Tým CB motorsport nezažil loni příliš povedenou sezonu. Zdeněk Čermák obsadil v konečném pořadí divize Super 1600 čtrnácté místo. "Loňský rok nebyl zrovna z těch nejlepších, dá se říct, že byl nejhorší, za dobu, co jezdím mistrovství Evropy. Začalo to hned v Anglii odstoupením kvůli problémům s převodovkou v treninku. To, co jsme prožili ve Francii, kde jsme více bojovali s bahnem v depu než se soupeři, předznamenalo průběh a závěr šampionátu. Střídal jsem dílčí úspěchy s urputnými boji se soupeři, které mě stály mnoho času a pozic v závěrečných finálových jízdách. Za volantem jsem se ani chvilku nenudil a o vypjaté situace nebyla loni nouze," poznamenel Zdeněk Čermák. V mistrovství Evropy se poprvé loni jelo formátem, kdy ve finále startovalo osm jezdců. "Některé tratě na tento počet nejsou absolutně postavené, v první zatáčce poté docházelo k nebezpečným situacím. Dalším problémem je nestejnoměrné rozhodování incidentů během závodů. Nad tím je třeba se do budoucna zamyslet," pokračoval českobudějovický jezdec.
Nejlepším výsledkem bylo šesté místo ve švédském Höljes. V Rakousku skončil sedmý, když do něj narazil v A finále domácí Petrakovits. V Holandsku ho z A finále vyřadili přísní komisaři za předčasný start. "Ve Švédsku se mi dařilo nejlépe, i přes nevyzpytatelné počasí. Navíc jsou to perfektně zajištěné závody s obrovskou diváckou kulisou. Tak má prostě rallycross vypadat. Nejhorší závod byl asi ve Francii, který naopak nebyl vůbec ten který bych chtěl někdy zažít znovu, v depu katastrofa a na trati v každé z rozjížděk incident," zhodnotil krátce Čermák. "Konkurence je ať už v divizi Super 1600 nebo v ostatních divizích dlouhodobě na vysoké úrovni. Mnoho týmů má za sebou výborné finanční zázemí a špičkovou techniku. Tím se i závody stávají hodně vyrovnanými a celkovém výsledku rozhodují maličkosti. Proto jsem rád, že jsem schopen se kvalifikovat do A finále."
A jaký seriál má Zdeněk Čermák v plánu pro letošní sezonu? "Jako řada českých jezdců chceme startovat v nejbližších závodech mistrovství Evropy a zaměřit se na nový seriál Rallycross challenge. Kalendář ME je nesmyslný, závody na sebe nenavazují, což je chyba. Jsem zvědav, jaká bude účast na prvním závodě v Anglii. Challenge je pro letošní rok rozumná volba. Podle mého názoru se obě mistrovství opět v roce 2014 spojí pod jedno mistrovství Evropy."
Za tým CB motorsport nestartoval letos jen Zdeněk Čermák. Se starší fabií jel také Jaroslav Vančík. Zkušený soutěžní jezdec a technik sebou přinesl plno nových zajímavých poznatků. "S jeho působením jsem naporosto spokojen. Má mnoho zkušeností s nastavením aut, které se dají využít. Známe se dlouho, naše spolupráce bude pokračovat i nadále," uvedl šéfmechanik týmu Filip Strnad. Právě na správné nastavení a vyvážení hmotnosti jsme se přes zimu zaměřili," dodal. Tým v přípravě vozů spolupracuje také s Pavlem Vimmerem, který jede s druhou starší fábií a nově také se Zdeňkem Kučerou. Práce tak přes zimu bylo a je stále dost a dost.