Už tradiční závěr sezony se uskutečnil za příjemného slunečného počasí. Ani v tomto ročníku si organizátor nelámal hlavu s úpravou tratě, a tak jezdci Rallycross Cupu začínali v pátek na trávě místo šotoliny. Třináct aut se nakonec postavilo na start v divizi SuperCars. Od začátku prokazoval svoji rychlost třetí jezdec letošního evropského šampionátu Maté Benyó. Až na problém ve druhé kvalifikaci byl pokaždé nejrychlejší a po zásluze vyhrál. Druhý skončil na Slovensku István Antal a třetí další "Evropan" Mark Mózer. Aleš Fučík dojel ve finálové jízdě čtvrtý před Zbigniewem Staniszewskim.
Ve finále divize Super1600 došlo po startu ke kolizi. Venku z trati byl Václav Tůma a Jan Ratajský. Zvítězil nakonec Vilém Ságner před Kaczorem Leventem. Maďarský jezdec se na druhou pozici dostal až těsně před cílem po chybě Václava Tůmy. V STC -1600 si vítězstvím zajistil zónový a republikový titul Jiří Čermák, druhé místo obsadil Balázs Siebel a třetí Tamás Végh. Překvapivě dopadla také divize STC -2000, za vítězným Romanem Častoralem (to překvapení není) skončil druhý Vladimír Marko a třetí Petr Wurm. S hodně poničeným vozem odjížděl ze Slovakiaringu Martin Šindelek (kolize s Vladimírem Markem). V STC +2000 vyhrál Ondřej Šenk před Alešem Kubíkem a domácím Jakubem Tarinou. V National1600 výsledky závodu řešili sportovní komisaři. Petr Bílek, v cíli první, byl z finálové jízdy vyloučen (pozdní příjezd do ÚP), Jan Dvořák obdržel penalizaci za kontakt se soupeřem. Další vítězství si tak připsal Daniel Němeček, druhý Jan Dvořák získal letošní titul v této kategorii. Na stupních vítězů je doplnil Lukáš Krotil. Mezi historiky zvítězili Petr Jech a Petr Bílek starší.
Ohlasy jezdců:
SuperCars
Aleš Fučík: "Rozjížďky proběhly v pohodě, dařilo se mi zrychlovat a auto fungovalo bez problémů. Do semifinále jsem startoval z první řady, neodhadl jsem ale dobře nájezd do první zatáčky a soupeř se dostal přede mě. Ve finále to vzhledem k velké prašnosti už nebylo o závodění a bylo to docela nebezpečné. Organizátoři už by se měli konečně zamyslet, jak do budoucna trať upravit. Jinak závod organizačně proběhl bez problémů."
Super1600
Václav Tůma: "Slovakiaring je trať, kterou mám rád. Náročná, ale bohužel není moc udržovaná. V první sobotní rozjížďce jsem nakonec zvítězil, i když při startu to vypadalo všelijak. Ve druhé rozjížďce jsem dojel jako druhý. V neděli byla ještě třetí rozjížďka, ve které jsem skončil na posledním místě, protože se rozbil posilovač řízení. Díky těmto umístěním jsem ve finále startoval ze třetího místa. Start se mi vydařil a dostal jsem se na průběžnou druhou pozici, ale v poslední zatáčce přišla malá chyba a já jsem se o toto umístění připravil. Nakonec jsem si odvezl ze Slovenska třetí místo. Chtěl bych poděkovat všem, kteří se tuto krátkou sezonu podíleli na vývoji auta. Také děkuji celému svému týmu a teď už se všichni těšíme na nadcházející rok."
Petr Třešňák:"K závodu na Slovensku jsem přistupoval jinak, než k ostatním. Chtěl jsem si ho vysloveně užít. Nešlo nám o žádný výsledek ani o body do mistrovství. Cíl tohoto víkendu byl svézt se, nerozbít auto a nasát závodní atmosféru, která nám v zimní pauze bude chybět. A za mě? Mise byla splněna. Vyšlo krásné počasí, závod probíhal v poklidu, ale zároveň se jelo fakt rychle. Auto nás trochu trápilo v první rozjížďce, když přestalo spolupracovat. Díky našim mechanikům ve spolupráci kluků z KRTZ se brzy závada našla a odstranila. Velké díky všem a prostě správný motorsport. Teď je před námi zimní pauza a hodně práce na autě. A co je nejdůležitější? Chtěl bych poděkovat celému týmu Atlantik Racing za skvělou spolupráci a rodině za podporu. Vítězům ještě jednou blahopřeji k výsledku a těšíme se příští rok."
