonvalescence, která ještě nějakou dobu potrvá, je mění. V jeho voze Škoda Fabia Super 1600 uvidíme v letošní sezoně Viléma Ságnera, který loni závodil v divizi National1600. Pojede v divizi SuperTouringCars -1600 české mistrovství.
"Jak jistě všichni víte, Honza se nepříjemně zranil. A jelikož rehabilitace zabere ještě nějaký ten týden, dohodli jsme se, že vyměním volant pola za ostrou fabii. V plánu jsou vybrané české i zahraniční závody ve stále obsazenější třídě STC-1600, kde bych rád sbíral cenné zkušenosti. Přeci jen jsem po přestupu z motocyklového závodění na čtyři kola stále ještě nováček. Moje loňská první sezóna v rallycrossu mě však bavila, takže jsem se chopil nabídky, na fabii jsme přidali trochu oranžové barvy, a já s ní zkusím dostat alespoň část toho, co umí Honza," řekl Vilém Ságner.
Prvním závodem bude úvodní podnik českého šampionátu, který se pojede v termínu 22. a 23. dubna v rakouském Melku. "Jako první možnost vyrazit na závod jsme zvolili vzhledem ke znalosti trati Melk, kde jsem startoval již loni. Budu mít více klidu na učení se s autem. Mým hlavním cílem je užít si závody, zažít opět výbornou atmosféru v týmu a být v prostředí motorsportu, který ještě stále spaluje benzín. Jsem moc rád, že mám v tomto podporu doma a také, že můj malý syn Albert mi neskutečně fandí a samotného ho to k motorsportu silně táhne," vysvětlil Ságner.
Auto si zatím vyzkoušel jen na několika testech. "S autem jsem měl možnost krátce se svézt na testu a funguje přesně tak, jak jsem očekával - čím víc přísný jsi, tím víc tě poslouchá. Je to od enek samozřejmě změna, ale už se těším na trať - jen to rádio už si za jízdy kvůli hluku nepustím," uvedl nymburský jezdec. Ratajského auto v posledních sezonách patřilo k nejrychlejším v divizi Super1600. Přesto Ságner volí divizi STC -1600. "STC volím jako logický posun pro sbírání zkušeností. Super1600 je volbou pro budoucnost, nicméně chci jít teď do kategorie, kde je velká účast, protože se potřebuji učit v davu aut. A myslím si, že se s auty divize Super1600 vzhledem k malé účasti, stejně letos na trati potkáme. Pořadatel nepotřebuje divize o třech autech," dodal.