Celkem nenápadně loni vstoupil do seriálu mistrovství Evropy divize Super 1600. Rád by následoval Reinise Nitišse, který po zisku titulu v této divizi zamířil rovnou k týmu Andréase Erikssona do nejsilnější divize. Oba dva v šestnáctistovkách jezdili za tým Set Promotion. Janis Baumanis jako by kopíroval kariéru svého krajana. Letos získal titul a za sebou má už starty s vozem Peugeot 208 s týmem Hansen Talent Development v divizi Super Car. Navíc získal také titul mistra divize této divize v estonském šampionátu. V Argentině bude společně s Manfredem Stohlem za volantem vozu Ford Fiesta týmu World RX Austria bojovat o světové body v posledním závodě sezony.
Sezona 2015 ještě není u konce. Přesto už teď jí můžete hodnotit jako velmi úspěšnou.
"Jsem velice šťastný, že jsem získal titul mistra Evropy v divizi Super 1600. Stejně tak mohu být spokojen se ziskem titulu v Estonsku. Sezona byla dlouhá, absolvoval jsem mnoho závodů, ze kterých jsem vytěžil výborné výsledky. Mistrovství Evropy divize Super 1600 má výbornou úroveň. Byly to velmi těsné souboje mezi mnou, Linnemannem, Szabóem, Misyulyou, Dubourgem a Shigaboutdinovem. Jestliže se chcete stát evropským šampionem není prostor na žádné zbytečné chyby. Tým Set Promotion odvedl skvělou práci."
Kdy jste věřil, že o titul už nepřijdete?
"Definitivně až po rozjížďkách v italské Franciacortě. Jednou jsme v sezoně byli nahoře, jednou dole. Klíčem k úspěchu byly stabilní výsledky. Celou sezonu jsem se dokázal držet na prvním místě."
Který závod jste si nejvíc užíval?
"Asi nikoho nepřekvapí , když řeknu Švédsko. Semifinále i finále jsme vyhrál s velkým náskokem před zaplněnými tribunami a ve skvělé atmosféře."
V sezoně jste debutoval s vozem Peugeot 208 v divizi Super Car. Řada jezdců říká, že řídit vůz této divize je jednodušší.
"Je docela těžké přecházet z Super Car do Super 1600. Naopak je to snazší. Vůz divize Super Car je mnohem rychlejší a vyžaduje zcela jiný jízdní styl. Pořád je to ale jen závodění a je krásné sedět v závodním autě. Nezáleží na tom jestli jde o přední náhon s dvěstěpadesáti koni nebo čtyřkolka se šestiset koni. Vždy jedete naplno od startu do cíle."
Jak fungovala spolupráce s týmem Kennetha Hansena?
"Bylo pro mě potěšení s nimi spolupracovat. Doufám, že věci, které jsem se od nich naučil, budu moci využít v budoucnu."
V závěru sezony si ještě vyzkoušíte fiestu týmu World RX Austria v Argentině. Co očekáváte od tohoto závodu?
"Doufám, že ve spolupráci s týmem se dokážu co nejrychleji sžít s autem. Budu se snažit nezklamat jejich důvěru a pokusím se o co nejlepší výsledek. Nebude to jednoduché. Všechno pro mě bude nové."
Je pokračovaní v tomto týmu možností pro příští sezonu?
"Možná. Zatím není nic jistého, musíme ještě chvilku počkat. Hlavním cílem je zajistit kompletní sezonu v mistrovství světa."
Čím si budete krátit zimní přestávku?
"V zimě jezdím na motokárách. Někde, kde je větší teplo než v Lotyšsku. Doufám, že bude pořádná zima a budu moci jezdit na zamrzlých jezerech, kde se dá získat daleko větší cit pro řízení vozu. Zaměřím se i na fyzickou kondici a silovou přípravu."
Váš bratr získal druhé místo v divizi Super 1600 v seriálu Rallycross Challenge Europe. Na většině závodů jste ho doprovázel.
"Byla to pro něj teprve druhá sezona v rallycrossu. Zlepšoval se závod od závodu. Uvidíme jak bude vypadat jeho závodní budoucnost."