Lukáš Pech: "Na poslední závod sezóny jsme se moc těšili. Sice jsem se bál jak bude vypadat trať po minulých zkušenostech, ale i přesto jsem doufal, že bude vypadat lépe. Hned v prvním tréninku jsem ale poznal, že trať vypadá úplně stejně jak minulý rok a tak jsem nasadil pomalé tempo. Nechtěl jsem auto hned zničit. Bohužel se mi v tréninku rozbila poloosa a tak jsem nedojel ani třetí kolo. Do první rozjížďky jsem nastupoval s tím, že se budu držet spíše při zemi a počkám, jak se bude vyvíjet závod. V druhé rozjížďce jsem chtěl trochu přidat na tempu, ale měl jsem problémy s převodovkou. Ta si začala dělat, co chtěla a vůbec se mi nejelo dobře. Do třetí rozjížďky jsem nastupoval s opraveným autem a chtěl jsem zatáhnout co nejvíce. Děkuji všem mým mechanikům, kteří se podíleli na opravě mého vozu. Bez nich bych takhle daleko nedojel. Bohužel se mi ale ohnula zadní náprava asi přes ty obří díry, co byly na trati a auto se řídilo velmi špatně. Finále jsem chtěl dojet za každou cenu nejlépe. Akorát se mi hned při prvním podřazování něco stalo opět s převodovkou a kvalty si dělaly, co chtěli. Začínal jsem se trošku bát, jestli to finále vůbec dojedu. Ale nakonec tam kvalty nějak zapadly a já mohl pokračovat dál. Ovšem na rychlé části trati jsem zjistil, že mi auto řadí z trojky rovnou na pátou rychlost. To už mi bylo trošku divný, ale stále jsem si říkal, že to byla nějaká náhoda. Bohužel nebyla a tak jsem jel celé finále jenom na čtyři kvalty. Docela jsem zvědavý, jak ta převodovka bude vypadat, až se rozebere. Slovakiaring nám prostě nepřeje a nikdy nepřál. Za čtyři roky, co tu jezdím, jsem zde dojel jenom jednou a to s fábií. Měl jsem možnost si obhájit druhé místo v MČR, což se bohužel nepodařilo o jeden bod. Tímto bych chtěl pogratulovat všem soupeřům za skvělou sezónu plnou napínavých soubojů a doufám, že se potkáme takhle i příští rok."
SuperTouringCars -1600
Jiří Čermák: "Výborně jsem se svezl a s vítězstvím musím být spokojen. V pátek v rámci RX Cupu byla trať ještě v dobré kondici, v sobotu už to bylo trochu horší. Auto dost trpělo, máme ohlou lyžinu, na zadní nápravě to odnesly dva unibaly. Jinak všechno fungovalo na jedničku.“
SuperTouringCars -2000
Petr Wurm: "Rozhodl jsem se v rámci testu jet i páteční cup, kde mi hned v první rundě v dírách praskla těhlice a šlo se opravovat. Povedlo se a třetí rundu i finále jsem vyhrál. V zónovém závodě se sešlo osm aut a rozhodně se bylo na co koukat. Potřeboval jsem zajet čtvrté místo, abych se celkově udržel na třetím místě v rámci republiky. Nakonec z toho byla bedna a třetí flek. Letošní sezóna dopadla pro mě nad očekávání dobře, teď si přes zimu odpočineme a na Velikonoce opět rozjedeme ten kolotoč nanovo."
SuperTouringCars +2000
Šenk Motorsport: "Naším cílem na Slovakiaringu bylo udržení prvního místa Ondry a třetího místa Matěje v celkovém bodování českého mistráku. To se nám podařilo a s výsledkem na Slovensku a v celkovém hodnocení mistráku jsme velice spokojení. Kluci od začátku dávali do závodu maximum a předváděli opravdu pěkný sport. Když Ondrovi praskla na velmi rozbité šotolině v první rozjížďce poloosa, obávali jsme se, že už tuto ztrátu nedoženeme. Ale stejný problém potkal ve druhé rozjížďce i Tomáše Michala a Ondra byl tím pádem opět ve hře. Do semifinále startoval Ondra s Tomášem z první řady a očekával se velký souboj. Ondrovi se povedl start a celou dobu vodil Tomáše za sebou až do jeho odstoupení, opět na poloosu. Šotolinová část byla vážně hodně rozbitá a můžeme mluvit o štěstí, že Ondrovi auto vydrželo. Matěj už takové štěstí neměl. I když celou dobu zajížděl pěkné časy, zradil jej ve třetí rozjížďce jeden z elektronických snímačů. Mechanici jej vyměnili, ale stejná závada se opakovala i v semifinále a Matěj musel odstoupit z prvního místa. Finále už tedy neviděl, ale třetí pozici v MČR i přesto obhájil. To je pro nás důležité a s hrdostí můžeme říct, že máme oba naše piloty na mistrovské bedně! I přes velké množství netypických technických problémů jsme letos ukázali, že se s námi musí počítat a již nyní se připravujeme a těšíme na další sezónu. Děkujeme všem, kteří nás sledovali a podporovali."
National1600
Daniel Němeček: "Byl to pro nás fantastický víkend! Na Slovakiaringu jsme zakončili letošní sezónu opravdu sladkým způsobem, a to dvěma vítězstvími! V pátek jsme využili příležitosti účastnit se RX Cupu, kde jsem loni poprvé vystoupil na stupně vítězů. Dle předpokladů se zde sešla kvalitní konkurence, a tak se místo tréninku na víkendový mistrák jednalo o legitimní a vyrovnaný závod! I přes technické potíže, které nás provázely celý víkend, zejména kvůli stavu šotolinové části trati, se nám podařilo udržet všechny soupeře až do posledního kola za zády. V MČR se již startovní listina standardně zaplnila, a nebyla zde nouze o mnoho tvrdých, ale většinou férových soubojů. Horkou chvilkou se pro nás stala poslední kvalifikační jízda, kdy nám odešla převodovka. Díky skvělému nasazení celého týmu jsme se však dokázali vrátit na start! Jelikož si spojka dala nevyžádanou olejovou lázeň, potýkali jsme se během semifinálové i finálové jízdy s jejím prokluzováním, a tak jsme nemohli využít plný potenciál našeho pola. Přesto se na nás usmála štěstěna a po dodatečných korekcích výsledků nám patří zasloužené vítězství! Tímto vítězstvím jsme poskočili v celkovém pořadí šampionátu na druhé místo a stali se vicemistry v naší divizi! Veliký dík patří klukům z John Racing, kteří si tento víkend opravdu mákli, soupeřům za férové souboje, fotografům za skvělé snímky, všem sponzorům a především mé rodině za neutuchající podporu."
Jan Dvořák: "Celý víkend se mi nedařilo, nemohl jsem se dostat do tempa, až v neděli jsem se to konečně povedlo. Získal jsem titul v divizi National1600, za což děkuji všem, kteří mi v tom pomohli. Auto už je prodané, takže ho i příští rok uvidíte na trati."
Lukáš Krotil: "Letošní poslední závod jsem si přijel hlavně užít bez velkých očekávání. Celá sezóna byla jak na horské dráze. Slovakiaring patří k tratím, které nejvíc prověří techniku. Auto a celý tým fungoval na jedničku, což byla hlavně zásluha výborné práce mechanika Tomáše Černého, kterému bych chtěl poděkovat za trpělivost, když jsem každý závod přivezl auto totálně rozbité a vždy vyjíždělo na další jako nové. Dále děkuji celému týmu okolo Lukáše Pecha, Václavu Bockovi za spottování a Petrovi Kadlecovi za pomoc všem v depu. V neposlední řadě mé mamce za nejlepší zázemí a pomoc při kurýrování Marcela Sejpky, s kterým vhledem k nemoci nebyla poprvé v depu sranda jako vždy. Díky soupeřům za super souboje na trati a pokec v depu. Snad se v roce 2025 potkáme na startovní čáře pod nápisem READY to RACE."
Petr Bílek ml.: "Poslední závody na Slovensku jsem si moc užil, přes víkend jsem dohnal tříbodovou ztrátu, která mi chyběla k mistrovskému titulu a do semifinále jsem nastupoval s tím, že jak to dopadne, tak to bude i v celkovém hodnocení. Podařilo se mi vyhrát jak semi tak finále a radovali jsme se z vítězství jak slovenského závodu, tak celkového. Bohužel naší radost vystřídal šok, když nás z finálové jízdy diskvalifikovali za to, že jsme dorazili do ÚP pozdě. Určitě je naše chyba, že při emocích , které jsme zažili nikomu z týmu hned nedošlo, že mám pokračovat do ÚP a na naší obranu musím říct, že za celý víkend nebyla rozprava s jezdci, kde by nás někdo upozornil a za celou sezónu jsme ÚP měli nařízené jen v Melku, kde nás ihned po dojetí traťáci do ÚP navedli. Diskvalifikaci beru trochu jako účelovou a hodně mě to mrzí, protože za mnou postoupili na bednu závodníci, kteří do ÚP nedorazili vůbec ( nic proti nim, vím, že na to sami upozorňovali, ale je to divné). Celou sezónu jsem si užil, strašně moc děkuji úžasným mechanikům Honzíkům a tátovi s mamkou. Třetí místo celkově na první sezónu beru jako velký úspěch."
HA +1600
Petr Bílek st.: "Za tuto sezónu jsem plný emocí, provětral jsem svou fábii a pěkně se svezl, je trochu škoda, že v naší divizi není víc závodníků. Přes zimu popřemýšlím, kam se budou mé kroky odvíjet dál. Každopádně nastuduji pravidla, abychom ve třídě mého syna neudělali žádné chyby a jeho vítězství nebylo zpochybňováno. Také natrénuji a zdokonalím se v běhu na věž, to můžu Péťovi slíbit, udělal celému týmu velkou radost za nás je borec."
ZSE/MČR 2024 - Slovakiaring (SK) - sestřih